Mitä tapahtuisi jos et aamulla vain menisikään töihin?
Mietin tässä.
Pieni osa minusta toivoo että tapahtuisi niin kuin siinä Brendan Fraser -elokuvassa jossa jäbä jäi sänkyyn makaamaan, sai vissiin ylennyksen ja kaikki yhtäkkiä lähti hyvän kierteeseen.
Kommentit (18)
Matrixissa ei välttämättä mitään ..
Sincc
Jos et noudata tarinaa, niin ensin alkaa
Perseennuolenta
sitten
Uhkailu
seuraavana
Kiristys
then you´ll win ..
Sincc
Näin etätöissä ei varmaan kukaan pariin aamuun huomaisi mitään, mutta pidemmän päälle jos ei ala hommat valmistumaan eikä saa kiinni niin eiköhän esimies ja lähimmät työkaverit alkaisi huolestuneena kyselemään. Tuskin ihan heti potkuja saisin, kun olen mallikkaasti hoitanut hommat parikymmentä vuotta, mutta varmaan alkaisivat kyselemään, mikä mättää.
Ei mitään, olen tk-eläkkeellä jo kohta 8 vuotta ollut.
M41
En ole mennyt töihin viimeiseen 15 vuoteen. Olen kyllä tehnyt töitä koko sen ajan.
Yhden aamun jos väliin jättäisin, jäisi vain palkka saamatta (tuntipalkka). Useamman jos jättäisi, ei tarvitsi mennä enää ollenkaan töihin.
Eläimet kärsisisi. Yksi päivä ehkä menisi kun vettä on mutta sitten alkaisi olla ongelmaksi.
Lehmät olis nälissään viimeistään illalla. Maitotuotos romahtaisi. Ehkä maitoauton kuski huomaisi parin hakukerran jälkeen että jokin on hullusti.
Vierailija kirjoitti:
Lehmät olis nälissään viimeistään illalla. Maitotuotos romahtaisi. Ehkä maitoauton kuski huomaisi parin hakukerran jälkeen että jokin on hullusti.
Ai täällä on ihan oikeasti töitä tekeviä paikalla. Sori. Luulin että palstalla purjehtii vain toisten taskusta ryöstäviä.
Vierailija kirjoitti:
Se olis potkut sitten.
Ainostaan jos jää kiinni!
No okei olen joka päivä mennyt töihin. Syksyllä vain katosi motivaatio ja aloin mennä myöhässä ja lähteä ajoissa. Tein paljon noin viiden tunnin päiviä vaikka listassa lukee kahdeksan ja kukaan ei ole missään vaiheessa huomannut. Paljon leikittelen ajatuksella että jättäisin joku aamu vain menemättä.
Jos eivät minua tavoittaisi puhelimella, niin ottaisivat yhteyttä mieheni.
vi*ttuuntuneet kollegat hoitaisivat munkin potilaat.
Oppilaat olisivat takuulla iloisia, kun tunnit olisi peruttu. Varmaan kansaliasta soitettaisiin aika pian.
Viimeistään klo 11 aikaan työkaveri soittaisi koska koneeni näkyisi epäaktiivisena. Varmaan soittaisi sitten pomolle jos en vastaisi hänelle. Pomo alkaisi puolestaan soitella mulle. Tsiisus, voin jo kuvitella millainen rumba siitä syntyisi.
Asiakkaat ihmettelisi kun en tule sovittuihin tapaamisiin. Jos en vastaa puhelimeen niin soittaisivat pomolle, joka olisi varmaan huolissaan. Varmaan vasta seuraavana päivänä soittaisivat hätäkontaktilleni, eli miehelleni.
Sitten saisin varmaan varoituksen ja kehoituksen mennä työterveyteen puhumaan, jos on joku hätänä. Varoituksia tulisi varmaan pari ja sitten vakava puhelu, jossa saisin potkut.
Sitten ilmottaisin varmaan työkkäriin että oon työtön? Mutten saisi työttömyystukea kun potkut oli oma syyni, eli karenssia. Hakisin uutta työtä, mutta en usko että tässä tilanteessa löytyisi mitään.. ehkä vuoden sisään saisin duunia. Mutta menisinkö sitten sinne, vai pitääkö tässä ajatusleikissä kieltäytyä ikuisesti töistä?
Mun mies varmaan jättäisi mut parin vuoden päästä, jos en menis takas töihin ja nostelisin vaan jotain tt-tukea tms. Sukukin varmaan häpeilisi ja ihmettelisi, kun oon kuitenkin täysin työkykyinen ja koulutettukin.
Menen aina jos nimi on paperissa. Jos en menisi, niin jäisi palkka saamatta.