Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karin EI SAA postia perille, vaikka on käyttänyt SUOMEN LAIN MUKAISESTI ruotsinkielistä osoitetta

Vierailija
03.01.2021 |

https://www.hbl.fi/artikel/anvande-svensk-adress-fick-rakningen-for-sent

Häpeällistä, että kaksikielinen Suomi on todellisuudessa supisuomalainen, persulilandia. Häpeän suomalaisena nyt.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaksikielisessä maassa ruotsinkieliset saavat vaatia palvelua ruotsiksi, mutta suomenkieliset eivät edes suomeksi.

Näin. Tympeää käydä esimerkiksi sairaalan poliknikalla, kun lääkäri ja hoitaja puhuvat minun asioistani ruotsiksi. Kumpikin kyllä osaa hyvin suomea, jota voisivat hyvin käyttää minun ollessa samassa huoneessa.

Ei saisi tehdä noin.

Vierailija
42/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenkieliset postit hukkuu, menee vääriin osoitteisiin, kulku kestää viikkotolkulla, tms -> ketään ei kiinnosta

ruotsinkielinen löytää jostain ruotsinnetun kadunnimen jota ei käytä edes paikalliset ruotsinkieliset ja posti ei löydä perille-> omg nyt v**tu s****na katastrofi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaksikielisessä maassa ruotsinkieliset saavat vaatia palvelua ruotsiksi, mutta suomenkieliset eivät edes suomeksi.

Näin. Tympeää käydä esimerkiksi sairaalan poliknikalla, kun lääkäri ja hoitaja puhuvat minun asioistani ruotsiksi. Kumpikin kyllä osaa hyvin suomea, jota voisivat hyvin käyttää minun ollessa samassa huoneessa.

Jos se on heidän kielensä he saavat käyttää sitä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?  Jos sitä omaa kieltään ei saa käyttää missään yhteydessä koska potentiaalisesti pääkielen käyttäjää harmittaa, kieli kuihtuu ja häviää. Näin käy vähemmistökielille maailmassa.

Mietipä vastaava tilanne toisinpäin: suomenruotsalainen potilas, ja sairaalassa lääkäri ja hoitaja puhuvat suomea. Valittaako hän tästä vauvapalstalla? Ei. Hän on tottunut siihen.

Ei valita vauvapalstalla vaan päämedioissa. Ainakin jos katsoo miten käytännössä tapahtuu.