Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
1121/1879 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 % tämä vie ennen aikojaan hautaan. Jännä tauti kun ei itse ymmärrä missä mennään, kaikki on hyvin loppuun asti. Läheiset kärsii ihan järkyttävästi. 

Vierailija
1122/1879 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-erit arvo muuttuu hitaasti, vie 2-4 kuukautta muuttua. Siitä maksimi 120 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1879 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/100

Vierailija
1124/1879 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi aloittaa 100 päivän alkoholilakko, mietityttää hieman hyödyt. Käyttöni on viikoittaista viinin lipittelyä viikonloppuisin, lähinnä pe ja la. Rentoudun myös sillä tavoin työviikosta. Joskus juon itseni humalaan (pullo itekseen) tai sitten muutaman lasin. Yleensä enemmän. Joskus en juo ollenkaan. Terveyssyistä kiinnostaisi kokeilla nyt pidempää taukoa, kilojakin päässyt kertymään.

Olisiko täällä kellään positiivisia kokemuksia juuri tällaisesta 100 päivän tai muutaman kuukauden lakosta? Millaisia vaikutuksia sillä oli, jos oli?

Vierailija
1125/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/100. Ensimmäinen viikko takana, meni hujauksessa. Saa nähdä miten käy toisen viikon, tuleeko mielitekoja. Töissä alkaa tahti kiihtyä, vähän jännittää.

Vierailija
1126/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta ilman viinaa tuli täyteen ilman viinaa edellispäivänä 6.8.2022. Totuuspakona toimii leffat ja sarjat (&Skyrim XD ).

Siinä kohtaa oli hyvä lopettaa kun kärysin ratista ekan kerran, en suinkaan ollut ekaa kertaa moista pöljäilyä toteuttamassa... (todella yksinkertaistettuna tämä... mutta patologinen rattijuoppo olin - ja olisin 99,99% todennäköisyydellä jos retkahtaisin, onneksi ei käynyt kenellekää ulkopuoliselle mitään). En laske päiviä mutta kuulustelupöytäkirja tulee aina välillä luettua niin ei pääse ylpistymään.

Eli 23v oli mittarissa kun lopetin, nyt on 51v (lokakuussa 52v).

Tupakista pääsin irti 2008.

Mutta elämä ei ole todelakaan mitään ruusuilla tanssimista, mutta päivä kerrallaan, molempien kanssa.

Vierailija
1127/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi aloittaa 100 päivän alkoholilakko, mietityttää hieman hyödyt. Käyttöni on viikoittaista viinin lipittelyä viikonloppuisin, lähinnä pe ja la. Rentoudun myös sillä tavoin työviikosta. Joskus juon itseni humalaan (pullo itekseen) tai sitten muutaman lasin. Yleensä enemmän. Joskus en juo ollenkaan. Terveyssyistä kiinnostaisi kokeilla nyt pidempää taukoa, kilojakin päässyt kertymään.

Olisiko täällä kellään positiivisia kokemuksia juuri tällaisesta 100 päivän tai muutaman kuukauden lakosta? Millaisia vaikutuksia sillä oli, jos oli?

Minulla oli samanlainen juomaprofiili kuin sinulla on. Jossain vaiheessa ymmärsin, ettei rentoutuminen ollut mitään rentoutumista vaan turruttamista. Alkoholi tekee unesta heikkolaatuista, vaikka nukkuisitkin niin uni ei ole palauttavaa. Pe-la tissuttelusta on palautunut vasta tiistaina ja kohta onkin taas perjantai. Elimistö on tosi kovilla, kun se joutuu prosessoimaan alkoholia ja sen hajoamistuotteita.

Vaihdoin alkoholin vissyyn, koska lasi kädessä istuskelu tuntui hyvältä ja tutulta. Meni muutama viikko ja aloin huomata positiiviset puolet: nukuin paremmin, paino laski ja ennen kaikkea kasvot nuortuivat silminnähden. Kunto alkoi kohota ja mieliala parani, kun alkoholi ei enää painanut mielialaa alaspäin.

Vierailija
1128/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samanlainen juomaprofiili kuin sinulla on. Jossain vaiheessa ymmärsin, ettei rentoutuminen ollut mitään rentoutumista vaan turruttamista. Alkoholi tekee unesta heikkolaatuista, vaikka nukkuisitkin niin uni ei ole palauttavaa. Pe-la tissuttelusta on palautunut vasta tiistaina ja kohta onkin taas perjantai. Elimistö on tosi kovilla, kun se joutuu prosessoimaan alkoholia ja sen hajoamistuotteita.

Vaihdoin alkoholin vissyyn, koska lasi kädessä istuskelu tuntui hyvältä ja tutulta. Meni muutama viikko ja aloin huomata positiiviset puolet: nukuin paremmin, paino laski ja ennen kaikkea kasvot nuortuivat silminnähden. Kunto alkoi kohota ja mieliala parani, kun alkoholi ei enää painanut mielialaa alaspäin.

Joo kyllähän sitä väsynyt on koko ajan tällaisella elämäntyylillä. Huomaa sitten aina esim. kuukauden tauon aikana, miten erilaiselta sitä näyttääkään. Kuukauden taukoja olen maksimissaan pitänyt, siis ihan sen vuoksi että elimistö saisi taukoa touhusta. Kuukauden aikana kuitenkaan itse vireystilassa ei ole kummempaa muutosta, se vie varmaan enemmän aikaa tapauskohtaisesti tietenkin. Tai sitten väsymys johtuu muista syistä, mene ja tiedä.

Vierailija
1129/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäpä juuri, tunteiden turruttamista ilossa, surussa, tylsyydestä, yksinäisyydessä mihin vaan, mitä itselleen keksii.

Kirjavinkkinä laitan tähän Aamu ilman darraa (kirj. Katri Ylinen), ilmestyi viime viikolla. Ei ole mikään sormea heristelevä, kukkahattutätikirja. Saattaa jonkun lopettamis- tai vähentämishaluja tukea. Itse lopetin kun kauheat kanuunat tuli parista laillisesta. Päätin, ettei mun tartte krapuloita sietää. On jääny monta, monta särkylääkettä ottamatta tän päätöksen myötä. Elimistö kiittänee siitäkin.

Vierailija
1130/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.

👍🏻

Vierailija
1131/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä on ihmeellistä? Ei mitään.

Oletko yksinkertainen?

Vierailija
1132/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia on joka syksy aloitettu alkoholittomuus koko kesän kestäneen mökillä ryyppämisen jälkeen. Viikko pari kolme menee hyvin, syödään terveellisesti, liikutaan, peruskunnon kohentumisen tuntee ja näkee jo naamastakin tuossa ajassa, pöhötys häviää, nukutaan tosi hyvin, ollaan töissä virkeitä. Kunnes tulee se tylsä vapaa viikonloppu eikä mikään kiinnosta. Sitten tulee ajatus, että no eikö nyt yksillä voi käydä, kun on tässä nyt oltu näin kunnolla jo "pitkän aikaa". Lopputuloksena herätään aamuvarhain eteisen lattialta pizzalaatikko tyynynä (jonka sisällä puoliksi syöty pizza) ja niin järkyttävässä olotilassa, että on pakko ottaa heti korjaavaa jääkaapista, ja siitä se taas lähtee.

Ja niin unohtui taas alkoholittomus, hyvä olo, virkeys, hyvät yöunet, ja kaikki. Alkoholi on kuningas joka määrää. Sunnuntaina himmataan sen verran, että kehtaa töihin lähteä maanantaina, vaikka satavarmasti naamasta näkyy. Ja se maanantai onkin aina sellainen, että alkon kautta kotiin ja lohtukännit otettava. Tätä jatkuu joka päivä koko viikon, kunnes tulee perjantai ja taas vedetään ihan kunnolla all in. Lauantaina jatketaan heti aamupäivästä, kunhan herätään, iltaan ja yöhön asti. Sunnuntaina taas vähän korjausta ja ma töihin ja ja ja sama kuvio viikosta toiseen. Ei, alkoholi ei olekaan kuningas. Se on jumala.

100 päivää ilman alkoholia on mulle sama, kuin yrittäisi polkupyöräillä kuuhun.

Vierailija
1133/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosia on joka syksy aloitettu alkoholittomuus koko kesän kestäneen mökillä ryyppämisen jälkeen. Viikko pari kolme menee hyvin, syödään terveellisesti, liikutaan, peruskunnon kohentumisen tuntee ja näkee jo naamastakin tuossa ajassa, pöhötys häviää, nukutaan tosi hyvin, ollaan töissä virkeitä. Kunnes tulee se tylsä vapaa viikonloppu eikä mikään kiinnosta. Sitten tulee ajatus, että no eikö nyt yksillä voi käydä, kun on tässä nyt oltu näin kunnolla jo "pitkän aikaa". Lopputuloksena herätään aamuvarhain eteisen lattialta pizzalaatikko tyynynä (jonka sisällä puoliksi syöty pizza) ja niin järkyttävässä olotilassa, että on pakko ottaa heti korjaavaa jääkaapista, ja siitä se taas lähtee.

Ja niin unohtui taas alkoholittomus, hyvä olo, virkeys, hyvät yöunet, ja kaikki. Alkoholi on kuningas joka määrää. Sunnuntaina himmataan sen verran, että kehtaa töihin lähteä maanantaina, vaikka satavarmasti naamasta näkyy. Ja se maanantai onkin aina sellainen, että alkon kautta kotiin ja lohtukännit otettava. Tätä jatkuu joka päivä koko viikon, kunnes tulee perjantai ja taas vedetään ihan kunnolla all in. Lauantaina jatketaan heti aamupäivästä, kunhan herätään, iltaan ja yöhön asti. Sunnuntaina taas vähän korjausta ja ma töihin ja ja ja sama kuvio viikosta toiseen. Ei, alkoholi ei olekaan kuningas. Se on jumala.

100 päivää ilman alkoholia on mulle sama, kuin yrittäisi polkupyöräillä kuuhun.

Hehheh tämä on varmaan totta monen kohdalla. On myös sellaisia ihmisiä, keille viimeinen kerta on se viimeinen kerta, ja tekevät oikean ja pysyvän elämänmuutoksen. Itse olen aina pitänyt kunnianhimoisista tavoitteista ja haluan nyt todella nähdä millaista elämä on kun jättää alkoholin täysin pois useammaksi kuukaudeksi. Se tulee olemaan minulle jonkin tason haaste. Sitten kun on 100 päivää täynnä, voin ajatella, että jonkun mielestä suoritus oli niin kova että sama kuin olisi pyöräillyt kuuhun. :) Se tulee varmasti lämmittämään mieltä.

Vierailija
1134/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6kk täysin raitis. Pelkään työterveyttä, jos vielä näkyy alkoholin liikakäyttö. Siksi teen vain pätkätöitä. Näkyykö 6kk: n täysraittiuden jälkeen alkoholin käyttö? Haluaisin normaalin elämän, raittiina, mutta en uskalla mennä näihin testeihin, jos se vaikuttaisi

työnhakuuni. Anteeksi tämä, mutta entinen elämä on ollut rankkaa. Nyt 6kk täysraittiina ja tuntuu, että elämä hymyilee.

Vierailija
1135/1879 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 6kk täysin raitis. Pelkään työterveyttä, jos vielä näkyy alkoholin liikakäyttö. Siksi teen vain pätkätöitä. Näkyykö 6kk: n täysraittiuden jälkeen alkoholin käyttö? Haluaisin normaalin elämän, raittiina, mutta en uskalla mennä näihin testeihin, jos se vaikuttaisi

työnhakuuni. Anteeksi tämä, mutta entinen elämä on ollut rankkaa. Nyt 6kk täysraittiina ja tuntuu, että elämä hymyilee.

Kyllä 6kk jälkeen ainakin kaikesta netistä löytyvän tiedon perusteella pitäisi olla alkoholin liikakäytöstä vinksalleen menneet arvot normalisoituneet jo. Ellei ole jotain pysyvää vauriota tapahtunut. Sellaiseen kuitenkin käsittääkseni pitää juoda jo aika paljon, riippuu tietysti yksilöstä. Kyllä minä sinuna menisin lääkäriin tarkastamaan arvot, oli tulos mikä hyvänsä. Yritä löytää rohkeutta. Todennäköisesti tulet olemaan helpottunut hyvistä tuloksista. Ja jos tulokset on jotenkin poikkeavat, niin syitä varmasti löytyy muualtakin kuin alkoholinkäytöstä. Pahin virhe on vältellä lääkäriä.

Vierailija
1136/1879 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10/100! 

Vierailija
1137/1879 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10/100 (tai mielellään koko loppuelämä)

Vierailija
1138/1879 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/100

Jostain pitää aloittaa, ja sen aika on nyt. Wish me luck! :#

Vierailija
1139/1879 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yksikin päivä tuo muutosta, tosin en tiedä mitä, ehkä joku muu osaa selittää mitä päivässä tai jo viikossa näkyy tai huomaako siinä mitään? En ole ihan varma. Voi olla että ei ehkä hyötyä niin vähästä?

Vierailija
1140/1879 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta kun alkon lopettaa ensimmäisen viikon vai kuukauden valtaa älytön väsymys ja haukottelu, sellainen ettei jaksa tehdä oikein mitään? Miten saapuuko tylsyys ja apatia samalla?