Miksi aitoja ja hyviä ihmisiä on niin vaikea löytää?
Kommentit (143)
Ihmiset piiloutuu materian ja statuksen taakse, esim.töissä sulla on toinen moodi kun vapaa ajalla.niinku eri naamari.ja ne pitää olla.ihminen pitää tavata vapaa ajalla jotta tietäisi onko tämä henkilö määritelmiesi mukaan hyvä ihminen.omien määritelmien mukaan tällainen henkilö on läsnä oleva kykenee keskustelemaan tai viestimään rakentavasti ilman materia tai status hömppää. Hyvä ihminen on ihminen jonka seurassa viihdyn ja haluan viettää aikaa.ei siihen tarvi muuta kattausta vaikka ruokailu onkin hyvä tapa muodostaa sosiaalinen tilanne ja tutustua toiseen
Vierailija kirjoitti:
En edes uskalla olla aito koska niin paljon pettymyksiä.
Vähä samaa ollu.ei täällä saa edes puhua kelleen ilman että joku alkaa riehuu
Täälä on yksi sukupuuttoon kuoleva ,Aito Suomalainen valkoinen heteromies.
koska niitä ei enää ole. Kaikki on jotain ig, fase, ym feikkiä. Samaa esitetään elämässäkin.
Liian moni ajaa vain ja ainoastaan omaa etua. Sitten usealta löytyy se ilkeys, joka tulee vastaan. Kuten isossa kirjassakin lukee; älä luota yhteenkään ihmiseen💖
Koska aidot ja hyvät ihmiset ovat jo löytäneet toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Täälä on yksi sukupuuttoon kuoleva ,Aito Suomalainen valkoinen heteromies.
Kiva en siis ole yksin..
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että tässä on myös omalla suhtautumisella väliä. Suuri osa ihmisistä on uupuneita, suorittavat, on tullut pettymyksiä, heillä on kuori yllään. Jos itse jaksaa olla ymmärtävä, kärsivällinen ja empaattinen, laajenee se hyvin usein pikkuhiljaa ympärillekin. Älkää unohtako, että olette itsekin vaikuttamassa ilmapiiriin aina siellä missä olette. Moni ei uskalla olla aito nykymaailmassa. Ei tarkoita silti, että siellä ei olisi aito ja herkkä ihminen arjen suorittamisen ja defenssien takana. Pitää itse antaa turvallinen maaperä tämän tulla esille, vaikka alkuun turhauttaisi. Ole itse se, mitä odotat muilta.
Kyllä muiltakin voi odottaa jotain. Olen antanut kaikenlaisille ihmisille mahdollisuuksia, mutta vaikka joillain itselläänkin on ongelmia, ja yrittänyt olla apuna ja ystävällinenkin (ne, jotka sitä ovat ehkä tarvinneet tai mitä kaikkea ollaankin puhuttu), niin sieltä sitten tulee, että ei osu yksiin asiat. Tuntuu vähän siltä, että kun ko. ihmisiä itseäänkin kohdeltu huonosti, niin itse olen se voimaantumisen kohde, jonka dumppaamisesta saadaan iloa ja lisää voimaa elämään, kun on itse se dumppaava osapuoli eikä dumpattu? Itse vain yritän olla ystävällinen.
Ei sitä aina ja kaikkien taholta ole tullut huonosti kohdelluksi, mutta jotenkin liikaa tullut pettymyksiä. Osittain tullut ehkä tehtyä vääriäkin ihmissuhdevalintoja, mutta oma terveystilannekin (monien tekijöiden summa) (ja jotkut muut asiat) on niihin vaikuttanut tai uskalluksen puute. Ihanaa se olisi, että hyvin ja oikein tulisi aina tai pääsääntöisesti kohdelluksi, mutta aina se ei mielestäni ole itsestäkään kiinni tai että asioille oikeasti jotain voisi. Itsekään en varmaan vuoteen ole oikein ollut oma itseni täysin, kun kuormittava elämäntilanne ollut jo jotain puolitoista vuotta oikeastaan, niin sekin sitten vaikuttaa negatiivisesti ihmissuhteisiin. Mutta minkäs teet. Kaikilla ei ole niin hyvä asema elämässä, syystä tai toisesta ;).
Tämä feikkauskulttuuri, some- feikki, ig, face, tinder jne. ovat muokkautuneet valehtelijoiden klubiksi. Totuuden jälkeinen aika - ylläpitää feikkimaailmaa, jossa jokainen voi olla omaan itseensä keskittyvä oman minän professori, ajatuksena kun ” musta tuntuu tältä, mä oon guru”.
Yhteisöllisyys, laajakatseisuus ja todelliseen tieteeseen perustuvat asiat, tyrmätään mutu-tiedolla. Feikataan siis joka tasolla. Pahimpia nämä instabeibet, sugarbeibet ym. itseään nettisovelluksilla myyvät, jotka pitävät harhaa yllä.
Se on helppoa kuin heinänteko. Pistät vaan nenäs ulos ovesta ja meet tapaamaan ihmisiä. Aina tulee vastaan joku epäluuloinen tyyppi, mutta niin tulee vastaan myös hyväntahtoisesti kiinnostuneita ja/tai hyväntahtoisesti neutraaleja.
Kyllä arvostetaan. Kannustan muutenkin olemaan reilusti se mikä on. Aina ei voi kaikkia miellyttää, eikä siinä ole mitään järkeäkään yrittää tehdä vaikutus kaikkiin vastaatulijoihin. Mutta kun on sinut itsensä kanssa, osaa kantaa itsensä ilman jumalatonta "huomatkaa minut" - showta.
Jos käsitys hyvyydestä on sellaista ettei ihmisessä ole mitään kulmia (persoonaa) niin ei varmasti löydy. Jokaisesta ihmisestä jota olen pitänyt erityisen aitona ja hyvänä olen kuullut p***aa puhuttavan vähintään selän takana tai jopa päin naamaa. Eli kaikilla on hyvästä ihmisestä oma käsityksensä.
Olen ollut aidon ja hyvän ihmisen kanssa naimisissa yli 20 vuotta, ja koen, että oli kyllä paljon onnea matkassa. Muunkinlaisesta on kokemusta.
"Aito" aka. Pyyteetön tsekkaa wiki...
aito ei odota eikä pelkää aito on tai sitten ei ole...
Koska "aitoja" pyyteettömiä ihmisiä on niin vähän ja jos sinut huomataan tälläiseksi sitä tullaan aina käyttämään hyväksi.... psykologia/filosofia Hyveet vs Paheet. Etenkin nyky yhteiskunnassa jossa korostetaan yksilöä, pinnallisuutta ja muita keinotekoisia "arvoja" hyveinä on "aitous" katoava luonnonvara. Olemmeko olemessa millyttääksemme muita vai auttaakksemme toisiamme?
Vierailija kirjoitti:
Koska sellaisia ei ole. Et sinäkään, vaikka varmaan kuvittelet kaltaistasi etsiväsi.
Sinäkin olet pelkkä feikki.
En edes uskalla olla aito koska niin paljon pettymyksiä.