Onko tämä sovinismia: "kunnon naisia ei ole enää vapaana?"
Kysyn siis naisilta. Oon seurustellut kohta neljä kuukautta ja tuo kommentti oli kuin pommi muutenkin aika konservatiivisen miehen suusta. Mitä tuo tarkoittaa? Hän siis kommentoi kuulemma yleisellä tasolla, mutta en vaan silti ymmärrä.
Kommentit (54)
Onneksi olkoon ap. Yksi suudeltu sammakko vähemmän. Kyllä se prinssi vielä löytyy, kun jatkat etsintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miehiä ei ole enää vapaana.
Sehän riippuu miten mies määrittelee "kunnon" naisen ja siitä miten nainen määrittelee "kunnon" miehen. Molemmissa on neitsyitä tai irtosuhteita harrastamattomia vapaina, mutta riittääkö se ylsin tekemään kenestäkään "kunnollista" ?
Miten seksin harrastaminen tai sen harrastamattomuus liittyy kunnollisuuteen? :D kunnollisuus liittyy empatiaan ja suvaitsevaisuuteen, ei alapään toimintaan.
Tämä nyt on kieltämättä vähän ääriesimerkki, mutta kyllä aika moni ihminen vierastaa ajatusta ottaa itselleen kumppaniksi ihmistä jolla on vaikkapa yli 100 aiempaa seksikumppania.
En minä ainakaan siis ajattele että ihminen jolla on 100+ seksikumppania olisi ihnisenä yhtään huonompi kuin kukaan muukaan, mutta en minä hänen kanssaan ikipäivänä lähtisi suhdetta yrittämään.
Siis oletko Ap seurustellut 4kk miehen kanssa, ja sitten hän sanoi, että kunnollisia naisia ei ole vapaana?
Ymmärsinkö oikein?
Mä en käsittäisi tuota kommenttia välttämättä seksiin millään tavalla. Kuvittelisin miehen tarkoittaneen, että hänen on vaikea löytää naista, joka hänelle kelpaisi. Syytä tähän voimme vain arvailla. Voi olla, että miehen käsitys itsestään on liian korkea, ja siksi hän ihmettelee, kun ei löydä standardiensa mukaista seuraa.
Olisin kuitenkin aika huolissaan, että mies seurudtelukumppanin naamalle laukoo tuollaista. Ottaisin sen siltä kantilta, että suhteesta ei ole vakavaa tulossa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu miten mies määrittelee "kunnon" naisen ja siitä miten nainen määrittelee "kunnon" miehen. Molemmissa on neitsyitä tai irtosuhteita harrastamattomia vapaina, mutta riittääkö se ylsin tekemään kenestäkään "kunnollista" ?
Miten seksin harrastaminen tai sen harrastamattomuus liittyy kunnollisuuteen? :D kunnollisuus liittyy empatiaan ja suvaitsevaisuuteen, ei alapään toimintaan.
Tämä nyt on kieltämättä vähän ääriesimerkki, mutta kyllä aika moni ihminen vierastaa ajatusta ottaa itselleen kumppaniksi ihmistä jolla on vaikkapa yli 100 aiempaa seksikumppania.
En minä ainakaan siis ajattele että ihminen jolla on 100+ seksikumppania olisi ihnisenä yhtään huonompi kuin kukaan muukaan, mutta en minä hänen kanssaan ikipäivänä lähtisi suhdetta yrittämään.
Todella mielenkiintoinen kriteeri. Itse haluan kumppanin olevan lojaali, empaattinen ja suvaitsevainen. Nuo on siis ne tärkeimmät asiat. Mutta totta kai ihmisillä saa olla mitä tahansa kriteerejä :) yks mun tuttu halusi vain lääkäreitä, ei ketään muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko uskovainen? Itse en ole. En osaa sanoa mikä on siveellinen luku, ja ei edes kiinnosta. Tärkeintä on, että kumppani on liberaali ja kannattaa vapaata seksuaalisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miehiä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä seksissä on niin pahaa? Suakaan ei olisi olemassa ilman seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko, että paljon seksiä harrastanut ei ole luotettava kumppani? Tosi raju ennakkoluulo. Millä vuosikymmenellä elät?
En osaa sanoa mitä mies tuolla tarkalleen ottaen tarkoitti, mutta vaikka se ei olisi tarkoitettu sovinistiseksi, niin kyllä tuosta hälytyskellot kilkattaisi aika hiton kovaa. Suurin osa tuntemistani ihmisistä on perus mukavia ja empaattisia ja hyväkäytöksisiä eli kaikilla merkityksillisillä tavoilla kunnollisia. Mies elää jossain pessimistisessä kuplassa, jossa joko lähes kaikki naiset tai lähes kaikki ihmiset yleensä ovat jotenkin huonoja ja inhottavia. Jälkimmäisessä tapauksessa hän ei olisi sovinisti, mutta kyllä hänellä siinäkin tapauksessa olisi niin ankean negatiivinen elämänasenne etten kyllä jaksaisi sellaista riippakiveä itselleni ottaa.
On, mutta Suomessa tarvonta jo aika niukkaa. Suuntana Aasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se heidän naismääritelmänsä on sitä sovinismia ja menneen haikailua. He haikailevat amerikkalaista 50-lukulaista keskiluokkaista kotirouvaa ja unohtavat täysin että Suomessa naiset ovat aina tehneet töitä. Heidän haikailemaansa kunnon nainen ei siis perustu todellisuuteen vaan he kaipaat äitihahmoa kumppanikseen. Minust se on merkki uusavuttomuudesta.
Tää! Mä ihmettelen myös näitä jotka haikailee suomalaisnaisten keskuudesta jotain kotirouvaa ja syyttää nykyaikaa kun sitä ei löydy. Suomessa ei ole koskaan ollut kotirouvakulttuuria, naiset on aina tehneet täällä töitä. Ja myös meidän lainsäädäntö, verojärjestelmä ja eläkejärjestelmä on rakennettu sen pohjalta että molemmat sukupuolet tekee työuran.
Itse en pahoittaisi tuosta mieltäni (myös konservatiivisiin mielipiteisiin on toki oikeus), vaan lopettaisin suhteen ja etsisin liberaalimman tyypin.
Kaksinaismoralismi kukoistaa. Mies on sovinisti jos sanoo noin mutta naiset päivittäin puhuvat miehistä samalla tavalla ja se on sitten ok? NykySuomessa naiset kannattavat rusinat pullasta tasa-arvoa eli feminismiä jossa naisilla on kaikki oikeudet mutta miehen rooli ja velvollisuudet ovat 100 vuotta vanhoja esim. Asevelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko, että paljon seksiä harrastanut ei ole luotettava kumppani? Tosi raju ennakkoluulo. Millä vuosikymmenellä elät?
No joo, kyllä tuo luotettavuus vähän epäilyttää. Kyllä itse olisin varsin skeptinen että tuollaisen taustan omaava ihminen jaksaisi olla uskollinen vain yhdelle.
Mutta pohjimmiltaan kyse ei edes ole siitä. Se että minun loppuelämäni kumppani olisi ollut minua ennen yli sadan muun naisen kanssa sängyssä, on vain yksinkertaisesti todella ällöttävä ajatus.
Ymmärrän että tämä on asia joka jakaa mielipiteitä, ja se on ihan ok. Meillä kaikilla on omat mieltymyksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miehiä ei ole olemassakaan.
Näinkin voi palstalla sanoa, eikä siinä ole mitään vikaa. Miehistä voi sanoa mitä tahansa.
Miks miehet ei saa vastata? :o Vastaan silti. :P Onhan toi iha selvästi sovinismii. Yks, tai useampi, huono kokemus naisista on saanu ton miehen yleistämään kaikki naiset huonoiksi.