Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Tänään 13.päivä.Miten nyt sujuu alkoholiton?
Onhan tuo tehnyt mieli ottaa esim eilen illalla mutta melko helposti mennyt toistaiseksi. Mukava herätä aamulla virkeänä kahvin ja sanomalehden kera
En edes yritä. Tammikuussa on ollut nyt 5 alkoholitonta päivää.
10972. alkoton vrk. meneillään. Suosittelen
Reilu 600 päivää takana ja en vaihtais takaisin alkoholin huuruiseen elämään. Bileissä käyn ja kavereita näen niin kuin ennenkin ja hyvin juttu luistaa ja hauskaa on ilman alkoa. Kiva lähteä bileistä autolla kotiin ja herätä seuraavana päivänä ilman krapulaa. Muutenkin elämä mukavampaa. Nyt vaan kun ei viinalla korvaa ruokaa, niin on painoa tupsahtanut lisää liki 10kg.
Olen ollut nyt 14 päivää tipattomalla. Hyvä minä! Nukun hyvin, vatsa on parantunut.
Söin vahingossa alkoholia sisältävän leivoksen, ja nautin aperatiivin. Katkes putki... epäonnistuin pitää alkaa kittaan taas viinaa.
Nyt 17. päivä menossa ilman viinan hajuakaan. Kiitos, kiitos! Hyvä minä! Tarkkana saa olla, ettei päästä ajatuksiaan vaeltamaan viinakaapille tai siis arkkuhan tuo oikeasti on. Mun entinen aarre nykyinen mörköpesä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt 17. päivä menossa ilman viinan hajuakaan. Kiitos, kiitos! Hyvä minä! Tarkkana saa olla, ettei päästä ajatuksiaan vaeltamaan viinakaapille tai siis arkkuhan tuo oikeasti on. Mun entinen aarre nykyinen mörköpesä.
Sinnittele!
18. päivä meneillään. Jotakin hommaa pitää käsille keksiä, levoton olo. Mutta pääsin tupakastakin eroon vuosia sitten, kauhea himokohtaus aina valtasi, join vettä ja kävelin. Lohdullista ajatella, että olen ainakin yhdestä riippuvuudesta erkaantunut. Kehun itseäni: hyvä minä! Tissuttelu on paha tapa ja siitä on päästävä eroon. Suu muistaa ja viini houkuttaa!! Menen kuumaan suihkuun ja lotraan kaikkia hyvänhajuisia ihonhoito- ja hiustenhoitotuotteita antaumuksella. Saan muuta ajateltavaa.
Amatöörit. Itselläni on menossa alkoholiton 43 vuotta.
Samalla tiellä täällä. Tsemppiä. Se on vain elämäntavan muutos. Keskity siihen. Minulla toimii parhaiten siten, että keskityn uuteen elämäntapaan, enkä lainkaan puhu enkä muistele vanhaa elämäntapaa.
Vierailija kirjoitti:
Amatöörit. Itselläni on menossa alkoholiton 43 vuotta.
Jostain sinäkin aloitit, itselläsikin oli ensin kolmas päivä, kahdeksasoista päivä jne. Miksi vaikutat ylimieliseltä etkä tsemppaavalta? vai tarkoitatko että olet 43-vuotias etkä koskaan juonut alkoholia? Siinä tapauksessa et ymmärrä mitä se saattaa vaatia heiltä jotka nyt ovat tipattomalle lähteneet eikä sinun kehuskellulasi ole antaa mitään hyvää tässä ketjussa.
1100+ päivän alkoton putki päällä parasta aikaa. Sitä ennen 1500+ päivän alkoton putki. Sitä ennen 1000+ päivän alkoton putki. Sen pidemmälle en tarkkaan muista, mutta suurin piirtein 1-4 vuoden alkottomia jaksoja ollut n. 35 vuoden ajan. Nuorempana tuli otettua vähän useammin. Minua ei ole kyseinen liuotin liiemmin koskaan houkutellut. Ehkä lapsuudessa kehittynyt negatiivinen asenne sitä kohtaan, kun mummolassa Pohjois-Karjalassa näin jatkuvasti alkoholin täyteistä elämää ja rähinää.
Olisiko jo aika aloittaa uudelleen?