Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun joulu on ohi

Vierailija
04.01.2021 |

Varmaan typerän kuulosta, mutta mä tuppaan masentumaan aina joulunajan jälkeen, kun kaikki ihana joulun odotus ja -vietto on ohi, kaikki jouluisten herkkujen tuoksu ja se jännitys joulun odottamisessa, on yhtäkkiä vaan ohi. 

Sitä rupeaa jo ensimmäisinä syksyisinä, pimeinä, kylminä iltoina piristämään itseään ajatuksella siitä, että no kohta onkin jo joulu, ja siten jaksaa pitää mielen vähän iloisempana kun on jotain kivaa mitä odottaa. Sitten kun tuota ihanaa juhlaa odottaa molta kuukautta, se onkin parissa päivässä ohi.. 

Sitten pitäisi palata normaaliin arkeen, ja muka jaksaa töitä tehdä vielä jne. masentavaa.. 

Muilla samanlaisia tunteita joulunajan jälkeen? Kyllähän tämä kokemuksien mukaan ajan kanssa ohi menee, mutta aina se vaan tuntuu niin ikävältä..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittavaa että myös he jotka pitävät joulusta masentuvat siitä. Eiköhän ole jo aika kuopata koko homma?

Vierailija
22/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla näyttää kertomasi perusteella olevan tiedossa vaikka mitä kivaa kesällä. Nauti siitä kesän odotuksesta! Ps. Sun loma on opettajana pitkä, sekin on siis suuri ilo! Odottele kesää ilolla, ja kun sekin on ohi, ja on syksy, jouluun onkin enää pari kuukautta! Jeejee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä kannata kesää odotella. Sinne on melkein puoli vuotta ja odottavan aika on pitkä. Joulun jälkeen nautitaan talvesta. Hiihtämään, luistelemaan, laskettelemaan, pulkkamäkeen. Lumiukot ja lumilyhdyt pihalle. Etelä-Suomen talvea voi kestää vain viikon, joten kaikki nuo pitää toteuttaa melkoisella vauhdilla, mutta sitäkin ihanampaa on, jos pysyy pakkaskelit vähän pidempään. Hiihtolomaan asti kannattaa olla talvitunnelmissa, satoi sitten lunta, räntää tai vettä, ja sen jälkeen valoisammat päivät ovat jo selvästi havaittavissa ja voi alkaa tunnelmoida keväästä, suunnitella pihahommia ja valmistautua pääsiäiseen. Istutan pääsiäisenä pienet rairuohot ja hoivaan niitä aina vähintään vappuun asti. Maaliskuusta voi alkaa odottaa kesää ja suunnitella kesäloman tekemisiä.

Vierailija
24/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunaika ei ole vielä ohi - ei ole vielä ollut loppiainen eikä Nuutin päiväkään. Minä nautin vielä jouluisista tunnelmista ja herkuista kotonani ja kuuntelen netistä Jouluradion eri kanavia. Olen siitä onnellinen, että voin pitää lomaa jouluaatosta loppiaiseen. Välttelen turhaa kaupoissa käymistä ja väentungoksia ihan joulutunnelman säilyttämisen takia enkä niinkään koronan takia. Huomenna loppiaisaattona käydään sisaren kanssa viemässä isovanhempien haudalle kynttilät - se kun sijaitsee vähän pitemmän matkan päässä.

Joulunvietosta luopuminen on aina haikeaa minustakin. Mutta uusi joulu tulee ennen pitkää. Ja välissä on kaikenlaisia juhla- ja merkkipäiviä. Esimerkiksi myös pääsiäinen on minulle tärkeä juhla.

Mutta on arjessakin omat hohdokkaat hetkensä. Ilman arkea varmaan mikään juhla ei tuntuisi juhlalta. Lisäksi viihdyn omassa työssäni ja minulla on aika kivat työkaverit. Ystävienkin kanssa tehdään kivoja juttuja, vaikka nyt korona-aikaan yhteydenpito onkin harventunut tilapäisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme