Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Vedätkö kännit jälkeen 100? Vai jatkatko raittiina pvän kerrallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vedätkö kännit jälkeen 100? Vai jatkatko raittiina pvän kerrallaan?
Sitten on tavoite alkoholiton 200 päivää.Tänään 93.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tänään 330 päivää.
Tämä on jo hyvä saavutus.
Vielä 5 päivää ja tavoite on saavutettu.
Te, jotka ette ole juoneet, niin miten on vaikuttanut oloon ja kroppaan? Oletteko laihtuneet?
Peter O.Toole 80v elänyt näyttelijä joka oli tupakan ja viinan suurkuluttaja, sanoi kävelevänsä vanhemmiten koko ajan enemmän, hautajaissaatoissa urheillen ja jopa ilman alkoholia eläneiden arkun perässä.
Pieleen meni omalta osaltani. 90 päivää taisi tulla tulokseksi. Oli tilaisuus ja meni humalan puolelle.
Olen silti ihan tyytyväinen itseeni. Pari viime vuotta ovat olleet melko huonoja alkoholin suhteen ja humalahakuista juomista liikaa ja mikä pahinta, oikeastaan aina yksikseni. Tämän vuoden olen mennyt siis nollatoleranssilla ja tästä on mielestäni ihan hyvä jatkaa vaikka 100 ei tullutkaan täyteen.
Jättäisi sen yksin ryyppäämisen pois ja ottaisi vain, jos on joku erityinen tilaisuus - ja silloinkin vähemmän. Se olisi jo suuri muutos parempaan suuntaan.
Viikonlopun jälkeen tavoite saavutettu.
Se on nyt sitten 99/100 tänään.
Olen suurin piirtein tasolla 1260/100 päivää
Kahvi on tasolla noin 9720/100päivää. Tupakka on sama noin 1260/100 päivää.
Luovuin kaikesta turhasta johon ihminen koukuttuu mutta jolla ei mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.
Mulla on 13 142 alkoholitonta päivää takana.
Me taidetaan olla suhteellisen raittiita.
I6 v alotin ja aika pienellä alkuun 3 p viiniä/viikko.
Määrä nous pikkuhiljaa ja viimeset 15 v pullo viiniä / päivä ja vähän kyytipoikia.
Lopetin kun se "kirkas humala" ei tullu, krapulaakaan ei enää 20 vuoteen.
Haitat oli isommat niin päätin lopettaa,
no tiiä siitä takana kuitenkin alkoholitta 1 v 6 kk
- Säryt jaloissa ja käsissä lähes poissa, alkoholi on hermomyrkky.
- Painosta lähti 6 kg ja näköjään laskee.
- Suutahdukset poistuivat.
Mitään himo tms. Ongelmia ei lopettamisen suhteen, se on vaan päätös,
Tupakka oli pahempi lopettaa; unia varmaan 2 v.
Olen entinen addikti (viina, tupakka) ja kirjoitan koska haluan tsempata joka ikistä joka tavoittelee vaikka 100 päivää tai loppuelämän raittiutta tai alkoholinkäytön kohtuutta. Olen itse tavoitellut vuorollaan noita kaikkia. Olen saanut 21,5 vuotta 'päiväkerrallaan'-elämää minulle orjuutta aiheuttaneista aineista. Tottakai olisin aloittanut juomisen uudestaan, jos olisin todennut tämän saavuttamani elämäntavan jollakin lailla huonoksi. Varmasti kannattaa jokaisen kokeilla ja jos tuntuu ettei ole ollenkaan kivaa enää niin ryhtyä miettimään asiaa uudelleen :)
Pitäkää hauskaa, ottakaa rennosti, nauttikaa elämästä. Tekisi mieleni sanoa että meillä on vain tämä yksi elämä, mutta mistäs minä sen niin varmasti tietäsin -
...siis vapaana noista aineista.
Se on nyt 91.