Alkoholiton 100 päivää.
Kommentit (1879)
Mä oon nyt ollut selvinpäin tämän päivän. Edellistä selvää päivää en muista, mutta olisiko ollut kesäkuussa. Silloin olin kai kolmisen viikkoa juomatta.
Tästä taitaa tulla kokonaan selvä päivä, sillä kämpässä ei ole tipan tippaa alkoholia, ja Alkot ja kaupatkin kiinni. Liekö ravintolatkin!
Yritän nyt lopettaa juopottelun kokonaan.
Tammikuusta lähtee 1/2 vuoden tipaton. Tavoite on voida tasapainoisemmin ja laihduttaa 10kg.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuusta lähtee 1/2 vuoden tipaton. Tavoite on voida tasapainoisemmin ja laihduttaa 10kg.
Sama. Ja on se rahansäästökin melkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.
Tämä on aivan mahtava saavutus.
Ei tuo ole mikään saavutus vaan tapa. Ittelläkin pitkästi yli 10000 päivää ilman heroiinia, eikä ole saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt ollut selvinpäin tämän päivän. Edellistä selvää päivää en muista, mutta olisiko ollut kesäkuussa. Silloin olin kai kolmisen viikkoa juomatta.
Tästä taitaa tulla kokonaan selvä päivä, sillä kämpässä ei ole tipan tippaa alkoholia, ja Alkot ja kaupatkin kiinni. Liekö ravintolatkin!
Hei hae rohkeasti apua ja tukea itsellesi. Aika harva onnistuu tuossa yksin, vaikka toki poikkeuksiakin on.
Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Jollet asu kaupungissa, joka huoltsikalta saa bissee ja sidukkaa ja longeroo yhdeksään saakka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hae rohkeasti apua ja tukea itsellesi. Aika harva onnistuu tuossa yksin, vaikka toki poikkeuksiakin on.
Tsemppiä
Kiitos! Olen kyllä hakenutkin apua, mutta eipä ole tähän asti auttanut. Lääkärit eivät osaa sanoa mitään, ohjaavat vain päihdepalvelusäätiöön vai mikä olikaan nimeltään. Siellä on kiva jutella mukavan työntekijän kanssa, mutta eipä se juomista estä. Lienee enemmän narkomaaneille hyödyllinen paikka, niitä siellä näytti pyörivän.
Vierailija kirjoitti:
Sama projekti menossa. Vaimo jätti kaiken tissuttelun viime vuonna ja tiputti kaiken ylipainonsa sen ansiosta. Nyt on minun vuoro. Aika tuntuu matelevan. Juoppoja ei olla oltu, mutta pitkin viikkoa on mennyt helposti 2 sixpackiä lonkeroa tai olutta. Ei olisi pitänyt Latvian kaljanhakureissuja tehdä.
Ei olisi kannattanut tehdä sitä Latvian reissuaollenkaan, eikä Viron, Liettuan, Puolan, Romanian reissua. Miksi hitossa pönkittää niiden maiden taloutta? Nuo maat saavat jo tukea verovaroistamme EU:n kautta. Siten niillä on varaa lähettää aseita Ukrainaan, ihan kahelia!
Minulla alkoi tästä päivästä 100 päivää ilman alkoholia haaste. Normaali alkoholin käyttöni on noin 5 annosta viikossa eli 20 annosta kuussa.
Tavoitteena muutenkin syödä terveellisemmin ja tiputtaa painoa. Hartwallin alkoholiton lonkero toimii saunajuomana ja pepsimaxia varmaan kuluu jonkin verran.
Tsemppiä meille kaikille haasteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.
Ovatko ne oikeita kavereita jos jättävät tai kiusaavat juomattomuuden takia?
Eiköhän tuollaiset kaverit joudakin jäädä.
20 kuukautta nyt takana ilman alkoholia, eli 600 päivää. Ei se nyt mikään enkkari ole mutta sen rinnalla nuo Tipattomat Tammikuut ovat höpönlöpöä
Hengessä mukana! Raittiina on ihmisen hyvä olla.
100 päivää on jo sellanen aika, että siinä ehtii miettimään suhdettaan alkoholiin, juomatottumuksiaan ja täyttämään tyhjiön jollain paremmalla.
Tottuu ja oppii nauttimaan raikkaista krapulattomista viikonloppuaamuista. Unen laatu paranee. Elämään tulee valtava määrä energiaa ja jaksamista.
T. Raittiina 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
20 kuukautta nyt takana ilman alkoholia, eli 600 päivää. Ei se nyt mikään enkkari ole mutta sen rinnalla nuo Tipattomat Tammikuut ovat höpönlöpöä
Tipattomissa tammikuissa ei ole mitään vikaa. Hyvä on jokaisen pysähtyä miettimään alkoholin kulutustaan - vaikka 30 päivän ajaksi. Siinähän sen näkee tekeekö tiukkaa vai meneekö huomaamatta.
Ehkä tuo innostaa vielä pidempään jaksoon tai kokonaan juomattomuuteen.
Mukana 100 päivän haasteessa 1.1.2023 alkaen! Hienoa jos saadaan hyvä porukka kasaan tsemppaamaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli tulla mukaan.
Miehen kanssa tuli tintattua kolme päivää ja olo sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Mukana 100 päivän haasteessa 1.1.2023 alkaen! Hienoa jos saadaan hyvä porukka kasaan tsemppaamaan. :)
Tämä on hyvä päätös lähteä mukaan 100 alkoholittomaan päivään.
Määräaikanen työ loppuu ja en jaksa aloittaa keväällä enää uutta työtä, kun ei huvita olla loma-aikaa töissä. Liiton kassasta tulee onneks ihan mukava pari tonttua kuussa. Näinollen oon päättänyt et uudestavuodesta elokuun loppuun aion juoda JOKA PÄIVÄ vähintään yhden annoksen alkoholia mutta tavoite juoda 3-4 päivässä kaiken tän terveyshaipatuksen vastapainoks :D
Mikä tämmöisen paskajutun tarkoitus on? Jos olet alkoholisti, on parempi lopettaa lopullisesti.
Tavoite on puolivuotta! Nyt kk selvinpäin ja sen jälkeen kohtuukäyttö, ei kännejä