Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä saisin mieheni kosimaan??

Vierailija
09.06.2014 |

Jotain hienovaraisia vihjeitä voisin ottaa vastaan.

Mies on kyllä vihjassut useaan kertaan jotain naimisiinmenosta. Haluan ehdottomasti, että se on mies, joka kosii. Onko teillä hyviä vinkkejä.

Ollaan oltu yhdessä reilu vuosi, asutaan yhdessä ja rakennetaan yhteistä taloa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:13"]

Sen kun tietäisinkin. Itse pohdin ihan samaa. Sen verran olen asian eteen tehnyt, että olen kysynyt mieheltäni joskus, että haluaako elää aviliitossa tulevaisuudessa, vastaus oli että kyllä se olisi mukavaa. Jossain vaiheessa tulin maininneeksi, että avioliitto on itselleni tärkeä asia. Sen enempää en viitsi asiasta puhua, jos ei ota onkeensa niin sitten ei ota. 

[/quote]

Ja itse kosiminen ei ole tullut mieleen?

Miehesi tietää nyt, että molemmat haluatte joskus naimisiin ja sinulle se on jopa tärkeää. Aikataulusta ei ollut puhetta ja ainakin periaatteessa miehen mielipiteilläkin pitäisi olla merkitystä. Hänelle kun voi olla tärkeää varmistua siitä, että valinta osuu oikeaan. Tai sitten se on hänelle vain sellainen ihan kiva juttu eli ei laita hanttiin, muttei asian eteen ponnistelekaan. Voit siis todella joutua odottamaan.

Vierailija
22/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:19"]

Meillä auttoi se, että tulin raskaaksi :P Aiemmin miestä ei paljon naimisiinmeno kiinnostanut, mutta halusi lapsen syntyvän avioliittoon. Ei tarvinnut edes vihjailla tässä vaiheessa, tajusi itse.

[/quote]

No noin ei ainakaan kannata kokeilla, helpostihan tuossa voi käydä juuri toisin päin - mies alkaa ajatella että eihän tässä mikään muutu ja kun tuo avokkikaan ei mitään puhu ja vaikuttaa siis tyytyväiseltä, jatketaan samaan malliin. Kyllä tällainen perustavaa laatua oleva asia pitää keskustella auki ennen kuin edes annetaan lapselle tilaisuus päästä alkuun. Ei se ole lastakaan kohtaan reilua, että hänet tehdään kokeilumielessä, että katsotaan tulisko tästä suhteesta jotakin. Kyllä lapsi ansaitsee parempaa, mun mielestä. Ne jotka taas kerran toteaa, ettei avioliitto mitään muuta - kyllä se muuttaa, pienellä googletuksella ne erot löytyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan totta, ettei lapsella saa kokeilla! On ollut kauheata katsella seuraamuksia, kun niin on tehty. Jokainen tietää, kuka kärsii eniten.

Itse olen pitkänlinjan vaimo, äiti, isoäiti. Elettiin sitä aikaa, jolloin kaikki oikean löytäneet avioituivat. Tuli kestäviä avioliittoja. Nykyisin on toisin; jos vähänkin tulee vastamäkeä, otetaan ero!

Hyvin surullisena olen katsellut, kuinka paljon lähipiirissä on tapahtunut avioeroja lähimmän puolen vuoden sisällä. Tämä pelottaa varsinkin miehiä.

Vierailija
24/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:06"]

No tuo ehdottomasti oli ehkä liioittelua. Mutta toivon, että mies kosisi. Ei mulla periaattessa ole pakkomieltä päästä naimisiin, mutta olisi niin ihanaa, kun tuo ukko kosisi.

[/quote]

Sulla ei ole pakkomiellettä päästä naimisiin, mutta se olisi niin ihanaa, että kyselet tuntemattomilta apuja miten saisit manipuloitua miehen kosimaan, koska et malta odottaa hänen aloitettaan tai kosia itse.

Pyydä toinenkin diagnoosi

Vierailija
25/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:25"]Sano että teet lapsia vain avioliittoon !

[/quote]

Olen itsekin sanonut näin. Ei ole kosinut eikä lapsia hankittu. :D

Vierailija
26/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotibuumi tyylillä "pidetään häät, kun se on niin ihanaa", on ihan ällöä. Oikein pahaa tekee, kun kauppareissulla näkee näitä häälehtiä. Siis oikein häälehtiä! Voi mitä siirappia, kermakakkua ja hattaraa! Luulevatko naiset, että miehinen mies pitää imelästä vouhotuksesta!?

Siitä tuntee tosimiehen, ettei hän ainakaan hömppään suostu!

Vierailija
27/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:13"]

Muotibuumi tyylillä "pidetään häät, kun se on niin ihanaa", on ihan ällöä. Oikein pahaa tekee, kun kauppareissulla näkee näitä häälehtiä. Siis oikein häälehtiä! Voi mitä siirappia, kermakakkua ja hattaraa! Luulevatko naiset, että miehinen mies pitää imelästä vouhotuksesta!?

Siitä tuntee tosimiehen, ettei hän ainakaan hömppään suostu!

[/quote]

Olin jo yläpeukuttamassa ensimmäisten lauseitten perusteella, mutta paskat - sitten tuli tuo loppu.

Tosimies voi suostua moneenkin, jos se tekee maailman rakkaimman ihmisen onnelliseksi, koska häähössötys ei uhkaa tosimiehen miehisyyttä. Ei hajuakaan, mitä siirappisuuksista pitävät naiset luulevat miehen ajattelevan, saati kiinnostaako niitä edes mitä mies on mieltä, koska häistä on tehty typerä naisen prinsessajuhla, joka on olemassa morsianta varten.

Oikeasti avioliiton ja elinikäisen sitoutumisen pitäisi olla se iso asia eikä ne sen perustamisen kunniaksi järjestetyt juhlat.

Vierailija
28/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyllä. Just tuota tarkoitin, mitä sanot tuossa viimeisessä lauseessasi! Ehkä tuo oma vastaavani oli hieman liioiteltua ;)

Niin vain on, ettei oma aviomieheni voinut sietää ajatusta häähömpästä. Meidät vihittiin avioliittoon ulkomailla, hyvin romanttisesti 10v.sitten. Tulimme onnellisena avioparina Suomeen ja tarjosimme läheisille kahvit kotona. Säästettiin siinä rahaakin, sillä matkustelemme paljon. Oma mieheni on tosimies, vaikka hän kerääkin kanssani kukkia lenkkipolkujen varrelta :))

Mutta jokainen tyylillään - toivottavasti tuon elinikäisen sitoutumisen muistaen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän