Päivä menee hukkaan jos herään liian aikaisin
Aina kuulee sanottavan että päivä menee hukkaan jos nukkuu liian pitkään. Mulla ainakin menee toisin päin. Jos jostain syystä joudun heräämään vaikka kuudelta, niin olen ihan zombie koko päivän ja joudun nukkumaan päikkärit ja päivä on pilalla.
Kommentit (8)
Mulla on sekä että. Siis jos joudun heräämään aikaisin, olen ihan nollat taulussa koko päivän. Mutta myös jos nukun vaikka 10 asti, tuntuu, että koko päivä on mennyt jo ohi. Sehän on melkein jo lounasaika.
Minulle sopiva heräämisaika on 7-8.
Minä herään aina neljältä työttömänäkin ja tuntuu että menee se toimeliain osuus päivästä ihan hukkaan kun ei saa imuroida, pestä pyykkiä yms tuntikausiin. Iltapäivällä sitä jo odottaa että pääsisi sänkyyn.
Aivan sama ongelma täällä. Jos joudun heräämään liian aikaisin, koko päivä menee hukkaan kun olo on vähän samanlainen kuin krapulassa, kiukuttaa ja väsyttää ja odottaa vaan iltaa, että pääsisi nukkumaan. Ja tämä aiheuttaa ongelmia työelämässä vaikka ei kellokorttia olekaan ja etänä voi tehdä. En millään saa päivää aloitettua muiden tapaan heti klo 8. Ihanteellinen työaika minulle olisi 10-18 tai 11-19, mutta se ei istu liike-elämän vaatimuksiin Suomessa... ei auta kuin kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sekä että. Siis jos joudun heräämään aikaisin, olen ihan nollat taulussa koko päivän. Mutta myös jos nukun vaikka 10 asti, tuntuu, että koko päivä on mennyt jo ohi. Sehän on melkein jo lounasaika.
Minulle sopiva heräämisaika on 7-8.
Oikeasti 7 on vielä melko aikaisin. 7.30 tai 8 on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama ongelma täällä. Jos joudun heräämään liian aikaisin, koko päivä menee hukkaan kun olo on vähän samanlainen kuin krapulassa, kiukuttaa ja väsyttää ja odottaa vaan iltaa, että pääsisi nukkumaan. Ja tämä aiheuttaa ongelmia työelämässä vaikka ei kellokorttia olekaan ja etänä voi tehdä. En millään saa päivää aloitettua muiden tapaan heti klo 8. Ihanteellinen työaika minulle olisi 10-18 tai 11-19, mutta se ei istu liike-elämän vaatimuksiin Suomessa... ei auta kuin kärsiä.
Tämä on 24/7-yhteiskunta. On aivan älytöntä, ettei ihmisten sisäistä rytmiä voi ottaa paremmin huomioon työelämässä. Monien töiden kohdalla ei oikeasti ole mitään väliä mihin aikaan vuorokaudesta ne tekee.
Miksi imuroit ja peset pyykkiä päivittäin. Onko sinulla suurperhe ja elukoita. Meillä on huippusiisti koti . Pestään pyykkiä kerran viikossa ja imuroidaan kahden viikon välein.meitä on kolme henkeä. Missään ei näy villakoiria, vaate tai muita tavarakasoja, ja tiskipöytä on tyhjä jA puhdas ruokailujen jälkeen.
Siis kukin laittaa tavarat itsestään selvänä asiana sinne ,minne ne kuuluu. Pyykit pyykkikoriin, likaiset astiat pesukoneeseen ja vaatteita vaihdellessa esim töistä tai ulkoa tullessa hengariin liukuovien taakse.
Sama täällä. Väsymys - erityisesti huonosti nukkuminen - aiheuttaa itselleni pahoinvointia. Juuri pari viikkoa sitten heräsin aamulla aikaisin erään asian takia, tarkoitus oli mennä illalla juhliin, mutta etoi niin paljon että jätin välistä. Kunnon unien jälkeen olo hävisi kokonaan.
Mulla juuri päinvastoin. Jos herään klo 8 jälkeen päivä on jo lusittu. Ihan tokkurassa enkä saa mitään aikaan