Mitä mieltä työssäkäyvästä ihmisestä, joka säästön vuoksi
mm. syö joka aamu puuroa, kävelee tunnin työmatkat ja ostaa vaatteensa pääsääntöisesti kierrätysmyymälöiden alepäiviltä?
Henkilöllä on vakituinen kokoaikatyö melko suhdannevarmalta alalta.
Kommentit (57)
Ainiin, ja lisäksi: kyseinen henkilö käyttää myös työnantajaltaan ja muilta firmoilta saatuja ilmaisia promotuotteita ja mainoslahjoja. On mm. sadetakki, reppu, hanskat, sukkia, pipo, huiveja, kyniä, heijastimia. Entiset työkengätkin on hänellä siviilikäytössä.
Minä syön puuroa tai itse leivottuja sämpylöitä, eväät on aina töissä, nyt on lyhyt matka töihin mutta silloinkin kun oli 5 km aina kävelin tai pyöräilin, enkä osta vaatteita kuin tarpeeseen ja jos jotain tartten, kiertelen ensin kirpparit. Mä sekä säästän että olen ekologinen. Mutta niitä säästöjä sitten käytetäänkin välillä, seuraavana on ostoslistalla vene.
Ehkä se on veloissa ja on siksi tiukilla ja venyttää penniä.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, ja lisäksi: kyseinen henkilö käyttää myös työnantajaltaan ja muilta firmoilta saatuja ilmaisia promotuotteita ja mainoslahjoja. On mm. sadetakki, reppu, hanskat, sukkia, pipo, huiveja, kyniä, heijastimia. Entiset työkengätkin on hänellä siviilikäytössä.
======
Roskiinko sen pitäisi ne mainoslahjat heittää?
Anna työkaverin syödä aamupuuro ja kävellä työmatkat. Siinä ei ole mitään vikaa.
Voiko olla että haluaa elää ekologisesti? Tuottaa vähän päästöjä ja roskaa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla että haluaa elää ekologisesti? Tuottaa vähän päästöjä ja roskaa?
On varmaan osittain kyse siitäkin, mutta talous edellä menee.
Mulla on ex-työpaikan käytetyt turvakengät remonttikenkänä. Hyvin pelittää, parit kerrat on suojelleet varpaat tippuneelta vasaralta.
Fiksu ihminen. Se varmaan suunnittelee hyppäävänsä oravanpyörästä ennen eläkeikää ja sijoittaa kaikki säästämänsä rahat osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Käytössä ovat minullakin. Hyvää tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuormita ympäristöä
Kengistä irtoava mikromuovi kuormittaa ympäristöä. Mikromuovia irtoaa niistä ihan jokaisella askeleella.
Hän ei siis todellisuudessa ole nuuka, vaan elää haluamansa näköistä elämää. Sattunut saamaan työkavereiksi/naapuriksi ihmisen joka keksii omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro ja kävely ovat terveellisiä juttuja. Onko varma, että hän tekee noin säästön vuoksi?
On varma.
Missä menee sairaalloisuuden raja? Henkilö itse ei tästä tunnu kärsivän.
No mitä sairaalloista tuossa on? Elää kuten haluaa. Lisäksi toimii terveellisesti ja ekologisesti, olkoonkin vaikka sivutuote.
Nykymaailma on niin kieroutunut, että kulutuksesta irtautunut, muihin asioihin keskittyvä on "sairas". Ok. Todennäköisesti hän saa henkistä tyydytystä siitä tiedosta, että voisi halutessaan syödä mitä vaan tai hankkia millaisen auton vain. Vapaus ja vaihtoehdot. Ei hampaat irvessä kulutus itserakennetussa kultaisessa häkissä esittäen onnellista.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan oot kytänny. Kankainen kauppakassi ja lippalakki kuitenkin ainakin unohtu listasta.
Muuten oikein oikein mutta kävelymatkasta en ole vakuuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. T- paidat laadukkaita. Yhdestä.paikadta sain mm. sateenvarjon ja kassin läksiäislahjaksi, ne on laadukkaita sekä ihania eikä.logo haittaa yhtään. Mun veli käytti saamansa repun puhki. Mustekyniä en osta ikinä, niitä saa aina jostain. Putkihuivini on miehen työpaikalta, kun hänellä on niitä monta. Mies ja moni hänen työkavereistaan käyttää firman huppareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nehän eivät ole merkkituotteita ja apua, kaikki tietää että ilmaiseksi saatuja! Miksi käyttää ilmaista tavaraa kun voi maksaakin suolaisia summia sen sijaan, en ymmärrä?! Tuntuu ylimääräiset rahat tilillä polttavana kipuna, jota ei voi jättää huomioitta, hetkeksikään. Herään öisinkin tähän! Nyt on vielä alekausi ja tavaraa liian halvalla, joten kunnon tuhlailua on odotettava sen yli!! Argh!
Syön aamulla kaurapuuroa ja kävelin 1 h / suunta työmatkani ennen koronaa. En kärsinyt siitä mitenkään. Kaurapuuro on hyvää ja kävely tekee hyvää.