Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
1581/1879 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 1/100.

Vierailija
1582/1879 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämä on tylsää niin ei se aina helppoa ole selvinpäin olla. Mulla on puoliso jolta en saa mitään rakkautta. Lapset on välillä ilkeitä. Asun maalla varsinaisessa peräkylässä Onhan alkoholi kallista joten kannattais yrittää sitä raittiutta.Nythän tulee kauppoihin vahvempia juomia. On varmaan kalliita. Ihmettelen miten ihmisillä edes varaa juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1879 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myös Tipaton tammikuu 2024- ketju avattu!

-Tomsku

Vierailija
1584/1879 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 2/100.

Vierailija
1585/1879 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas päivä.Miten sujuu nyt alkoholiton?

Vierailija
1586/1879 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 6/100.

Vierailija
1587/1879 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon kaksi kaljaa saunassa käydessäni, joten ei ole mitään ongelmia alkoholin kanssa. Saunatauko ei tosin koskaan veny sadan päivän mittaiseksi. Joskus voi tosin mennä kuukausi tai parikin, ettei saunaa tule lämmitettyä. Jostakin syystä kuulin melko typerästä brittiläisestä nettitempauksesta, jossa mies oletettavasti joi 200 päivän ajan joka päivä 10 tuoppia olutta. Jos brittiläinen olut on 4 til.-%:a ja sikäläinen pintti 57 cl, niin melkoisen määränhän tuo kittasi tuolloin päivittäin. Tuskin oli kaveri missään töissä, ellei sitten niitäkin hoitanut kännissä. Jos muotetaan tuo määrä meille ymmärrettävään muotoon, niin se vastaa 0,7 litraa Leijonaa tai Suomi-viinaa. Keskioluttölkkeinä (33 cl/4,5 %) määrä on 16 olutta. Onhan tuo melkoinen annos joka päivä kipattavaksi. Vaikka sen tissuttelisi tasaisesti pitkin päivää, niin kuulostaa silti inhottavalta tehtävältä. (Jos olut on ollut vahvempaa eli viisiprosenttista, niin silloin 32-%:ta suomalaista viinaa pitäisi kitata 0,9 litraa tai vaihtoehtoisesti nakata hetulaan 19 pientä kepulaista.)

Vierailija
1588/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tipattoman jo pari päivää ennen vuodenvaihdetta ja tarkotus olla sen sata päivää ainakin tipattomalla. Takana yli 40vuotta viikkottaista tissuttelua ja seassa kyllä kunnon känniputkiakin, nyt syksyn mittaan ajattelin että kyllä sen kyllästymisen tissutteluun on tultava jossain vaiheessa ja nyt tuntuu että sen olotilan saavutin. Otin aina kun teki mieli ja ajattelin ettei raittius väkisin onnistu vaan sen on oltava oma halu, ei ole vaimoa kiristämässä eikä töitä haittana kun olen juuri eläkkeelle jäänyt, yritän löytää jotain mielekästä tekemistä kun vapaa aikaa on, hönöttelyllä en aio aikaani kuluttaa sillä silloin se aika voi loppua nopeastikkin.

Vierailija
1589/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin dokaamisen vuonna 1990. Vielä ei ole kaduttanut. Tulin mokanneeksi Muutaman kerran  toden teolla ja hengen lähtikin oli pari kertaa lähellä. Käyn edelleen AA:ssa. Mieti melkein aamu sitä, että on kiva herätä siellä missä pitääkin. Nyt riittää hauskuutta ja sen lisäksi muistaa seuraavana päivänä. 

Vierailija
1590/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.

minä lopetin juomisen monta vuotta sitten. Pari juoppoa kaveria  on nyt entisiä kavereita, mutta lähes kaikki hyväksyvät sen, että en enää hölmöile kännissä. Uusia kavereitakin on tullut ja hauskaa riittää muutenkin. 

Vierailija
1591/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei liienmälti kiinnosta. Pari kertaa vuodessa tulee otettua. Kyllä siinä on ihan tarpeeksi. 

Vierailija
1592/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeksi olen elämäni aikana tissutellut. Nyt sitten aloitin holittoman uuden vuoden, luullakseni tammikuu menee helposti mutta tarkoitus on 100 päivää pysyä selvinpäin. Ihan iisi viikko mennyt. 

Vierailija
1593/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei liienmälti kiinnosta. Pari kertaa vuodessa tulee otettua. Kyllä siinä on ihan tarpeeksi. 

Onko pitkätkin ryyppyputket? Joidenkin täytyy pitkä putki käydä lataamossa katkasemassa, ei siinä ehdi montaa kertaa vuodessa ottamaankaan.

Vierailija
1594/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon kaksi kaljaa saunassa käydessäni, joten ei ole mitään ongelmia alkoholin kanssa. Saunatauko ei tosin koskaan veny sadan päivän mittaiseksi. Joskus voi tosin mennä kuukausi tai parikin, ettei saunaa tule lämmitettyä. Jostakin syystä kuulin melko typerästä brittiläisestä nettitempauksesta, jossa mies oletettavasti joi 200 päivän ajan joka päivä 10 tuoppia olutta. Jos brittiläinen olut on 4 til.-%:a ja sikäläinen pintti 57 cl, niin melkoisen määränhän tuo kittasi tuolloin päivittäin. Tuskin oli kaveri missään töissä, ellei sitten niitäkin hoitanut kännissä. Jos muotetaan tuo määrä meille ymmärrettävään muotoon, niin se vastaa 0,7 litraa Leijonaa tai Suomi-viinaa. Keskioluttölkkeinä (33 cl/4,5 %) määrä on 16 olutta. Onhan tuo melkoinen annos joka päivä kipattavaksi. Vaikka sen tissuttelisi tasaisesti pitkin päivää, niin kuulostaa silti inhottavalta tehtävältä. (Jos olut on ollut vahvempaa eli viisiprosenttista, niin silloin

Ihan ohiksena, olen asunut miehen kanssa joka joi helposti 0,7l viinaa päivässä ja kävi ihan normaalisti töissä. Ei se siellä juovuksissa ollut, kyllä se viina ehti aina haihtua. Vapaapäivinä otti sitten enemmän. Viimeksi kun kuulin kyseisestä sankarista niin kertoi miten on nyt vähentänyt, koska maksa-arvot olivat olleet yli 900(!). Kai se elimistö sitten vaan tottuu kun tuokin hengissä porskuttaa ja edelleen töissä käy.

Vierailija
1595/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä juon mä oon hauska ja klaffa 

*kun juon oon hauska ja _vaffa_, joten juo sinä poika se Jaffa.

Vierailija
1596/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyssäs kolmeen päivään tällä kertaa :(

Vierailija
1597/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan detox ja treenikuuri alkanut. Luultavasti myös tipaton, rennolla otteella tosin🤷🏾. Pitäisi silti olla elämäntapa, suomalaiset luulevat että yksi kuukausi kompensoi lopun vuotta..nou nou.

Vierailija
1598/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tyhmäähän se on olla ilman alkoholia kokonaan, jos mieli tekee eikä se ole ollut koskaan ongelmaksi. Jos nyt joidenkin väittteisiin vastaan, että parempi olla ilman kokonaan terveyden takia, niin niinhän se ei ole. Ruokalusikallinen esim. kossua päivässä on verisuonien auki pitämiseksi parempi kuin raivoraitis, joita muuten kuolee tuonne hiihtolenkille yllättävän usein. Itse nyt olen silti ilman pisaraakaan toistaiseksi, ilmeisesti sinne kesään asti taas jolloin muutama olut aukeaa, tosin ovat nekin olleet alkoholittomia nykyisin. 

Vierailija
1599/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sujuu alkoholiton nyt?

Vierailija
1600/1879 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu tipaton ja sen jälkeen vähennän käyttöä. Tämä on plääni. Liika ehdottomuus ei toimi itellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan