Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkaushuijauksen uhriksi joutunut perheen­äiti vei matka­laukullisen rahaa Espanjaan

Vierailija
04.01.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007718100.html

Siis miten perheellisellä ilmeisesti yksinhuoltajalla on kymmeniä tuhansia euroja jaeltavaksi tuntemattomille ihmisille?

Kommentit (200)

Vierailija
121/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää miten naiset menee tämmösiin huijauksiin.

Ja niin menevät myös miehet. Lukuisat miehet ympäri maailman lähettävät tänäänkin rahaa kauniille neidolle joka on kyllä tulossa käymään kunhan vain lentolippu järjestyy.

Vierailija
122/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei tainnut lukea että oli yksinhuoltaja, eli saattaa olla että miehenkin rahoja pistetty taivaan tuuliin. Jos ei ollut yksinhuoltaja, toivottavasti mies ottaa samantien eron ja vaatii lapsiaan itselleen, tuollainen nainen ei pysty kasvattamaan lapsia.

"Tapahtumaketju sai alkunsa deittisovellus Tinderistä. " Tuskinpa varatut tinderissä pyörii.

Ensinnäkin, Tinderissä on lukematon määrä varattuja.

Toisekseen, voi olla sinkku, olla lapsia ja silti ei-yksinhuoltaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei tainnut lukea että oli yksinhuoltaja, eli saattaa olla että miehenkin rahoja pistetty taivaan tuuliin. Jos ei ollut yksinhuoltaja, toivottavasti mies ottaa samantien eron ja vaatii lapsiaan itselleen, tuollainen nainen ei pysty kasvattamaan lapsia.

"Tapahtumaketju sai alkunsa deittisovellus Tinderistä. " Tuskinpa varatut tinderissä pyörii.

Et voi olla tosissasi. Tottakai Tinderissä pyörii eronneiden lisäksi myös karanneita. Tässäkin käsitellyllä huijarilla voi olla Afrikassa vaikka useampikin vaimo, joita tämä suomalainen tonttutäti sitten elätti. Tai sitten raha meni huijarin merkkivaatteisiin, 800 euron lenkkareihin ja sen sellaiseen.

Vierailija
124/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja saisi hyvän palkkion jos näyttäisi poliisille magasiinin missä raha-arkku oli. 

Vierailija
125/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa enemmänkin näissä tapauksissa se aivotoiminta ja psyykkinen koukuttaminen, mitä tapahtuu ihmiselle siinä kohtaa kun joku (oli mies tai nainen) lähettää rahaa täysin tuntemattomalle ihmiselle.

Mitä luulette - kuinka moni näistä antas vastaavan summan rahaa edes omalle fyysiselle jo tunnetulle seurustelukumppanilleen täällä kotimaassa.

Aika harva, tai ei kukaan, oletan.

Vierailija
126/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää miten naiset menee tämmösiin huijauksiin.

Ja niin menevät myös miehet. Lukuisat miehet ympäri maailman lähettävät tänäänkin rahaa kauniille neidolle joka on kyllä tulossa käymään kunhan vain lentolippu järjestyy.

Olet varmasti oikeassa. Mutta ei kannata tehdä tästä mies vs. nainen -paremmuuskamppailua. 

Kaikilla on tarve läheisyyteen ja hyväksytyksi tulemiseen, eikä hyväksikäyttö, alttius hyväksikäyttöön, luottamus tai sen rikkominen ole sukupuolisidonnaista.

Vierailija
127/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkaltaiseen rakkaushuijauksen ja ns normi rahahuijaukseen liittyen olen kuullut kommentointia huijatuksi tulleiden osalta (tv:ssä) että miksi pankki ei huilehdi heidän rahoistaan tai miksi pankki ei reagoinut tai että kun ei oo koskaan ennenkään ulkomailta ostettu mitään niin miksi pankki päästi kymppitonneja nyt jonnekin itäeurooppaan.

Siis missä on yksilön vastuu ja oma ymmärrys.

Me kaikki ymmärrämme että nää nettpankit ja pankkitunnuksilla asiointi on varmasti haastavaa ja vaikea ympäristö ikä ihmisille kun se on joskus sitä meille työikäisillekin. Siellä voi tulla vahinkoja kun huijarit on taitavia.

Mutta että joku tietoisesti lähettää rahaa isojakin summia, jollekin täysin tuntemattomalle ja sit kyseenalaistaa että miksi pankki ei huolehdi.

Ei voi sanoa kuin että "järki hoi, äly älä jätä".

Vierailija
128/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kyllä ymmärrän että iäkkäämpi väestö jolla ei ole kokemusta netin raadollisesta maailmasta eivätkä välttämättä seuraa mediaa ja uutisia voi olla niin hyväuskoinen ja auttavainen että menee lankaan.

Kuuntelen joskus kauhulla omia iäkkäitä vanhempiani jotka eläneet iän kaiken samassa pihapiirissä maalla, miten ne uskoo kaiken aukottomasti mitä niille sanotaan.

Ja vaikka kuinka varotellaan tv ssäkin (jota katsovat paljon) ja sanomalehdissä siitä miten vanhuksia ryöstellään maalla ym, niin eikö nää päästä joukon nuoria (3) jotain muka jehovan tms uskonnon tyrkyttäjiä kotiinsa sisälle ja vielä mäyttävät huushollia kun "se tyttö oli kuullemma niin kiinnostunu äitini käsitöistä". Ja äitini oli ihan sitä mieltä että no eihän täällä maalla mitään varkaita oo ja nämäki oli ihan hyvällä asialla. Voi hemmetti 😱 Miten naiveja voi ihmiset olla.

Vierailija
129/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä saa olla, kun näitä "jenkki upseereita" on ollut kohta jo parikymmentä vuotta huijaamassa naisten rahoja, eikä kukaan opi vastaavista kohtaloista mitään.

Jossakin aihetta käsitelleessä dokumentissa poliisi kertoi, että huijausten uhriksi joutuneet eivät joskus usko että kyseessä on huijari, vaikka heille kuinka näytetään todisteita nigerialaisista jotka ovat yhteydenpidon takana. Usko suuren rakkauden löytämiseen on niin vahva.

Vierailija
130/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä on anteeksiantamaton rikos ja ihan hirveetä niille jotka menee lankaan ja menettää säästönsä.

Mutta jos sinun pankkitiliä ei ole ns ryöstetty, vaan ihan itse lähetät raha isojakin summia, täysin kyseenalaiseen juttuun, niin eikö tule mieleen sanonta

" ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se on tyhmä joka maksaa"

Vierailija
131/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä puuttuu Zelenskyi rakkaushuijaus.. siihen tulee lankeamaan monet suominaiset.

Vierailija
132/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka olisikin, niin miten voi olla noin saatanan tyhmä?

Ihan oikeasti??? Kaikkia meitä pystytään huijaamaan jotenkin, siis kaikkia, jopa sinua, joka tässä päivittelet tuon naisen tyhmyyttä.

Naisia pystyy huijaamaan lupauksella rakkaudesta, miehiä puolestaan lupauksella pillusta tai rahasta. Miehet vain eivät tule julkisuuteen,koska häpeävät vielä enemmän,kuin naiset.

Vierailija
133/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten nämä rakkaushuijausten uhrit on aina naisia, eikä miehiä?

En väitä miehiä fiksuimmiksi, mutta joku palikka miehillä on eri asennossa aivoissa. Ehkä sitä todellisuudentajuksi kutsutaan?

Vierailija
134/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että on yh, tarkoita että olisi köyhä. Yh.llä voi olla kovatasaoinen työpaikka.

Vierailija
135/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhdysvaltain armeijan upseeri" varmaan etsii tinderissä suominaista. Lol

Näitä on myös FBssä ja IGssä, useampi on yrittänyt minuakin. Eikä minulla ole edes omia kuvia kummassakaan ja IGssä ei voi edes päätellä, että olenko nainen vai mies.

Vierailija
136/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen Marsalkka ja minulla on valtava omaisuus. Haluaisin tutustua sinuun. Olen nyt Turkissa ja lompakkoni varastettiin. Voisitko lähettää minulle 3000 euroa, jotta pääsen Suomeen takaisin ja tapaamaan sinua. Maksan korkoineen takaisin ja käyn ostamassa sinulle kultaisen kultakorun merkiksi rakkaudestani.

Vierailija
137/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se että on yh, tarkoita että olisi köyhä. Yh.llä voi olla kovatasaoinen työpaikka.

Joo, mutta noin heikkolahjaisella ihmisellä kuin tuo Maria? Uskomaton tarina. Varmaan eivät huijaritkaan meinanneet uskoa todelliseksi enää kun hän matkusti salkku täynnä rahaa heidän luokseen.

Vierailija
138/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Ihan klassinen tarina. Upseeri, jenkki, kamat jää tulliin. Miten kukaan voi olla noin tyhmä? Ja laittaa vielä henkkareistaan kuvan, ottaa pikavippejäkin. Lapsiakin tuolla ihmisellä. Voi apua.

Ja sitten matkustaa livenä paikalle.

Terapia olisi tuossa kohden oikea osoite jos on niin rakkaudenkipeä että on valmis maksamaan ihan tuntemattoman ihmisen huomiosta.

Helppo täällä syyllistää ja haukkua ihmisiä, jokaista ihmistä, jopa sinua pystytään jollain tavalla huijaamaan. Naiset haluaa rakkautta ja romantiikkaa, ja niiden kaipuu on niin kova, että siitä on valmis maksamaan. Miehet puolestaan on valmiita maksamaan rahaa, jos ne luulee että suuri määrä rahaa on tarjolla tai seksiä nuoren , kauniin naisen kanssa. Esimerkiksi Win Capitaan sijoittaneet olivat suurimmaksi osaksi miehiä ja vanhat miehet ostelee thaikkuvaimoilleen taloja ja tontteja.

Juurikin näin.

Vierailija
139/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä saa olla, kun näitä "jenkki upseereita" on ollut kohta jo parikymmentä vuotta huijaamassa naisten rahoja, eikä kukaan opi vastaavista kohtaloista mitään.

Jossakin aihetta käsitelleessä dokumentissa poliisi kertoi, että huijausten uhriksi joutuneet eivät joskus usko että kyseessä on huijari, vaikka heille kuinka näytetään todisteita nigerialaisista jotka ovat yhteydenpidon takana. Usko suuren rakkauden löytämiseen on niin vahva.

Nyt haen todella kaukaa esimerkin, mutta samasta asiasta kyse siinä kohtaa kun puoliso pettää, jättää ja vie puoli omaisuutta, niin moni uskottelee vielä vuosienkin päästä että se puoliso joko tulee takaisin tai vähintäänki salaa sydämessään rakastaa vain minua edelleen. Tämä on aivojen suojamekanismi.

Vierailija
140/200 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suomalainen Marsalkka ja minulla on valtava omaisuus. Haluaisin tutustua sinuun. Olen nyt Turkissa ja lompakkoni varastettiin. Voisitko lähettää minulle 3000 euroa, jotta pääsen Suomeen takaisin ja tapaamaan sinua. Maksan korkoineen takaisin ja käyn ostamassa sinulle kultaisen kultakorun merkiksi rakkaudestani.

Olen 25- vuotias isotissinen missineitsyt Hukkalapukkalasta ja haluan tutustua juuri sinuun keski- ikäseen jurpoon Suomesta. Ja kuvissa on tissivako- töröhuuli- pyllistyskuvia minihameessa. Ja mies maksaa, vaikka joka viesti maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän