Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
En ole ollut täysin ilman alkoholia, mutta muutin elämäntapojani reilu vuosi sitten, kun paino oli lähtenyt nousuun. Painotin terveellisempien ruokien osuutta - kaikkihan nämä tietävät - ja vähensin alkoholinkäyttöä oleellisesti pienen kikan avulla. Aloin merkata kännykän muistilapulle alkoholiannosten määrät/ kk. Tavoitteena on ollut, että maksimissaan annoksia on kk:ssa yhtä monta kuin päiviä. Kun itselleni kirjaa pidän, en fuskaa. Kikka on toiminut loistavasti. Kertaakaan en ole tuota määrää ylittänyt, vaikka ennen alkoholiannoksia meni kk:ssa 70-100. Näiden muutosten myötä paino on pudonnut reilussa vuodessa 16 kg, verenpaine on pudonnut, rasva- ja sokeriarvot ovat pudonneet ja olo on kevyt. Syön silti ihan tavallista ruokaa ja voin juoda lasillisen silloin tällöin. Näin jaksan hautaan asti!
Suositus on miehillä 24 olutta viikossa, itse pidän siitä kiinni joka perjantai, joskus muutamalla ylittyy.
Saako antabuksella olla ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
100 päivää on jo hyvä nenän valkaisu kuuri.
Tosta on hyvä jatkaa, mulla valkaisua on kestänyt 1825 päivää, eli 5 vuotta 35 vuoden ryyppyputken jälkeen.
Janttu kirjoitti:
Suositus on miehillä 24 olutta viikossa, itse pidän siitä kiinni joka perjantai, joskus muutamalla ylittyy.
Tää on musta älytön määrä. Sillä sitten moni mies oikeuttaa muutaman iltaoluensa. Yleensä vielä viikonloppuna enemmän päälle. Normalisoitua alkoholismia.
Alkoholiton kesä menossa nyt.
Käykö tässä ketjussa ketään. Tänään 104 päivää ilman holia.
Kovasti teki mieli kaljaa kun tuli halu "irrotella" eli unohtaa viimepäivien tapahtumat. Meni tuo halu kuitenkin ohitse, niin ne tuntemukset elää.
Ennen tartuin noihin ansoihin sen enempää miettimättä. Mukavaa huomata, että osaa nykyään pysähtyä ja rauhoittua.
Selvinpäin myös juhannuksena ehdottomasti.
Onneksi 265 päivänä ei tarttenut olla ilman :D
Hienoja tarinoita . Hienoa ,että pystyy olemaan juomatta. Itse kamppaillut alkoholin kanssa jo 20 vuotta. Nyt ei enää jaksa. Täytyy hakea ammattiapua. jospa olis holiton loppuvuosi vaikka alkuun.
Onhan se hyvä alku, onneksi olkoon!
Olen ollut aina alkoholittomalla. Juonkin lähinnä vain olutta, viskiä, viiniä, rommia, yms. En ymmärrä, miten joku voi juoda pelkkää alkoholia.
Sata päivää ilman suihinottoa. En kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.
Tiede ei ole kanssasi samaa mieltä, oikeastaan se ei kiinnosta mielipiteistämme. Mitä vähemmän juo, sen parempi. Edes kohtuukäyttö ei ole terveellistä, ne debunkattiin jo vuosia sitten.
Mikä reseptilääke on terveelinen siten, ettei sen käytöstä ole mitään haittaa kenellekään tai ei ole sellainen, että haitat ovat kaikilla, mutta hyöty on tai voi olla suurempi.
Tämä ei ole mikään tekosyy juopotella tai kannustus siihen, jos joku niin luulee.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aina alkoholittomalla. Juonkin lähinnä vain olutta, viskiä, viiniä, rommia, yms. En ymmärrä, miten joku voi juoda pelkkää alkoholia.
Se onkin merkillistä, sellaisen alkoholin saannissa on varmasti vaikeuksia. Tislaamallakaan ei päästä pelkkään alkoholiin, päästäänkö edes katalysaattoria käyttämällä?
Nyt ollut alkoholiton kesä tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä alku, onneksi olkoon!
100 päivää hyvä nenänvalkaisu kuuri.
Tuollaiset kymmenen vuotta on mennyt ilman, noh, muutama yksittäinen olut nekin harvassa
Alkoholinkäytön lopetetus on aina hyvä päätös.