Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aitoja ja hyviä ihmisiä on niin vaikea löytää?

Vierailija
02.01.2021 |

Aina saa pettyä

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas alkaa väkisin vääntää ja satuttaa.

Vierailija
102/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ihminen rikkoo lähipiirinsä ihmiset tuolla lailla kun yrittää saada heitä mieleisekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minkäänlaista oikeaa empatiaa kokee tai välittää niin ei riko kavereita.

Vierailija
104/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaverin äiti on tuollainen.

Vierailija
105/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitous ja hyvyys ei riitä, täytyy olla myös tarpeeksi samankaltainen ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita.

Vierailija
106/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät ole aitoja tai lue lehtiä.

Vierailija
107/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit, jotta saisit tuhota?

Vierailija
108/143 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aito Ihminen ei välttämättä ole täälläkin esitetty rauhallinen, söpöilevä ja kaikkea rakastava ihminen. Aito ihminen voi tunnustaa myös ne paskat tunteensa ja turhautumisensa jne. Se että jollain on erilainen temperamentti ei tee hänestä epäaitoa tai huonoa ihmistä.

Vierailija
109/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä aito Ihminen ei välttämättä ole täälläkin esitetty rauhallinen, söpöilevä ja kaikkea rakastava ihminen. Aito ihminen voi tunnustaa myös ne paskat tunteensa ja turhautumisensa jne. Se että jollain on erilainen temperamentti ei tee hänestä epäaitoa tai huonoa ihmistä.

Päinvastoin. Aina söpöilevä ja kaikkea rakastava lässyttäjä kuulostaa erittäin epäaidolta, tai sitten äärimmäisen naiivilta ihmiseltä. Rauhallinen voi toki olla ulkoisesti vaikka sisällä tunteet kiehuisikin.

Vierailija
110/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä yksinkertaisesta syystä, että niitä ei ole olemassa.

Kaikki enemmän tai vähemmän pahoja, jotkut läpikotaisin saastuneita.

Vierailija
111/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos tuntuu että jokainen hyväkin ihminen muuttuu omassa seurassa jotenkin vähemmän mukavaksi. Itse lähtökohtaisesti haluan vaan hyvää ja pyrin olemaan kiltti, mutta rajat ne on minullakin enkä siedä mitä tahansa paskaa jatkuvasti.

Vierailija
112/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmassa kasvattaa pettymysten myötä suojakuoren ja oppii vähän kylmäksi. Kun tarpeeksi monta kertaa huomaa toisen hyvyyden ja aitouden olleen vain teatteria ja tulee itse hyväsydämisenä ja luottavaisena käytetyksi hyväksi, alkaa muut ihmiset nähdä aika pahoina. Siksipä en enää luottanutkaan kenenkään olevan aito tai hyvä, ennen kuin tutustuin nykyiseen mieheeni eikä hänen hyvyytensä haihtunutkaan heti seuraavassa kulmassa.

Vierailija
113/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että ku on todella vaikea tilanne elämässä, niin tällainen ihminen siunaantuu. 🙏

Vierailija
114/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohtuullisesti aloittajan mainitsemanlainen. Mutta en pidä hyväksikäytöstä, jos sitä hyvyyttä mitataan sillä, että kuinka täyttää muiden tarpeita. Ei sellainen ole kivaa.

Vierailija
115/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Etsi vääristä paikoista, mutta et ole vielä yrittänyt mua löytää. virn.

Vierailija
116/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei varmaan uskalla olla aito tai kokee sen liian elämää hankaloittavana. Varsinkin jos oma aito itse ei ole useimpien mieleen ja aiheuttaa jatkuvasti negatiivista palautetta. Ei sitä varmasti jaksa.

Vierailija
117/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito saa paskaa niskaan tietynlaisilta ihmisiltä. Minuakin on haukuttu teennäiseksi pelleksi, kun olen oma itseni. Että sellasen palkan saa, kun avaa sielunsa muille! En kyllä välitä enää sellaisesta, sillä suurin osa rentoutuu ja avautuu itse seurassani, se on parasta siinä kun on oma itsensä :)

Vierailija
118/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korkealle aitouden ja hyvyyden kriteerit asetetaan? Kukaan ei voi olla täysin peittelemätön olematta samalla joskus ärsyttävä.

Ja miten hyvyys määritellään? Jonkun mielestä hyvyydeksi riittää hyvä olemus - sitä, että on kiva, lämmin, helposti lähestyttävä -, toisen mielestä taas hyvyys vaatii olemuksen ulkopuolella konkreettisia hyviä aikaansaannoksia, kuten toisten elämän parantamista (toki kiva olemuskin vähintään ilahduttaa muita). Mutta yleisfiilis jostain ihmisestä voi olla aivan eri kuin mitä hän on "paperilla".

Ja miten paljon hyvyydestä saa joskus poiketa, jotta yhä lasketaan hyväksi? Jos ei luota ihmisiin, niin pienikin epätäydellisyys jonkun hyvyydessä vain vahvistaa käsitystä ihmisten ikävyydestä. Täydellisyyttä ei ole, eikä sitä kannata siis odottaakaan.

Vierailija
119/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska niitä on niin harvassa.

Vierailija
120/143 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten korkealle aitouden ja hyvyyden kriteerit asetetaan? Kukaan ei voi olla täysin peittelemätön olematta samalla joskus ärsyttävä.

Ja miten hyvyys määritellään? Jonkun mielestä hyvyydeksi riittää hyvä olemus - sitä, että on kiva, lämmin, helposti lähestyttävä -, toisen mielestä taas hyvyys vaatii olemuksen ulkopuolella konkreettisia hyviä aikaansaannoksia, kuten toisten elämän parantamista (toki kiva olemuskin vähintään ilahduttaa muita). Mutta yleisfiilis jostain ihmisestä voi olla aivan eri kuin mitä hän on "paperilla".

Ja miten paljon hyvyydestä saa joskus poiketa, jotta yhä lasketaan hyväksi? Jos ei luota ihmisiin, niin pienikin epätäydellisyys jonkun hyvyydessä vain vahvistaa käsitystä ihmisten ikävyydestä. Täydellisyyttä ei ole, eikä sitä kannata siis odottaakaan.

Mielestäni hyvä ihminen ei teeskentele saadakseen toisilta haluamiaan asioita tai ole kasvotusten kiva ja sitten hauku ja juorua takanapäin. Ei tarvitse olla aktiivisesti parantamassa maailmaa, vaan riittää, että on rehellinen ja peruskohtelias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan