Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokin kehuttu ruoka tai juoma johon petyit

Vierailija
03.01.2021 |

Mikä on sellainen ruoka tai juoma, jota muut kehuivat sinulle mutta sitä maistettuasi petyit.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammin sahti.

Vierailija
62/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookosvesi oli kuin väljähtänyttä kylpyvettä joisi.

Sama havainto. Miten kukaan voi oikeasti juoda sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omarmunkki, muistan kun tuli kauppoihin ja monet sitä ylisti. Ei kyllä yhtään ollut mun makuun, vaikka rakastan berliininmunkkia.

Vierailija
64/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macaroonsit. Kamalia.

Vierailija
65/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden-20 parhaaksi uudeksi tuotteeksi valmistettu Rousti, jota myy Prisman paistopiste. Pitää syödä kuumana, jotta maistuisi edes joltain. Kylmänä pahvia ja kuivaa munaa :D 

Vierailija
66/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen tölkkivedet hirveitä,tuore hedelmästä ryystettynä herkullista!

Vierailija
67/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi ei maistu miltään. Maistellut useissa paikoissa. En kylläkään Japanissa.

Vierailija
68/81 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuusto ja lakkahillo.

Sama kuin pureskelisi mautonta autonrengasta makean hillon kanssa.

Vierailija
69/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se hedelmästä tuleva neste on niin hyvää päädyin vähän aikaa sitten ostamaan kookosvettä... ja koska kaupassa oli joku neljän tölkin tarjous otin sitten samalla 4. Mutta sehän oli ihan hirveää, ei maistunut ollenkaan samalta. Juomatta jäivät.

Vierailija
70/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikkein yliarvostetuinta ruokaa on osterit. Kalliita kuin mikä, mutta maistuvat vain niljakkaalta suolavedeltä.

Minäkään en ymmärrä raakojen osterien syöntiä, mutta vastapyydetyt grillattuina ovat taivaallisia

Vierailija
71/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Macaronssit oli pettymys. Näyttivät niin herkullisilta, mutta olivat maultaan ihan muuta.

Voi olla, että kommentin kirjoittaja onkin maistellut macaronseja jossain muualla kuin Suomessa, mutta oman kokemuksen mukaan ero on kuin yöllä ja päivällä riippuen valmistusmaasta. Suomesta en ole vielä löytänyt hyviä, mutta esim. Ranskasta ostetut ovat taivaallisia.

Johtunee raaka-aineista, mantelilaaduissa on eroja ja tuoreuskin vaikuttaa makuun.

Vierailija
72/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tryffeli oli karmea kokemus.

Tryffelit on kyllä hyviä, mutta hehkutusta en tajua, ovat niin kalliita ettei sitä saa kuin pienen osan yhdestä ainoasta sienestä ja maistuu siis sienelle. Ihan yhtä hyviä voin hakea metsästä ämpärillisen ilmaiseksi. Tryffeliöljyä ostin kerran pullollisen, siinä oli väkevän pistävä maku, ei maistunut sienelle eikä antanut hienostunutta makua salaatinkastikkeelle

Vierailija
73/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosvettä on monenlaista, mielestäni paras on monessa ruokakaupassa myytävä, aika kallis vesi nimeltään Foodin. Se on raikasta eikä maistu oudolle kuten suurin osa halvemmista vesistä. 

Oma ruokapettymykseni oli tuore kuha. Maistui jotenkin ällön makealle ja samalla vähän puisevalle? Kova hinta sekä ravintolassa että tiskillä, en kyllä ymmärrä että miksi. 

Vierailija
74/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avocadopasta olikin paskaa ja yleensäkin avocado.

Lakka on kyllä ihan klassikko inhokki.

Punainen suklaa,ei ole suklaataa nähnytkään.

Vierailija
75/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sushi. Olen syönyt monen tasoista sushia. Olen syönyt sekä sellaista "ei mistään kotoisin" sushia, että "paikkakunnan parhaan sushiravintolan" sushia. Ei niissä nyt niin merkittävää eroa maussa ollut. Melko mauttomia riisipalleroita olivat molemmat. Maku tulee lähes täysin siitä soijakastikkeesta, missä se riisipallero uitetaan, ja wasabista. 

Toinen yliarvostettu ruoka on ruskea kastike. Äärimmäisen harva osaa tehdä sen niin, että se ei ole pahaa. Ja parhaimmillaankin se on "ihan jees".

Vierailija
76/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että lakka on noin monen inhokki. Onhan siinä sentään vahva maku, mutta itse tykkään niistä siemenistäkin seassa.

Vierailija
77/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kuin monella muullakin eli avocadopasta ja sushi. Pasta ei todellakaan ollut mitenkään erikoista ja sushi maistui samalle miltä akvaariokalojen ruoka haisee ja tuntui suussa mössöltä. Varmasti saa hyvääkin sushia, en sitä epäile, mutta ennen kuin matkustan Japaniin asti kokeilemaan (eli en koskaan), saa nää buffet-sushit jäädä kyllä väliin.

Vierailija
78/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset perunat, se tahmeus, haju ja rakenne, ihan kuin pitäisi nieleskellä jotain matoja kokonaisena ja melkein puoli kiloa vielä yhdellä kertaa

Ranskanperunoilla ja "ranskanperunoilla" on iso ero. Jos olet maistanut jotain pikaruokalan "ranskanperunoita", joissa on perunaa vain nimeksi, et edes tiedä, miltä oikeat, tuoreesta perunasta tehdyt ranskanperunat maistuvat, ja millainen suutuntuma niissä on.

Vierailija
79/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se hedelmästä tuleva neste on niin hyvää päädyin vähän aikaa sitten ostamaan kookosvettä... ja koska kaupassa oli joku neljän tölkin tarjous otin sitten samalla 4. Mutta sehän oli ihan hirveää, ei maistunut ollenkaan samalta. Juomatta jäivät.

Itse ostin tätä pari vuotta sitten kuumana kesäpäivänä. Niin raikkaaksi ja terveellisiksi kun oli kehuttu.

Vaikka olin kuolla janoon, en pystynyt kulausta enempää juomaan, oksennusrefleksi sen juomisesta seurasi.

Vierailija
80/81 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt monenlaista sushia: Itse tehtyä, buffet ravintolan sushia, kaupan palvelutiskiltä ostettua, eri paikoista. Jos puolisoni on ollut mukana, hän on kertonut minulle, onko ko. sushit hyviä vai ei. Itse en olisi tiennyt. Ei ne pahoja ole, koska ei ne miltään maistu. Näillä kokemuksilla ei pelkän sushin vuoksi ole valmis Japaniin matkustamaan. Mutta jos muista syistä joskus sinne päädyn, pitäähän se paikallinen "herkku" testata.

Toinen japanilaisen keittiön "ihme", ramen-keitto. Kyllähän sitä työmies nälkäänsä syö.