Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Andrew Huberin podcast alkoholin vaikutuksista. Kuuntele, jos jaksat ja uskallat.
Huomenna sitten tämä alkaa ja kestää 10.4 asti.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna sitten tämä alkaa ja kestää 10.4 asti.
Sori vaan, mutta tuskin kestää. Hyvä jos edes kaksi viikkoa. Alkava vuosi tullee (siis "tulenee") olemaan niin karmea, että suomalaisten alkoholin kulutus lisääntynee merkittävästi... : ´/
Olin yli sata päivää juomatta. Positiivista oli se ettei krapuloita. Saa nähdä kuinka pitkä tauko tulee nyt? Juominen ei houkuttele yhtään. Taidan tehdä niin että jos ei ole miedompaa niin en ota mitään. Tylsää mutta niin on elämänikin.
Alkoholiton 100 päivää ja sitten alkoholiton 2023 on nyt tavoite.
Tänään olisi tullut 101 päivää, mutta nyt aion repästä pienet kännit.
36.s pv! Tavo olla 6 kk ilman alkoa.
Olin syksyllä vähän yli 100 päivää tipattomalla. Ihan kivaa oli. Eiköhän taas keväällä toteudu (en yrittänyt mitään, tuli luonnostaan). Musta hienoa, ottaen huomioon, että lähes koko elämäni olen juonut humalahakuisesti viikonloppuisin. Nyt on muutama vuosi mennyt näin. En ole tarvinnut täysraittiutta, mutta jostain syystä pään sisällä jokin on muuttunut. Joulun tienoilla tuli maisteltua glögiä muutama kerta ja kesällä varmasti kesäjuomia. Mutta ei enää koskaan entiseen tapaan.
Mikä ihmeen aika muka 100 päivää on ilman alkoholia? Onko ihmiset oikeasti noin alkoholin orjia?
90 pv ilman alkoholia syys-marraskuu.Hyvin meni ja pahimpaan viinin tuskaan otin alkoholitonta viiniä lasillisen,samoin sitä nautin ruoan kanssa kavereiden kanssa illastellessa.Meinaan uusia kuurin taas keväällä.Suosittelen !
Alkoholittomat viinit ovat nykyään laadukkaita,ei mitään marjamehuja.
Hieno juttu, jos alkoholi on ongelma.
Itse olen sen maan herkuttelija, etten kykenisi samaan. Ryyppäämiseksi kuitenkin menee todella harvoin.
No niin tästä se nyt lähtee, 100 päivää ilman alkoholia!
Ihailen niiden selkärankaa jotka pystyy. Haluaisin lopettaa alkoholin käyttöni joko kokonaan tai palauttaa sen käytön terveeksi.
Mutta olen jumissa addiktiossa ja tunnen itseni täysin selkärangattomaksi asian suhteen. Alkoholi tuo häviävän hetken rohkeutta, mutta muuten vain häpeää ja alakuloa. Silti juon ja tunnen olevani aika synkän polun alkuvaiheilla.
Tsemppiä teille jotka sitä tarvii.
Mitä kauemmin on ilman, sen vähemmän edes tekee mieli! Pisin aikani ilman alkoa on 9 vuotta. Sitten tuli jotkut juhlat joissa join. Nyt taas lähes 4 vuotta ilman.
Ei siksi, että olisin päättänyt olla ilman vaan siksi, että ei tee kyllä yhtään mieli.
Ei ruokaravintoloissakaan koska en ole ollut ikinä viinien ystävä, siis silloinkaan kun olen käyttänyt alkoa, en ole valinnut ruokajuomaksi viiniä.
En ole alkoholisti, joten ei ole tarvetta asettaa itselle rajoitteita.
Vain alkoholistit pitävät noita tipattomia elämäntapakuureja uskotellen itselleen,etteivät tarvitsisi ammattiapua juomiseensa.
Onko joku tehnyt tipaton tammikuu 2023 -ketjua, vai tälläkö mennään? Mukana olen, ja yritän pysytellä alkottomana ainakin tammikuun, ehkä 100 pv ja pienenä toiveena koko vuosi 2023.
Ei pysty !