Onko niin että nykyään suurin osa ihmisistä vain esittää menestyvänsä?
Nykyään on muotia että kaikkien pitää olla menestyjiä. Pitää olla paljon rahaa ja hyvinvointia. Kukaan ei enää sano olevansa ihan tavallinen kansalainen. Kukaan ei sano että tuloista ei jää mitään ylimääräistä. Kuluttaa ei kuitenkaan ole pakko, sen voi selittää jollain ympäristöystävällisyydellä tms. syyllä. Mutta kun en minä jaksa osallistua siihen. En jaksa esittää että "olisipa ollut tilaisuus lähteä Sveitsiin, mutta päätinpä suosia kotimaan matkailua". Ja sitten kehuskella että sattuipa tulemaan lätkävedosta suuri voitto, voi kun olen sellainen täydellisysys . Tuollaista tekopirteää esittämistä.
Kommentit (6)
Siis jos sun koko elämä on jossain instassa ja somessa ni voin kuvitella että tuollainen vääristymä sulle on tullut.
Mutta ei, suurin osa EI esitä menestyvää vaan hoitaa omat hommansa. Someteeskentelijät ovat oma lajinsa ja he ovat näkvvä mutta pieni VÄHEMMISTÖ.
Ole vähemmän siellä somessa niin näet enemmän oikeita ihmisiä.
Kyllä minä menestyn, mutta en minä sitä kerro, paitsi nyt. Kaikki on hyvin, on rakkautta ja rahaa, terveyttä ja koti. Kaikki paremmin kuin voisi olla. Mitä menestys sitten on kenellekin? Osalle titteli on tärkein ja itselle se ei ole mitään, ei myöskään toisten tittelit.
Kiero savolainen kirjoitti:
Minä kuuntelen mielummin kehuskelua kuin jatkuvaa valitusta, miten kaikki on huonosti ja yleensä se on vielä jonkun muun tai yhteiskunnan vika.
Kuka puhui valituksesta? Eikä siitä omasta tilanteesta tietysti tarvitse jauhaa jatkuvasti jos se on huono, mutta rasittavaa sellainen teennäinen esittäminen "olen täydellinen". Ja jos yhteiskunnassa kaikki ovat yhtäkkiä kaikki ovat menestyjiä, osan on pakko esittää, koska on mahdottomuus että kaikki olisivat.
Ainakin tyrkkyjulkkikset on tästä parhaimpia esimerkkejä.
Minä kuuntelen mielummin kehuskelua kuin jatkuvaa valitusta, miten kaikki on huonosti ja yleensä se on vielä jonkun muun tai yhteiskunnan vika.