Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tästä ikuisesta laihdutuksesta tuu mitään, miten se voi olla niin käsittämättömän vaikeeta?!

Vierailija
04.01.2021 |

Olen 30 vuotias, minulla on 12 vuotta ollut ne samat ikuiset 15 kilo laihdutettavana. Elimistöni on semmonen ettei se laihdu eikä liho. Olen pysynyt siis samana kokoajan. Tiedoksi vain, en ole koskaan juonut alkoholia, en tupakoi enkä syö pikaruokaa. Rakastan ruokaa ja sen tekeminen.

Suurin ongelma minulla on se etten edes syö mitään ylimääräistä kuten karkkia, vaan onnistun aina salakavalasti saamaan ne kalorit levitteistä ja ruuasta. Tykkään käyttää juustoa, maitotuotteita ja rasvoja.

Kaloriohjelma on ainut mikä minulla toimii, sillä saan heti painon tippumaan mutta siinäkin on se ongelma että 1kk päästä alan mennä paniikkiin siitä että pitää kirjata ylös, jotenkin liikaa henkiselle terveydelle, toiseksi on se että minulla tulee aito nälkä jos tiputan kalorit.

Toiseksi on se että jossain vaiheessa sorrun aina siihen että alan taas syömään enemmän ja laihdutus loppuu siihen.

Edelleenkin minulla lihominen ei ole ongelma, vaan se että syön liikaa kalorit enkä saa nämä kilot pois.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaloritansa on minulla se että rakastan juoda kahvia Arabian Taika kupeista, niihin mahtuu 0.5 nestettä. Siihen siis uppoo lähes 2dl kevytmaitoa. Eli minulla tulee pelkästään kahvista joku 160kcal päivässä.

Isosta kahvista en halu luopua.

Vierailija
2/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikeaa, jos ei ole mitään ilmeistä "helppoa" syytä, jonka voi karsia (tyyliin lopettaa karkinsyönnin).

Jotkut vannovat erilaisten ruokavalioiden nimiin, kuten hiilariton jne, itse en koe taas rajoittamista ainakaan helpottavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Leivällä olen lihonut, paahdettu ruisleipä, päälle oivariinia ja juustoa...

Tänään aloitin ketodieetin

Vierailija
4/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti et halua muuttaa mitään, mutta laihtua pitäisi.

Ihan kaloreita laskemalla olen itse saanut painoa alas ja toinen 10 kiloa on edessä. Syödä saa, kunhan syö vaikka kokonaisen kesäkurpitsan, ei suklaata.

Vierailija
5/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda se kevytmaito rasvattomaan.

Älä laita kaloreita liian alas.

Vierailija
6/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuon verran (vaan) ylipainoa ja noin monta vuotta pysynyt samassa, niin voisko se olla sun ns. luonnollinen paino. Niin sut on tarkoitettu olevan ja pysyvän, kun ei sulla noita viihdeherkkuja tunnu valiossas olevan, ainakaan runsaasti.

Jospa hyväksyisit itsesi tuollaisena ja lopettaisit sen yrittämisen. Päästät valon päivään ja lähdet reippaalle kävelylenkille.

Vierailija
7/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oo väittänytkään laihduttamisen olevan helppoa. Vain mieleltään vahvat onnistuu. Itsekin olen heikko ja laihdutusyritykset aina kaatuu.

Vierailija
8/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan oikeasti 15 kg ylipainoinen? Tuohan kuulostaa muuten aika ihannetilanteelta, saat syödä lihomatta sellaista ruokaa mistä tykkäät eikä tarvitse pinnistellä.

Vierailija
9/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menis lenkille mutta kun laiskottaa

Vierailija
10/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti et halua muuttaa mitään, mutta laihtua pitäisi.

Ihan kaloreita laskemalla olen itse saanut painoa alas ja toinen 10 kiloa on edessä. Syödä saa, kunhan syö vaikka kokonaisen kesäkurpitsan, ei suklaata.

Saa syödä suklaatakin, kunhan huomioi kokonaiskalorimäärän.

T. 6 kk -10 kg

Vierailija
11/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä annoskokoja ja käytä kevyttuotteita.

Vierailija
12/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keho pyrkii aina tiettyyn painoon laihdutinpa tai en.

Vierailija
13/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma. Leivällä olen lihonut, paahdettu ruisleipä, päälle oivariinia ja juustoa...

Tänään aloitin ketodieetin

Oivariinilla ja juustolla sinä enemminkin olet lihonut, jos joku ruoka-aine pitää syylliseksi saada. Riittäisi, ettet söisi sitä leipää "kuin leipää", vaan kohtuudella. Oikea ratkaisu olisi, että söisit ruoka-aikoina kunnolla kunnon ravitsevaa ruokaa riittäviä annoksia, niin ei tarvitsisi ravata sitä leipää toisensa perään voitelemassa sitten ilalla kotona. Mutta helpompihan se on aina etsiä joku ihan naurettava syyllinen muka ruisleivästä tai jostain yksittäiäsestä asiasta, ja yrittää seuraavaa pikaratkaisua seuraavan muotidieetin avulla sen sijaan, että ratkaisisi ne perimmäiset syyt siihen, miksi syö liikaa. Ja vinkkinä: se syy ei todellakaan ole sinulla eikä kellään muulla ihmisellä ruisleipä.

Vierailija
14/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutin mukaan painoa on mahdollista pudottaa niinkin helpolta kuulostavalla keinolla, kuin kahvijuonnilla. Tutkimukset osoittavat, että kupillinen kahvia voi tehostaa aineenvaihduntaa jopa neljällä prosentilla seuraavien kahden ja puolen tunnin aikana.

Vierailija
15/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on oikeasti ihan helppoa, kaikki selittelyt on vain tekosyitä. 

Syö vähemmän kuin kulutat. So easy!

Vierailija
16/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kahvista maito pois. Se on yllättävän helppoa, ja musta kahvi on lähes kaloriton juoma.

Mä olin ollut vannoutunut maitokahvinjuoja yli 30 vuotta, kunnes yhdellä työkeikalla kävin kaksi viikkoa töissä paikassa jossa olin ainoa kahvimaidon käyttäjä, eikä tullut vietyä omia maitoja. Tuli tavaksi lorauttaa kahviin kylmää vettä maitovaran verran. Tuon parin viikon jälkeen alkoi maito maistua tunkkaiselta kahvissa kotonakin ja nykyään todella nautin isosta mustasta kahvikupillisesta. Tuon vesitilkan se vaatii. 

Vierailija
17/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyden hyödyn saamiseksi ratkaisevaa on ajoitus. Sen sijaan, että kulauttaisit kahvia kurkkuusi suuria määriä heti aamusta, suosittellaan nauttimaan pieniä kahvikupillisia pitkin päivää. Tällä tavoin aineenvaihdunta pysyy käynnissä koko päivän ajan, ja kaloreita kuluu kuin huomaamatta. 

Vierailija
18/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaatii tietysti sen, että syntynyttä kalorivajetta ei täytetä. Sata kilokaloria täyttyy helposti vaikkapa yhdestä leipäsiivusta tai ruokalusikallisesta öljyä.

Vierailija
19/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä olet saanut päähäsi että sinun pitäisi laihduttaa? Siksi kun bmi ja taulukko sanoo niin? Järki käteen. Jos painosi pysyy kurissa ja nautit ruuasta, jatka samaan malliin. Kehosi viestii sinulle, että kaikki on ok. Väkisin laihduttamalla saat sen viestijärjestelmän ihan sekaisin. Ja miten kuvittelet pitäväsi yllä sen laihdutetun painon? Hyvästi tyytyväinen elämä ja hyvä ruoka, tervetuloa stressi ja nälkä.

Vierailija
20/36 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro vesi paisuttaa pienen viljamäärän kunnon aamu- tai välipalaksi. Leipäpalana sama määrä viljaa olisi mitättömän pieni.

Täysjyväleipä valkoiseksi puhdistettu vilja turvottaa ja aiheuttaa tukkoisen olon, mutta oikeanlainen leipä on laihduttajan ystävä. Täysjyväleivän kuidut tasaavat veren sokeria, mikä auttaa nälän hallinnassa. Leipä on hyvä kuidunlähde, kun siinä on kuitua yli kuusi grammaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan