Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Vierailija kirjoitti:
Juomaton tammikuu takana. Hyvä olo, nukun hyvin. Kyllä tämä tästä hyvin etenee uskoisin.
Itsellä sama, eikä tullut edes mielitekoja. En kyllä pahemmin ole muutosta huomannut aikaisempaan, ne tulee varmaan viiveellä.
Tipaton tammikuu nyt pidetty.
Jaha, 6,5 vuotta ollut tipatonta, kun ei ole tehnyt mieli. Meistä ei kumpikaan välitä alkoholista. Vesi ja piimä riittää.
Viikonloppu viettelee mutta osaan jo pitää varani ja keksin korvaavaa toimintaa enkä sorru juopotteluun. Olen aika taitava neulomaan ja niinpä uusi pusero on jo alullaan. Leivon laskiaispullia ja luen joululahjakirjaa. Voin vaikka siivotakin vähän. Onneksi ystävä tulee autolla käymään. Hänelle en kerro juomalakosta. Mutta syömme pitsaa ja muistelemme mukavia asioita.
Ite jätin alkoholin kokonaan pois noin 3,5 vuotta sitten. Paino laski vuodessa 14 kg, lievästä ylipainosta normaalipainoon, ja kilot on myös pysyneet poissa. Luulen että suurin syy siihen oli se, että alkoholin (iltaoluen) pois jäämisen myötä myös iltojen hillitön napostelunhimo jäi pois. Juon edelleen alkoholitonta olutta, missä samat kalorit ihme kyllä.
3 kk lopettamisen jälkeen huomasin myös mielen rauhoittuneen kummasti. Monenlaiset ahdistukset ym. jäivät pois ja olen paljon aiempaa tyynempi. Eli on tehnyt hyvää.
Paljonko laihduitte sadassa päivässä?
Ei tässä enää päiviä lasketa, on jo kymmenen vuotta ylittynyt
Vierailija kirjoitti:
Mites sujuu alkoholiton nyt?
9 kuukautta tipatonta nyt takana. Ja jatkuu. Hyvin on sujunut. On mulla ollut monta vuottakin kestäneitä tipattomia kausia.
Kylmä Bavaria-olut 0.0% sopii loistavasti sauna-/ruokajuomaksi. :)
36 vuotta alkoholitonta. liikaa juoppoja suomessa muutenkin, aina nuorempia ja nuorempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sujuu alkoholiton nyt?
9 kuukautta tipatonta nyt takana. Ja jatkuu. Hyvin on sujunut. On mulla ollut monta vuottakin kestäneitä tipattomia kausia.
9 kk alkoholitonta on jo hyvä saavutus.
Jälleen tipaton päivä! Hyvä.minä! Ajatukset ja halu ei kiusaa enää jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen tipaton päivä! Hyvä.minä! Ajatukset ja halu ei kiusaa enää jatkuvasti.
Päivä vain kerrallaan ilman alkoholia.
Miten tämän muotoilisi. En tarkoita että kaikilla jotka tauottavat alkoholin käyttöä olisi ongelma. Mutta yhden kuukauden tai 100 päivän tauko ei ongelmakäyttöä korjaa vaan päin vastoin se pahentaa sitä. Muistan hyvin kun vakuuttelin itselleni että eihän mulla ole ongelmaa kun voin olla kuukauden tai puolivuotta ilman. Sitten kun taas aloin juomaan oli meno aina entistä hurjempaa. Luojan kiitos sain juoda monta vuotta ihan huolella vailla mitään rajoituksia. Se oli pelastus kun juomaa oli kaadettu tarpeeksi ja joku tolkku oli tallella niin oli pakko hakea apua. Sain raittiuden lahjan ja monta vuotta on mennyt tätä uutta elämää ja mennyt aika on hyvin mielessä kun oman hengen riistänmnenkin oli jo niin lähellä. Se oli puhdasta helvettiä. En halua että tämä oli saarna vaan ehkä joku koppaa tästä jotain laittaa miettimään että onkohan oma käyttö normaalia. Yhden ihmisen sekoilut vaikuttaa niin moneen ihmiseen. Itse yritän korjata sen mitä voin vaikka tiedän että arvet ovat syviä ja moni ihmisuhde meni pysyvästi pilalle.
Ei tipaton ainakaan painoa pudota. Hirveä karkinhimo koko ajan! Aloitin tipattoman helmikuun alussa eli vasta muutaman päivän olen ollut tipattomalla. Tuntuu hyvältä, vain tuo napostelunhimo vaivaa. Monenlaista korvaavaa tekemistä kannattaa olla, jospa sillä konstilla tämä ei jäisi vain yhteen kuukauteen. Tämä on kuitenkin hyvä monivuotinen perinne.
Hulluutta. Viinaa voi ja pitää olla ilman hauskaakin.
Reilu 200 tipatonta päivää jo takana. Eikä tee mieli yhtään. Mitään tavoitetta ei ole, eikä päätöstä lopettaa kokonaan. Aika näyttää..
Juomaton tammikuu takana. Hyvä olo, nukun hyvin. Kyllä tämä tästä hyvin etenee uskoisin.