Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun joulu on ohi

Vierailija
04.01.2021 |

Varmaan typerän kuulosta, mutta mä tuppaan masentumaan aina joulunajan jälkeen, kun kaikki ihana joulun odotus ja -vietto on ohi, kaikki jouluisten herkkujen tuoksu ja se jännitys joulun odottamisessa, on yhtäkkiä vaan ohi. 

Sitä rupeaa jo ensimmäisinä syksyisinä, pimeinä, kylminä iltoina piristämään itseään ajatuksella siitä, että no kohta onkin jo joulu, ja siten jaksaa pitää mielen vähän iloisempana kun on jotain kivaa mitä odottaa. Sitten kun tuota ihanaa juhlaa odottaa molta kuukautta, se onkin parissa päivässä ohi.. 

Sitten pitäisi palata normaaliin arkeen, ja muka jaksaa töitä tehdä vielä jne. masentavaa.. 

Muilla samanlaisia tunteita joulunajan jälkeen? Kyllähän tämä kokemuksien mukaan ajan kanssa ohi menee, mutta aina se vaan tuntuu niin ikävältä..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun joulu on ohi ja voi alkaa odottaa kevättä.

Vierailija
2/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama juttu, luulen että jos se arki olisi kivempaa nikn ei ripustautuisi noihin muutamaan päivään. Sama kuin se että monet odottaa aina lomia ja kaikki muu on pskaa paitsi lomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama juttu, luulen että jos se arki olisi kivempaa nikn ei ripustautuisi noihin muutamaan päivään. Sama kuin se että monet odottaa aina lomia ja kaikki muu on pskaa paitsi lomat.

Lomat on mun mielestä vaan niin ihanaa. Olen opettaja joten työ ei ole ihan niin helppoa kuin voisi kuvitella... elämääni mahtuu vaikka mitä, olenhan vasta pari vuotta sitten valmistunut kolmekymppinen nainen. Stressaa myös kaikkien hääasioiden takia, ne olis tarkoitus pitää joskus heinäkuussa, mutta eihän tästä koronasta tiedä...

Vierailija
4/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia jouluja tulee ja menee. Ja varsinkin aikuisiässä ne tulevat paljon nopeammin. Eli joulu on jo nurkan takana. Eikä aikaakaan kun uusi kuusi tuodaan sisälle...

Vierailija
5/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomat on mun mielestä vaan niin ihanaa. Olen opettaja joten työ ei ole ihan niin helppoa kuin voisi kuvitella... elämääni mahtuu vaikka mitä, olenhan vasta pari vuotta sitten valmistunut kolmekymppinen nainen. Stressaa myös kaikkien hääasioiden takia, ne olis tarkoitus pitää joskus heinäkuussa, mutta eihän tästä koronasta tiedä...

Opiskelin jonkin aikaa opettajaksi joten tiedän että aika kauheaa hommaa se on ainakin oli minulle. Ei tosin omassakaam työssä hehkuttamista ja huonommat palkat plus lomat. Luulen että jos voisi arkisin tehdä suurin piirtein ihan mitä haluaa (kuten lomalla!) niin ei paljoa hetkauttaisi onko joulu vai juhannus.

Vierailija
6/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että joulu on ohi? Joulua voi viettää vaikka koko vuoden, jos siltä tuntuu. Suomi on vapaa maa tämän suhteen.

Vierailija
7/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä on haikea mieli, kun joulunpyhät päättyy. Me kyllä jatketaan niitä nuuttiin. Mut silti.

Aiemmin varattiin joku pieni reissu tammikuulle, viikonloppu Helsingissä teatterissa tai Tukholmassa. Oli jotain odotettavaa. Mutta nyt ei voi, koska korona.

Alan suunnitella laskiaista ehkä sitten.

Vierailija
8/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena harmitti joulun päättyminen. Nyt oikeastaan harmittaa vain, että loma on ohi eikä varmuutta milloin seuraava sellainen ja pitkä kevät edessä. Itse saan pientä piristystä, että täällä on tullut viimein lunta, joka näyttää ainakin toistaiseksi pysyvän maassa ja päivät alkaa pikku hiljaa pidetä.

Vierailija
9/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia jouluja tulee ja menee. Ja varsinkin aikuisiässä ne tulevat paljon nopeammin. Eli joulu on jo nurkan takana. Eikä aikaakaan kun uusi kuusi tuodaan sisälle...

Niinpä. Ap voisi nyt keskittyä ilomielin asioihin

Kesään ei ole enää kauan, ja häät on ihana juttu! Ja opettajien lomat on tunnetusti pitkiä, joten siitä kerkeät nauttimaan.

Vierailija
10/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan joulua ja vietän sitä kauan. Aloitin tänä vuonna 21.12. "oikean" joulunvieton. Sitä ennen toki koko joulukuu ihanaa valmistautumisaikaa. Osittain marraskuukin. Jatkoin eiliseen asti joulutunnelmissa. Nyt tuntuu, että riittää jo ja olen vähän keräillyt koristeita ja ruvennut siirtämään ajatuksia kohti kevättä. Lomaa pidän joulun aikaan aina 3 viikkoa.

Vierailija
11/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joulu on ollut mulle aina, ihan lapsesta saakka ihan paras juhla! Pukkikin 😂 mutta onhan mulla sentään synttärit juhannuksena, on kai se iloista... meillä muuten alkaa työt päivää myöhemmin tänä vuonna, 8.1. Koska yhtenä päivänä koulussa piti olla pitkä päivä lauantain, kun koululla oli yhdet juhlat.

Vierailija
12/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei oo ikinä hyvä. Toiset kärsii jouluahdistusta, toiset kevätmasennusta, sitten tulee kesä ahdistaa valo ja helteet. Vaihtoehtoisesti sade ja ötökät, kesälomien sovittelu jnejne...

Minä odotan jo innolla kesää!

Joka päivästä yritän jotain hyvää löytää. Nyt ei tarvitse edes yrittää, koska joka päivä muiden joukossa on vaan elämää.

Ap, nauti siitä täysillä!😊 joulu on taas nopeammin kuin tajuaa...

Vierailija
13/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nöö. Mä olen opettaja ja on ihan parasta työtä! Jos ei olisi koronaa.

Olen tehnyt töitä toimistossa, matkailualan eri hommissa, museossa, messukeskuksessa. Noihin verrattuna opettajan työ on just sellaista, että voi toteuttaa itseään ja tehdä mitä haluaa.

Kukaan ei kyseenalaista, jos keksiikin tänään esittää lapsille nukketeatteria englanniksi, huomenna lukea ja kirjoituttaa satuja, ylihuomenna lähteä metsäretkelle tutkimaan talvista luontoa, ensi viikolla askarrella aurinkokunnassaan luokan kattoon jne.

Opiskelin jonkin aikaa opettajaksi joten tiedän että aika kauheaa hommaa se on ainakin oli minulle. Ei tosin omassakaam työssä hehkuttamista ja huonommat palkat plus lomat. Luulen että jos voisi arkisin tehdä suurin piirtein ihan mitä haluaa (kuten lomalla!) niin ei paljoa hetkauttaisi onko joulu vai juhannus.

Vierailija
14/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu ettei oo ikinä hyvä. Toiset kärsii jouluahdistusta, toiset kevätmasennusta, sitten tulee kesä ahdistaa valo ja helteet. Vaihtoehtoisesti sade ja ötökät, kesälomien sovittelu jnejne...

Minä odotan jo innolla kesää!

Joka päivästä yritän jotain hyvää löytää. Nyt ei tarvitse edes yrittää, koska joka päivä muiden joukossa on vaan elämää.

Ap, nauti siitä täysillä!😊 joulu on taas nopeammin kuin tajuaa...

Kiitos, tuli heti iloisempi mieli. Ihanan positiivinen asenne sinulla❤❤

Vierailija
15/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät, heräävä kevät on ihan parasta. Se, kun puut alkavat viheriöidä, ovat vaaleanvihreitä ja luonto tuoksuu tulevalta kesältä jo.

Vierailija
16/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tästä mieleen post-holiday-blues tai matkan jälkeinen haikeusmasennus ja absurdi vitutus jos ollut kiva reissu. Mitä kivempi sitä enemmän aaltoa jälkeenpäin. No nyt ei ole ollut matkojakaan.

Vierailija
17/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit alkaa odottaa jo vaikka laskiaispullia

Vierailija
18/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee top kolmoseen ahdistuksen ja masennuksen syistä.

Vierailija
19/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni marraskuu oli tänä vuonna erittäin masentava lumettomuudesta, pimeydestä ja työstressistä johtuen eikä lähestyvä joulu paljon vielä lämmittänyt. Joulukuu taas meni rattoisammin joulun lähestyessä. Nyt taas kieltämättä vähän surettaa, kun lomat lusittu, mutta olen iloinen että viimein mennään kevättä kohti. Lapsena etenkin nautin todella paljon joulunajasta ja koulun alun lähestyminen ja kuusen koristeiden riisuminen Loppiaisen tienoilla tuntui todella riipaisevalta.

Vierailija
20/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni kokee samankaltaisia tunteita arjen koittaessa joulun ja lomien jälkeen. Helpottaa tietää, että ei ole yksin sen apeuden tunteen kanssa. Pitää vaan yrittää löytää jotain positiivista aina kustakin hetkestä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan