Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaydess kierukka kokemuksia?

Vierailija
09.06.2014 |

Ilmeisesti aika uusi merkki? Minulle laitettiin viime viikolla ja mahaan koski pari päivää :/ Mielenkiinnolla odotan olisiko tämä parempi kuin e-pillerit.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lukemassa tätä ketjua miettien, että otatko Jaydessin, niin mulla on sulle yksi sana: ÄLÄ.

Mulla oli Jaydess kaksi ja puoli vuotta sitten, itse asettaminen oli aivan kauheaa ja loppupäivän kouristelin kivuissa, vuotoa oli viikon. Koko puolitoistavuotta jonka se minussa oli koin hirveitä jatkuvia alavatsa kipuja. Tuntui ihan sille, että oisin synnyttänyt sitä kierukkaa ulos jatkuvasti. Menkkoja ei onneksi ollut kuin aivan olemattomat muutaman päivän, mutta se ei korvannut sitä kärsimystä jota muuten sen vekottimen takia koin. Iho helahti aivan kauheaksi, painoa tuli noin 20 kiloa vaikken tapojani ollut muuttanut mitenkään, onneks siitä on jo 15 kiloa lähtenyt, eli selkeää hormonipainoa. Olen luonteeltani todella lempeä ja kiltti, musta tuli kuitenkin alle vuoden jälkeen hirveä raivohärkä, suutuin aivan kaikesta ja rupesin melkein fyysiseksi. Musta tuli aivan eri ihminen. Yleisesti ottaen älkää ottako hormonia jos teillä on vaihtoehto, järkikin sen sanoo että ei kannata ikinä tunkea mitään ylimääräisiä aineita kehoon jossei ole pakko. Noh, sitten kun olin tarpeeksi kauan gynelle vinkunu että tää on pakko vaihtaa niin sain reseptin kuparikierukkaan ja ajan vaihtoon. 

Oli kuparikierukan laitto muuten huomattavasti kivuttomampaa. Ei ollut mitään jälkikipuja, eikä sen olemassaoloa edes tiedosta. Iho on taas hyvässä kunnossa, mielialani normaali ja kuten aiemmin mainitsin paino tippunut. Menkat tosin palanneet normaaliksi, eli noin viisi päivää runsasta vuotoa, mutta se ei todellakaan häiritse kun vertaa muihin ongelmiin joita voisi olla. On nyt ollu siis 11kk tää kuparikierukka ja ei mitään pahaa sanottavaa. Unohdin ihan gynellä käydessä, että mulla on se kun hän sanoi, että "sieltä näkyy hyvin langat". Hetken ihmettelin mistä hän puhui :D

Joten ystävät hyvät, älkää pilatko kroppaanne tolla vekottimella, ottakaa kuparikierukka vaikka kuinka gyne väittää että hormonit parempia, eivät ne ole.

Vierailija
102/106 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvät kokemukset kyseisestä kierukasta. Laittaminen parista särkylääkkeestä huolimatta sattui kamalasti, tuntui kun olisi annettu sähköä mahaan. Laiton jälkeen otin muistaakseni vielä kolme lisää, eli yhteensä 3x400 ibuprofeinia ja 2x400 parasetamolia. Jos on mahdollisuus paikallispuudutukseen niin ota se! Kivut onneksi lieveni muutamassa tunnissa ja seuraavana päivänä ei ollut enää mitään.

Kierukan jälkeen kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti ja vuoto niukistunut huomattavasti. Miinuksena se, että minulle luonnollisen 5-7 päivän sijaan vuodan nykyään 9-10 päivää.

Myös runsastunut valkovuoto ei ole kiva sivuoire, oli pahimmillaan kuukauden laiton jälkeen.

Mulla on kokoajan pieni pelko raskaudesta, koska ei olisi todellakaan ensimmäinen kerta kun joku kierukan kanssa pamahtaa paksuksi.

Vielä loppuun se, että nuori ikä ei estä kierukkaa! Olin itse 15v, kun vaihdoin pillerit huonon mielialan takia kierukkaan. Eli sopii synnyttämättömille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asennettiin juuri Jaydess kierukka. Olin ottanut Buranan etukäteen ja laitto ei sattunut yhtään, se oli siis täysin kivuton. Toimenpiteenä myös hyvin nopea. Oman kokemukseni perusteella tätä käyntiä ei olisi kannattanut jännittää!

Vierailija
104/106 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ottamassa Jaydess-kierukan muutaman tuntia sitten. Pelkäsin laittoa ihan hirveästi, mutta päätin käydä sen silti ottamassa, koska muut ehkäisykeinot eivät ole mulle sopineet. Lääkäri tarjosi puudutetta ja sen tietenkin otin. Puudutteen laitto oli hieman epämukavaa, mutta ei juurikaan kivuliasta. Sen jälkeen laitto ei sattunut oikeastaan ollenkaan, pieni paine vaan tuntui. Jos siis pelkäät laiton aiheuttamaa kipua, pyydä puudutetta! Laiton jälkeen tosin alkoi tosi kovat krampit sekä kivut ja kävelykin oli vaikeaa. Nyt parin tunnin jälkeen on alkanut hieman helpottaa. En voi siis kertoa kuin kokemukseni laitosta, mutta se oli ainakin positiivinen yllätys kun osaavalla gynellä kävi :)

Vierailija
105/106 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ollut Jaydess nyt vajaa pari vuotta. Sitä ennen kaks kuparikierukkaa, mihin olin tyytyväinen. Saivat houkuteltua kokeilemaan hormonikierukkaa, ja valitsin Jaydessin koska vähiten hormonia. No, ei kyllä itelle tunnu käyvän tämäkään, vaikka pitäs olla miten paikallinen vaikutus. Mielialavaihteluita jonkin verran, itkuherkkä ja joskus ärsyttää ja suututtaa vaikkei tietäs syytäkään. Limakalvot ollu pitempään jo kuivat että saa päivittäin käyttää intiimiöljyä, kun muuten ihan hiekkapaperia. Halutkin laskeneet ja ei kostu vaikka haluiskin. Painoa tullut lisää vähintään joku 7-8kg, jos ei enemmänkin. Eikä meinaa laskea millään. Oli jo aiemmin tässä mietteissä että vaihan takas kupariin, sen kans ollu mitään ongelmia, itteä ei haitannu että pari ekaa päivää oli runsaampi vuoto ja sit tasottu. Nyt tässä sitten vielä boonuksena todettiin kohdun ulkoinen raskaus, metotreksaatti piikki saatu ja seuraillaan lähteekö arvot laskuun.Joten ei kiitos enää hormoneille.

Vierailija
106/106 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla Jaydess ollut 2022 lähtien. Vuoden päästä olis vaihto. Muuten ollut ihan tyytyväinen, mutta nyt oon huomannu että rupeen pikkuhiljaa kiukuttelemaan ihan kuin pillereiden aikaan. Ne lähti välittömästi pois silloin. En ole normaalisti kiukkeperse, enkä halua sellainen olla kierukan takiakkaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme