Millainen persoona miellyttää sinua eniten?
Kommentit (171)
Sopeutuvainen luonne, mutta ei kuitenkaan mikään kynnysmatto. Tietää oman arvonsa ja on siksi ihmisenä arvostettavaa laatua. Aito ja luotettava ystävä tai kumppani.
Mä näiin yks yö unta että oltiiin pirjo heikkilän (standup koomikon) kansssa matkailuautoilemasssa.
Rauhallinen, voi olla ujokin, ei ota itseään liian vakavasti tai päsmäröi liikaa muita. Ei ole väliä iällä, sukupuolella tai muulla ulkoisella, mutta yleensä vähän altavastaajan asemasta tulevat ihmiset ovat minulle helpommin lähestyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mä näiin yks yö unta että oltiiin pirjo heikkilän (standup koomikon) kansssa matkailuautoilemasssa.
Oltiin josssain kiskalla ja jäin valkkaamaan irtokarkkeja ja oli kiiiire jonnekkin.
Vierailija kirjoitti:
Mukavan ja älykkään, uteliaan. Sellaisen, jolla on hyvä yleissivistys ja joka kasvattaa sitä alati, koska on kiinnostunut ympärivästä maailmasta ja ilmiöistä. Tieteisiin ja taiteisiin suuntautunut. Ei puhu ihmisistä, vaan asioista ja ideoista.
Olen likimain täysin kuvausta vastaava tapaus. Olen kuitenkin aina ollut sosiaalisesti epäsuosittu ja usein aliarvioitu.
Suosittuja ja usein pidetyimpiä ovat taitavat sosiaaliset manipuloijat ja karismaattiset pomopersoonat. Siis sellaiset tyypit, jotka eivät ole aivan mistään mitään tietämättömiä tuuliviirejä, mutta joiden subjektiosaaminen on pinnallista.
Eli jätän seuraavat bileet väliin ja jatkan hyvän kirjan lukemista.
Älykäs, sosiaalisesti lahjakas, kiinnostunut myös muista ihmisistä kuin vaan itsestään. Saa olla hyvännäköinen, urheilullinen, hyvät käytöstavat (ei kaiva nenää tai hampaitaan julkisesti ym..). Suorapuheinen ettei tarvitse arvailla mitä oikeasti haluaa sanoa, rohkea. Pihit, katkerat ja passiivis agressiiviset kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan ja älykkään, uteliaan. Sellaisen, jolla on hyvä yleissivistys ja joka kasvattaa sitä alati, koska on kiinnostunut ympärivästä maailmasta ja ilmiöistä. Tieteisiin ja taiteisiin suuntautunut. Ei puhu ihmisistä, vaan asioista ja ideoista.
Olen likimain täysin kuvausta vastaava tapaus. Olen kuitenkin aina ollut sosiaalisesti epäsuosittu ja usein aliarvioitu.
Suosittuja ja usein pidetyimpiä ovat taitavat sosiaaliset manipuloijat ja karismaattiset pomopersoonat. Siis sellaiset tyypit, jotka eivät ole aivan mistään mitään tietämättömiä tuuliviirejä, mutta joiden subjektiosaaminen on pinnallista.
Eli jätän seuraavat bileet väliin ja jatkan hyvän kirjan lukemista.
Kuin omasta kynästäni. Persoonaani ei ole koskaan arvostettu eikä seuraani hinguttu.
Hyväntahtoinen, kiltti, älykäs, yleissivistynyt, hyvä keskustelija, empaattinen, sanoo suoraan tarvittaessa, mutta on hienotunteinen. Avarakatseinen, suvaitsevainen. Iloinen. Nauravainen. Positiivinen.
Ei puhu pahaa. Ei ole kateellinen. Ei dominoi. Ei ole itsekeskeinen tai itsekäs. Ei passiivis-agressiivinen, ei katkera tai negatiivinen.
Puhuu mutta osaa myös kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Hyväntahtoinen, kiltti, älykäs, yleissivistynyt, hyvä keskustelija, empaattinen, sanoo suoraan tarvittaessa, mutta on hienotunteinen. Avarakatseinen, suvaitsevainen. Iloinen. Nauravainen. Positiivinen.
Ei puhu pahaa. Ei ole kateellinen. Ei dominoi. Ei ole itsekeskeinen tai itsekäs. Ei passiivis-agressiivinen, ei katkera tai negatiivinen.
Puhuu mutta osaa myös kuunnella.
Onko tuollaisia ihmisiä paljon?
+ Empaattinen
+ luotettava
+ sellainen joka uskaltaa olla oma aito
itsensä, eikä ole muiden vietävissä
+ huumorintajuinen
+ ei pinnallinen
+ oikeudenmukainen
+ tilannetajuinen
+ pohdiskeleva
En tiedä, en ole itse vaikuttanut juurikaan ihmissuhteisiini vaan olen niihin ajautunut kun muut ovat tulleet tekemään tuttavuutta. Tuntemieni ihmisten perusteella niiden kanssa jotka jaksavat ja kestävät mua mt-ongelmistani huolimatta, ilman että nostavat mun ongelmia tai persoonaa tapetille. Tiedän olevani raskasta seuraa. Eli kaiketi välittävä, arvostava ja huomioonottava persoona viehättää mua, kun jaksan heihin pitää yhteyttä.
- Ihan ensimmäisenä kriteerinä sellainen ihminen, jonka kanssa minun on helppo olla. :)
Bonusta saa, mikäli on:
- Mukava
- Huumorintajuinen
- Älykäs
- Syvällinen
- Avara maailmankatsomus ja on "Tilanteen tasalla" maailmanmenosta
- Nopean tilannetajun omaava
- Rehellinen/ luotettava
- Ulospäinsuuntautunut
Tuollaisia löytyy ystäväpiiristäni.
Rauhallinen, asioita puntaroiva, älykäs. Ja sitten kun hän sanoo mielipiteensä, se on tarkkanäköinen ja usein ehkä epätavallinenkin. Näkökulma asioihin ei ole suuren massan näkökulma. Ei toistele muiden mielipiteitä, vaan on itse miettinyt mielipiteensä.
Sellainen miellyttää, joka kuuntelee loppuun saakka minunkin mielipiteeni. Näkee humoristisia asioita tavallisissa tilanteissa. Osaa nauraa myös itselleen.
Mutta valitettavasti erittäin monet eivät kuuntele loppuun saakka. Puhuvat päälle kesken lauseen, eivätkä näe asioita omaa nenäänsä pidemmälle.
Olen aina pitänyt eniten ihmisistä, joista saa heti välittömän ja teeskentelemättömän vaikutelman. Nämä ihmiset saattavat olla hyvinkin salaperäisiä tai ujoja, mutta jokin heissä kuitenkin antaa vaikutelman aitoudesta.
Myötätuntoinen ja sopusointuinen