Mitä mieltä työssäkäyvästä ihmisestä, joka säästön vuoksi
mm. syö joka aamu puuroa, kävelee tunnin työmatkat ja ostaa vaatteensa pääsääntöisesti kierrätysmyymälöiden alepäiviltä?
Henkilöllä on vakituinen kokoaikatyö melko suhdannevarmalta alalta.
Kommentit (57)
Jotkut vaan ovat perusluonteeltaan nuukia ja toisilla ei raha pysy millään hyppysissä.
Vierailija kirjoitti:
Puuro ja kävely ovat terveellisiä juttuja. Onko varma, että hän tekee noin säästön vuoksi?
On varma.
Missä menee sairaalloisuuden raja? Henkilö itse ei tästä tunnu kärsivän.
Miksi ja millaisessa tilanteessa minun pitäisi olla hänestä jotain mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro ja kävely ovat terveellisiä juttuja. Onko varma, että hän tekee noin säästön vuoksi?
On varma.
Missä menee sairaalloisuuden raja? Henkilö itse ei tästä tunnu kärsivän.
Siinä, kun teet tästä henkilöstä vauvapalstalle avauksen. Eikun hoitoon.
No mitä hänen pitäisi tehdä? Syödä croisanttia ja kaviaaria, ajaa corvetella töihin ja ostaa muotiluomuksia?
Kunpa minäkin saisin käveltyä työmatkat. Puuroa syön jo aika usein, mutta voisi sitä lisätäkin ruokalistalle vielä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ja millaisessa tilanteessa minun pitäisi olla hänestä jotain mieltä?
Tilanne on yleinen keskustelu internetin yleisellä keskustelupalstalla, sopivan syyn voit keksiä itse.
Minusta tuo on ihan ok, puuro on terveellistä ja kävely tekee hyvää, saa raitista ilmaakin samalla.
Sairaalloista olisi sitten jos työmatkaan kävellen menisi tunteja niin ettei esim ehtisi nukkumaan tarpeeksi ja jos ei pihiyttään koskaan söisi mitään muuta kuin puuroa.
Sanot itsekin ettei kyseinen henkilö tunnu tästä kärsivän, ei sinunkaan siis kannata nähdä viivaa toisen ihmisen asioista.
Säästäväinen, ehkä hieman turhankin nuuka. Ei kuitenkaan ole minulta poist, jos tuo on hänelle onnellisuutta.
Vaatteethan kannattaa ehdottomasti muutenkin ostaa kirppiksiltä. Paitsi kengät ja alusvaatteet, tietenkin.
Omahan on asiansa. Itse en haluaisi elää noin.
Ainahan puuroa on syöty aamiaiseksi ja tosi hyvä kunkävelee työmatkat. Minäkin ostan kaikki vaatteeni talvi- tai kesäalennusmyynneistä, kun en näe mitään järkeä ostaa niitä täydellä hintaa, jos saa edullisemminkin.
Muutenkin inhoan käydä vaatekaupoissa, joten joten kaksi kertaa vuodessa on ihan soppeli, kun ostaa isomman satsin kerralla.
Minäkin teen noin koska se on terveellistä. En ole edes ajatellut, että se on myös säästeliästä. Tuhlaan varmaan johonkin nuo säästyneet rahat, kun en ole mitenkään rikas.
Itse olen tuollainen koska kaikki ylimääräinen raha menee hu uu umeisiin.