Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkaushuijauksen uhriksi joutunut perheen­äiti vei matka­laukullisen rahaa Espanjaan

Vierailija
04.01.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007718100.html

Siis miten perheellisellä ilmeisesti yksinhuoltajalla on kymmeniä tuhansia euroja jaeltavaksi tuntemattomille ihmisille?

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suomalainen Marsalkka ja minulla on valtava omaisuus. Haluaisin tutustua sinuun. Olen nyt Turkissa ja lompakkoni varastettiin. Voisitko lähettää minulle 3000 euroa, jotta pääsen Suomeen takaisin ja tapaamaan sinua. Maksan korkoineen takaisin ja käyn ostamassa sinulle kultaisen kultakorun merkiksi rakkaudestani.

Olen 25- vuotias isotissinen missineitsyt Hukkalapukkalasta ja haluan tutustua juuri sinuun keski- ikäseen jurpoon Suomesta. Ja kuvissa on tissivako- töröhuuli- pyllistyskuvia minihameessa. Ja mies maksaa, vaikka joka viesti maksaa.

Laita minulle 7000 euroa käsittelykuluihin, niin tuon sinulle arkullisen timantteja.

Vierailija
142/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihistellään joka asiassa mutta kun sotamiehet ukomailta tarviii avustusta haetaan pankkilaina. Merkillistä. Montakohan euroa tuokin nainen lahjoittanut Punaiselle Ristille ?

Vierailija
144/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Wtf?

Edelleenkö uudet ja taas uudet ihmiset menee tähän samaan lankaan?

Ja ilmeisesti kyse ei kuitenkaan ole edes mistään ns heikkolahjaisemmista vaan ihan normaali älyllisistä ihmisistä.

Tai niin no, ei kai ihminen voi olla normaaliälyinen jos lähettää kymppitonneja jollekin jonka kanssa on viestitelly muutaman kk, koskaan ei oo ees nähny livenä.

Vierailija
145/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yksinhuoltaja sitten aina automaattisesti persaukinen?

Just mietin samaa. Mä oon yksinhuoltaja ja ei se mun it-alan palkka mystisesti pienentynyt, kun erosin. En todellakaan oo mikään persaukinen yh. En mikään sikarikaskaan, mutta ei meidän ikinä tarvi rahasta huolehtia, kun tienaan kuussa yli 4000€. Vuokran ja laskujen jälkeen on vielä yli 3000€ loppukuuksi.

Tämä tyyppi ei sitten maksa ollenkaan veroja, jos 4000:n palkasta jää laskujen jälkeen käteen vielä 3000.

Vierailija
146/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai naisten kaipuu "rakkaudelle ja romantiikalle" on kova? Mitä varten nämä miehet ovat sitten aina myös erittäin varakkaita ??

Vielä en ole kuullut rakkaushuijauksesta jossa huijari olisi ollut työtön tai vaikka köyhä mjaahanmuuttaja.

Ei, pitää olla se armeijan upseeri tai kirurgilentäjä, ja rahaakin pitää olla. Sitten se rakkaus syttyy, ihan vielä vanhoillakin päivillä..

Vierailija
147/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä. Wtf?

Edelleenkö uudet ja taas uudet ihmiset menee tähän samaan lankaan?

Ja ilmeisesti kyse ei kuitenkaan ole edes mistään ns heikkolahjaisemmista vaan ihan normaali älyllisistä ihmisistä.

Tai niin no, ei kai ihminen voi olla normaaliälyinen jos lähettää kymppitonneja jollekin jonka kanssa on viestitelly muutaman kk, koskaan ei oo ees nähny livenä.

Nämä on usein korkeasti koulutettuja ihmisiä. Ikänsä töitä tehneitä. Sen takia on erittäin vaikeaa ymmärtää tätä.

Vierailija
148/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kirjotetaan paljon että ihmiset menee näihin huijauksiin koska on niin rakkauden kaipuisia, tarve tulla huomioiduksi ym.

Aika moni meistä sinkuista on tommosia, mut ei tulis mieleenkään edes alkaa kirjottelemaan jonku tällasen epätodellisen fiktiivisen hahmon kanssa ja edes joutua siihen pisteeseen että antaa jollekin mahdollisuuden edes yrittää kupata multa rahaa.

Ihanko oikeasti joku tavis Suomalainen luulee että se unelmien elämänkumppani löytyy Amerikkalaisesta hävittäjälaivueen evp kapteenista tai Italialaisen viininviljelijäsuvun ainoasta perijäleskestä ja varsinkaan ku ei oo koskaan nähny livenä ihmistä.

(😆 sorry mä repeilen täällä)

Vierailija
149/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yksinhuoltaja sitten aina automaattisesti persaukinen?

Ei tietenkään kun tällaisia korvauksia maksetaan

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccdee0f-1e99-43e1-b30a-efecec6a881d

Vierailija
150/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi edes huijaamista, kai se joku raja ihmisen älylläkin tulee olla, ikään kuin omavastuu järjen käytössä.

Vierailija
151/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä tulee mieleen, kuinka paljon ihminen voi pelätä yksinjäämistä. Tuollainen kuvio, jossa matkustetaan toiseen maahan peläten. Ehkä myös toivoen, että siellä onkin se prinssi odottamassa ja kaikki väärinkäsitystä. Ylipäätään tuo ettei hälytyskellot missään vaiheessa soi noin absurdien käänteiden jälkeen. Tulee mieleen kuinka hukassa se vanhemmuus on? Jos ihminen on valmis ottamaan riskejä, että lähtee jollekin teollisuusalueelle vieraassa maassa tietämättä yhtään keitä on vastassa ja mitä tapahtuu. Ja yrittää kiristäjälle ottaa kymmenien tuhansien vippejä vähintään hankaloittaen taloutta. Olisi ihan hyvä kuulla näiden ihmisten suusta, mitä tästä opittiin, miten se elämä rakennettiin uudestaan. Miten luottamus läheisille on rakennettu uudestaan jos perhe on taloudellisesti sukeltanut ja äiti mahdollisesti ollut henkisesti pois arjesta. Uhreja ovat myös ne lapset tässä. Eivätkä ole valinneet osaansa.

Vierailija
152/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medialukutaidon puute ja rakkauden kaipuu. Sopiva signaali niin kuka tahansa haksahtaa.

Monet huijauksista on tarkoituksella tehty tökeröiksi niin että jo viestin lukuvaiheessa karsitaan vaikeasti huijattavat.

Vierailija
153/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo kovapalkkaiselta näytä kotinsa sisustuksen perusteella tai muutenkaan vaatteidensa. Joku mummomyssy päässä..

Vierailija
154/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika munankipeä saa olla jos tuollaiseen huijaukseen menee.. itse laittaisin heti liinat kiinni jos joku alkais pyytää rahansiirtohommia

Vierailija
155/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä saa olla, kun näitä "jenkki upseereita" on ollut kohta jo parikymmentä vuotta huijaamassa naisten rahoja, eikä kukaan opi vastaavista kohtaloista mitään.

Itse olen pariin tällaiseen facessa törmännyt. Toiselle selitin ummet ja lammet miten olen yksinhuoltaja (en ole, ei ole lapsia) ja toinen halusi saman tien että lähetän rahaa kun hänellä ei toimi netti. Hmm, mitenhän sitten viestitteli :D mutta näitä huijareita riittää joka puolelta maailmaa. Huvittavaa porukkaa.

Vierailija
156/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa miehiä on huijattavissa enemmän ja ovat helpommin kusetettavissa. Ne vaan häpeää asiaa niin kobasti ettei ne juuri julkisuuteen tule.

National Geographicilla on hyvä sarja missä se vaalea naistoimittaja haastattelee näitö scammereita. Nigerialaismiehet kimittää naismaisella äänellä beibi ai luuv juu ja jossain tyhmä ukko maksaa ihan intopiukeena.

Nämä huijarit sanoi kaikki että miehiä on paljon helpompi huijata ja niitä on enemmän.

Naisuhreilla motiivi lienee saada rakkautta ja olla tärkeä edes jollekin. Miehet taas menee sekaisin nuoresta ja nätistä naisesta joka näkee punakassa möhömahassa sen sisäisen adoniksen.

Vierailija
157/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kurjuuden keskellä, maailmasta löytyy edelleen hyviä, kultaisia ja valitettavasti hyväuskoisia ihmisiä.

Vierailija
158/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanha ruotsalainen herrasmies ikä tyyppi 70-80 vee ., joka odotti Tamaraa Venäjältä tänne lentokentällä .Oli iso ruusukimppu ja oli lähettänyt 3 miljoonaa Ruotsin kruunua morsiamelleen! Voi kamalaa. Ihan tuli itku itselläkin kun mies oli niin onneton. 

Vierailija
159/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suomalainen Marsalkka ja minulla on valtava omaisuus. Haluaisin tutustua sinuun. Olen nyt Turkissa ja lompakkoni varastettiin. Voisitko lähettää minulle 3000 euroa, jotta pääsen Suomeen takaisin ja tapaamaan sinua. Maksan korkoineen takaisin ja käyn ostamassa sinulle kultaisen kultakorun merkiksi rakkaudestani.

Laita pankkitili niin lähetän.Lainaan ensin että se ottaa aikaa. 

Vierailija
160/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika munankipeä saa olla jos tuollaiseen huijaukseen menee.. itse laittaisin heti liinat kiinni jos joku alkais pyytää rahansiirtohommia

Munankipeä? Munaahan meille naisille on tarjolla ikkunoista ja ovista, mutta rakkautta ja romantiikkaa ei. Siksi naiset noihin lankeaa. Miehet lankeaa taas rahahuijauksiin, kuten WinCapita tai jos on tarjolla pillua nuorelta kauniilta naiselta.

Eli miehissä ja naisissa on selvä ero, naisia ohjaa rakkauden kaipuu ja miehiä ahneus ja himo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä