Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaydess kierukka kokemuksia?

Vierailija
09.06.2014 |

Ilmeisesti aika uusi merkki? Minulle laitettiin viime viikolla ja mahaan koski pari päivää :/ Mielenkiinnolla odotan olisiko tämä parempi kuin e-pillerit.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin Jaydess pari tuntia sitten, pari minuuttia teki kipeää, ei mitenkään sietämätöntä. Otin ennen laittoa burana 600:sen joten kivut olleet melko vähäiset nyt jälkeenpäin.

Vierailija
42/106 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Jaydess reilu kuukausi sitten. Menin valittelemaan kipuja ja päättivät sen sitten laittaa. Eivät varoitelleet kivuista eikä mistään, enkä itsekään kyllä tiennyt yhtään mitä odottaa.

Noh, laitto ei ollut liian paha. Se mittaus teki kyllä tosi kipeetä, mutta ei liian. Ja kun sanottiin että kipu lakkaa heti laiton jälkeen niin sitäkin siedettävämpää.

Vaan eipä loppunutkaan, vaan makasin sitten seuraavat 4 tuntia sairaalapedillä kärvistellen aivan jumalattomista supisteluista ja kramppailusta. Sain särkylääkettä piikilläkin kun normi napit eivät auttaneet. Illalla kivut olivat jo aivan sietämättömiä, mutta lähtivät onneksi yöksi pois.

Harmi, ettei lääkäri varoitellut mitään kivuista, sillä seuraavalla viikolla oli matka Ranskaan lomalle ja siellä heräsin sitten joka aamuyö koviin kipuihin eikä uimaankaan päässyt vuodon takia..

Nyt kuitenkin pari viikkoa on mennyt ilman mitään kipuja, vuotoja taikka kuulumisia menkoista. On huomaamaton eikä mitään sivuoireitakaan ole ilmennyt. Eli kyllä, jos näin ihanan helppoa on tämä loppuaika niin kivut kyllä kestää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jaydess laitettiin vuosi sitten. Kierukka oli todella helppo ja kuukautiset olivat alkuun niukat ja jäivät sitten kokonaan pois. Sitten alkoivat hirveät vatsakivut, jolloin selvisi, että minulla oli kohdunulkoinen raskaus, vaikka jaydess oli oikein paikallaan ja toimiva. Olin vuotanut verta mahaan ja minut tuli leikata mahdollisimman nopeasti. Enään en luota jaydessiin, vaikka olikin vain todella huonoa tuuria.

Vierailija
44/106 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Jaydess laitettiin vajaat 6kk sitten enkä ole selvinnyt ilman ongelmia. Ensinnäkin asetus oli erittäin tuskallinen kokemus, tosin omaa tyhmyyttäni unohdin ottaa kipulääkettä etukäteen. Lisäksi lääkäri oli suhteellisen kokematon ja mittaili kohtuani kolmeen otteeseen ennen itse asettamista (pieni anatomiani herätti hämmästystä). Olin lähellä pyörtyä kokemuksesta ja seuraavat pari tuntia olivat yhtä helvettiä. Kipulääkkeen otettuani kivut kuitenkin helpottivat ja ensimmäiset 2kk sujuivatkin lähes ongelmitta. Jossakin 3kk kohdilla sain ensimmäiset kunnolliset menkat asetuksen jälkeen ja siitä lähtien on ollut epäsäännöllistä ja jatkuvaa tiputtelua. Outoja pistäviä kipuja ilmenee jatkuvaan ja supistelevia kipuja esiintyy erityisesti urheilun sekä yhdynnän jälkeen. Lisäksi nyt 5-6kk kohdalla iho on alkanut kukkia aivan järkyttävästi niin naamassa kuin selässäkin. Olen kärsinyt aiemmin minipillereistä johtuvasta aknesta, joka ei helpottanut ennen pillerimerkin vaihtamista. Nyt pelottaa että sama toistumassa kierukan kanssa. Parhaillaan myös selvitetään onko kierukka varmasti paikoillaan (langat on löydettävissä mutta huomattavasti lyhyempinä) mutta perhesuunnitteluneuvolassa ei ultralla osattu katsoa kunnolla. Nyt odotan kutsua sairaalalle gynenpolille, saa nähdä mitä sieltä löytyy. Toivon todella että iho-oireet ovat vain hetkellisiä ja että kivutkin menevät ohi... Kuulemma puolisen vuotta menee vähintään että elimistö tottuu kierukkaan. Olen +20 ja synnyttämätön, kierukka olisi ideaalisin ehkäisymenetelmä, mutta en ylläty jos tämäkään ei sovi. Olen syönyt 4 erilaista ehkäisypilleriä (Yazz, Cerazette, Desogestrel, Microluton) ja ainoastaan viimeisin oli lähes ongelmavapaa. Nyt olenkin miettinyt olisiko pitänyt vain pysyä siinä, ärsytti vain jatkuva pillereiden napsiminen ja kierukka olisi kuitenkin halvempi pitkällä aikavälillä...

Vierailija
45/106 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu Jaydess nyt viikon. Laitettiin menkkojen aikana, vuoto loppui samana iltana ja ekat 4pvä tuli vaan pientä tuhrua, mutta sitten eilen aamulla(vai oliko jo toissapäivänä) alko yhtäkkiä vuotamaan aika huolella ihan kirkasta verta + jotain hemmetin veristä venyvää limaa. Eilen tuli myös yhtäkkinen järkyttävä supistuskipu ja repäisykipuja ja verenvuoto vaan jatkuu. KAI TÄMÄ ON NORMAALIA? 😨😨 Kipuja päivittäin enemmän tai vähemmän, tunnin-pari kestäviä aikoja. Muuten normaali olo.

Vierailija
46/106 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin eilen laittamassa jaydess kierukan, sen asentaminen tuntui jonkun verran, mutta ei niin pahalta ettei sitä olisi kestänyt. Sen asentamisen jälkeen alkoi heti kamalat kivut taju lähti muutaman kerran ja oksensin kaiken mitä olin aamulla syönyt ja juonut. Hoitajat vaan ihmettelivät eivätkä oikeen osanneet toimia ja vähättelivät koko tilanetta, jos olisin tiennyt, että joudun kokemaan tuon kaiken yhden kierukan takia en olisi ikinä mennyt sitä laittamaan. Nyt on jo onneksi parempi olo vaikka alavatsaa koskeekin jonkun verran. En voi vieläkään uskoa, että kuinka järkyttävät kivut tosta tuli. :'(

Vierailija
47/106 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Jaydess noin kuukausi sitten, ja halusin tulla tänne kertomaan että en voisi tyytyväisempi olla! Laittaminen tietysti hieman sattui, mutta kipu kesti vain hetken ja loppupäivän alavatsa/selkäsäryn sai kuriin buranalla. :) N. pari päivää laiton jälkeen alkoivat menkat, jotka sitten kestivätkin yli viikon ja meinasin jo turhautua, mutta kun ne viimein loppuivat niin ei ole mitään välivuotoja ollut! Pelkäsin myös kovasti jos kierukan seurauksea puhkeisi akne, mutta mitää ei ole naamaan ainakaan vielä ilmestynyt. Nyt en sitten tiedä ovatko menkat koska seuraavaksi alkamassa, kierron mukaan pitäisi tulla nyt mutta joillainhan jää ne kokonaan kierukan laiton jälkeen pois (toivottavasti kuulun niihin onnekkaisiin). 

Mut että tiivistettynä: todellakin suosittelen! Ihanaa kun ei tarvitse muistaa pillereitä (söin ennen e-pillereitä) tai mitään muutakaan, helppoa ja huoletonta! 

Vierailija
48/106 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jaydess kierukka ollut kohta sen 3v. Tammikuussa poisto ja kesästä lähtien oon tyyliin kokoajan vähänvälein vuotanut verta (kuukautisia ei siis muuten ole ollut tämän aikana).. Myös tämän viimeisen kuukauden mieliala ollut todella äkäinen (teholaskee??) poisto jännittää kauheasti enkä tiedä laitatanko uuden, vaihdanko johonkin toiseen tms. Koska en pidä kuukautisista ollenkaan, elämä tän 3v aikana 10x helpompaa kun ei ole ollut kuukautisia juurikaan.. Laitto oli mulla itselläni erittäin kivulias koska kohdun suu repesi tietenkin laitossa. Makasin ekanpäivän sängyssä ilman että pystyin olemaan missään asennossa ilman että koskee tai itken.. Varmaan myös ikä vaikutti siihen olin silloin 17? Kun se laitettiin joten en ollut koskaan myöskään synnyttänyt..

Vierailija
49/106 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Jaydess kierukka noin viikko sitten. Olin aiemmin ollut siskoni henkisenä tukena, kun hän otti sen. Sivusta seuranneena toimenpide näytti erittäin kivuliaalta ja ahdistavalta. Kum oli vuoroni laitattaa kierukka, pelkäsin kipua älyttömästi. Otin aamulla varhain 1g paratabsin ja 800mg Buranan. Toimenpide kesti ehkä jotain puoli tuntia, vaikka oli kokenut ja kierukan laittoon erikoistunut lääkäri. Kuulemma jokainen lihakseni ja soluni pisti vastaan, siksi laitto kesti niin kauan ja oli erityisen vaikeaa ja kivuliasta 😁 Meenas taju lähteä kun sattu niin paljon. Sen jälkeen myös tuli todella paha olo ja huimas. (Ehkä syynä oli myös jännityksen laukeaminen?) Siinä oli vain tosi vaikeaa rentoutua ja hengittää syvään, kun alapäätä "revittiin" eri suuntiin. Sen jälkeen ollut ihan jäätävää kipua, reilu viikon joka päivä olen ottanut särkylääkkeitä, mikään ei auta. Koskee ihan hirveesti vatsaan, kipu on lamauttanut ihan täysin. Menin ihan kivuissa kuumaan suihkuunkin, kun en tiennyt enää mikä auttaisi. Nukkunut olen joka päivä päikkärit (vaikka en yleensä ikinä nuku!!) kun on ollut mun väsy. Muuten en ole huomannut mitään eroa, kipuja vaan. Ei ole finnejä tai näppylöitä, eikä mitään mielialanvaihteluja.

En haluaisi lietsoa pelkoja ja hieno juttu, kun monella ei ole sattunut, mun kokemus ei vaan ole kaikista paras. Muuten tämä on aika kätevä, toimiva, helppo ja edullinen. Tsemppiä!

Vierailija
50/106 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/106 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo elikkäs mulle laitettiin tämä Jaydess kierukka keskiviikkona 7.12.2016 ja voin sanoa että itsellä sattui ihan saatanasti laitto, olen nuori ja synnyttämätön. Kipua tosin on turha pelätä etukäteen, olin valmistautunut kipuun kyllä (ja ottanut särkylääkkeitä) mutta en osannut odottaa mitään tuollaista, joka tapauksessa se on kaikilla yksilöllistä ja riippuu monesta asiasta (kuten vaikka siitä kohdun koosta, onko synnyttänyt vai ei, jne).

Koko tuon keskiviikon vatsa oli kipeä ja kramppaili jatkuvasti, söin särkylääkkeitä todella paljon niin illaksi helpotti. Nytkin on vielä muutama päivä laiton jälkeen välillä pieniä kipuja mutta se on ihan normaalia, kohdulla menee aikaa tottua vieraaseen esineeseen.

Verta tuli vähäsen laiton jälkeen, seuraavana päivänä ei enää. Nyt näyttäisi että saattaisi alkaa pientä tiputtelua, kun vähän tuo vielä kramppailee eli voi tarkoittaa sitäkin että menkat alkaa.

Itselle tämä oli ilmaista sillä toimin eräänlaisena opetusvälineenä, kierukkaa oli laittamassa kaksi opiskelija, toinen tarkkailemassa ja toinen asentamassa, ja pari opetuslääkäriä. Toinen lääkäreistä seisoi vieressäni melkein koko ajan ja rauhoitteli siinä vaiheessa kun alkoi tosissaan sattua, osasi hyvin asiansa ja käski hengitellä normaalisti. Muistakaa hengittää! :D Laitto kesti tosi kauan tietty, kun he samalla opetti opiskelijoita ja pari kertaa katottiin ultraäänelläkin.

Kaiken kaikkiaan, aikamoinen kokemus ja vähän toivon ettei tartteis moista kipua kokea enää koskaan :D Mutta katotaan sit kolmen vuoden päästä mihin sitä joutuu taas.

Vierailija
52/106 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/106 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/106 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään 12.12 .2016 laitattamassa ton kierukan yksityisellä ja pitää sanoa että ei ollut yhtään huono kokemus. Kipua kesti sen 10 sekunttia ja oli verrattavissa omiin menkkakipuihini. Lääkäri oli hyvin kokenut ja osasi varoittaa etukäteen että kannattaa ottaa särkylääkettä. Sain puudutuksen sillä olen synnyttämätön ja ikääkin vain 17. Asetuksen jälkeen en ole vielä tuntenut yhtään kipua tai epämiellyttävää tunnetta.

Vähän jännittää että miten vaikuttaa ihoon ku kuitenkin olen aiemmin kärsinyt aknesta, joka on nyt saatu lääkityksellä pois...

Vierailija
55/106 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ehti Jaydess olla n. 9kk sisällä ennen poisottamista:

+ei ihon tai tukan rasvottumista

+ei ylimääräisiä kipuja

+menkat säännölliset ja tosi minimaaliset

+helppo ja luotettava

-mieliala heitteli nollasta sataan

-tukanlähtö oli raju! Kuontalo harveni puolella ja vieläkin toetaan.

Kannattaa kokeilla, itse en olisi ottanut pois jos en olisi kaljuuntunut niin pahasti.

Vierailija
56/106 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli, ehkäisyteho kesti sen 3kk. Raskaaksi tulin ja koska pidin kierukkaa "satavarmana" vaikka ei 100% varmaa ehkäisyä olekaan niin en osannut yhdistää raskausoireita raskauteen. Itse en voi suositella.

Vierailija
57/106 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kierukka vuosi sitten. Gyne oli epäpätevä ja ronkki miten sattuu. Helvetilliset kivut ja supistelut koko päivän ja seuraavan yön, sängyssä maaten ja välillä konttasin hakemaan lisää vettä ja lämmitään lämpöpussia (jota muuten suosittelen käyttämään!). Parin viikon päästä kummallista pahanhajuista vuotoa, kohtutulehdushan se siellä. Antibiootit nassuun ja hiivakierre kehiin. Yli puoli vuotta vähän väliä hiivatulehdusta ja erilaisia bakteerihäiriöitä, kunnes lääkäri ehdotti vaihdevuositökötin käyttöä, ikää siis 20v. Kuivuus lakkasi ja bakteeritasapaino palautu normaaliksi. Iho on paremmassa kunnossa kun ikinä, ja kuukautiskivut vähentyneet huomattavasti. Nyt vuoden jälkeen olo on normaali, panettaa ja säännöllinen kierto ja kuivuuskaan ei ole ongelma, päinvastoin. Tukkaa lähti alkuvaiheessa aika paljon, mutta ei enää. Muutenkin niin paksu tukka niin eipä se haitannut. Summa summarum: jos jaksaa odotella ja kestää kaikki alkuvaiheen ongelmat, niin ehdottomasti hyvä kapistus. Mieliala pysyy hyvänä, ei tuu finnejä ja kivut helpottaa, ja karkki ei maistu :D tissit ja perse vähän pyöristynyt mutta hyvällä naisellisella tavalla, ite kun ollu aina semmonen kukkakeppi. Ja se ettei tarvi yhtään miettiä sitä ehkäsyä. Se vaan on ja toimii eikä tarvi murehtia.

Vierailija
58/106 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden kestin. Ihan vain koska ei aiemmin suostuttu ottamaan pois. Sain karmean ja kipeän aknen, naamasta selkään asti. Samaan tahtiin rasvoittui hiukset. Järkkyjä mielialanvaihteluita ja masennusta, haluttomuutta. Oli omituisia vatsakipuja, mutta menkkoihin ei vaikutusta. Limakalvot kuivuivat ja alkoi tulehduskierre :( sen myötä suostuivat ottamaan pois, levisi lopulta tulehdus kohtuunkin.

Olisin halunnut kuparikierukan mutta gyne painosti Jaydessiin ja väitti ettei tule yhtikäs mitään sivuoireita, kun taas kuparinen olisi puhdasta helvettiä. Tiesin kokemuksesta ettei mikään hormonaalinen sovi, olisi pitänyt kuunnella vaistojaan. Olisi säästänyt roimasti rahaakin. Nyt on ollut vuoden kuparikierukka eikä kummempia oireita, lievää alaselkäsärkyä menkkojen alkaessa korkeintaan. Ihon parantumista odotan edelleen.

Vierailija
59/106 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
60/106 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä