Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaydess kierukka kokemuksia?

Vierailija
09.06.2014 |

Ilmeisesti aika uusi merkki? Minulle laitettiin viime viikolla ja mahaan koski pari päivää :/ Mielenkiinnolla odotan olisiko tämä parempi kuin e-pillerit.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin päivittämään tätä asiaa nyt kun kierukka ollut 4kk. Naama on edelleen huonossa kunnossa, sanoen sekä. Ikinä en oo aiemmin kärsinyt huonosta ihosta. Ihmeellisiä alavatsa kipuja on, esim kävely jo toisinaan tekee kipeetä ja ihan vaan istumaan meneminen sattuu. Menkat on ollu pari kertaa ja niukkaa vuotoa. Seksissä jotkin asennot tekee kipeetä sekä valkovuoto on runsasta ja toisinaan imelän hajuista . Lääkäriin varaan ajan että katsovat onko oikein paikoillaan. Mutta oon jo miettiny että poistaisin kierrukan ja palaisin e-pillereihin (yasminelle) niiden aikana ei mitään oireita paitsi mielialavaihtelut ;)

Vierailija
22/106 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tämä! Laitto kesti 50minuuttia ja yhtään liioittelematta oli ihan helvettiä! Asetin ei lauennut kahdella ensimmäisellä kerralla ja sais siis kestää sen kivun kolme kertaa.. Jälkikivut oli kovat muutaman tunnin, muuten vaikutti ihan hyvältä! Laitosta lähtien olikin sitten 6viikkoa putkeen menkat jotka lopetti vasta verenhyydytys lääkkeet.. Ilman menkkoja oltiin muutama päivä ja siitä asti noin pari kk nyt tiputtelee sillon tällön ihan miten sattuu. Enemmän on päiviä kun vuotaa ja näinä päivinä myös melkoset kivut alavatsassa. Mielialaan en oo huomannut mitään vaikutusta, mutta iho sitävastoin mennyt ihan hurjan huonoon kuntoon, mitä ennen ei ole ollut. Naaman lisäksi selkä,rinta,käsivarret ym.. Mies tuntee kierukan välillä, välillä ei. Myös itse tunnen sen välillä. Tää ollut nyt 3-4kk ja oon ihan kypsänä, mutten uskalla mennä poistattamaan koska laitto sattui niin saatanasti et pelkään myös poistoa nyt! Lääkäri sanoi et puolikin vuotta saattaa mennä ennekuin elimistö tottuu..ei vaan jaksais jatkuvia menkkoja ja hirveetä ihoa.. Vastaavaa hormonia on microluton minipillerissä, tosin kierukassa pienempi määrä.. Itse kokeilin ennen kierukan laittoa ja "oireet" oli ihan samat.. joten suosittelen syömään 3-4kuukauden pätkän niitä ja jos mitään ilmenee niin jättäisin kierukan laittamatta! T. 160eurolla akne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Jaydess eilen aamulla. Laitto sattui ja oli lisäksi hieman inhottavakin kokemus. Lääkäri ei ollut koskaan laittanut kierukkaa, mukana oli toki opastava kokeneempi lääkäri. Minua käytettiin siis myös opetusmateriaalina ja välillä oli aika vaivaannuttavaa maata pöydällä jalat levällään kun lääkäri etsi milloin mitäkin unohtunutta välinettä tai kävi pyytämässä avustajan yms. Toimenpide kesti 40 minuuttia, kokeneemmalta olisi mennyt ehkä 10 min. Olin ottanut etukäteen 1g Paratabsia ja 800mg Buranan, mutta kipu oli kova. Illempana alkoi kramppailla, nukkumaan mennessä kramppasi pahiten, mutta aamulla ei ollut kivuista tietoakaan :)
Vuotoa ei ole tullut ollenkaan, katsotaan miten kuukautisten aikaan käy parin viikon päästä. Takana 15 vuotta e-pillereiden kanssa, mukava kun ei tarvitse enää niitä muistaa ja tuleehan tämä edullisemmaksikin :)

Vierailija
24/106 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 2kk ollut ja tyytyväinen olen. Ennen laittoa en ottanut mitään särkylääkettä. Laitto ei sattunut, mutta semmoinen jännä pieni tunne siinä oli. Kesti noin 10min koko prosessi. Laiton jälkeen otin särkylääkkeen, mikä oli kannattavaa. Vähäsen alavatsaan sattui samana iltana ja seuraavina päivinä. Ensimmäinen reilu kuukausi oli pientä tiputteluvuotoa ja ekat menkat tuli normaalisti, mutta sitten tiputtelut loppui ja tokat menkat olivat todella niukat jo. Minulle tuote sopii eli kyllä suosittelen! Helppo ja yksinkertainen ratkaisu!

Vierailija
25/106 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin perjantaina jaydess- kierukka. Torstaina alkoi menkat Nuvaring- renkaan jäljiltä. Synnytyksen jälkeen oli lääkärillä tiedossa että kohtu on voimakkaasti eteenpäin kallistunut. Hoitaja laittoi "levittimeen" liukastetta, johon lääkäri totesi ettei näköjään olisi tarvinnut kun on normaalia liukastetta tarpeeksi =) olin ottanut aamulla 1mg panadolin etukäteen. Kierukan asetuksessa eniten sattui kohdunkaulan mittaaminen/ levittäminen. Vaikka lääkäri sanoi että pientä verenvuotoa saattaa esiintyä niin se sekaantui tietysti kuukautisvuotoon. Päivällä otin toisen panadolin koska sattui "paikkoihin" mutta illan jälkeen ei ollut enää erityistä mihin olisin kiinnittänyt huomiota. Asettamisen jälkeen kannattaa käyttää sidettä, eli ei tamponia ettei vahingossa vedä kierukan naruista ennenkuin tietää mitkä on kierukan narut. Ihan hyvin on nyt viikko mennyt eikä ollut yhtään ylimääräisiä kipuja.

-Henna

Vierailija
26/106 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin eli 12.8 tossa aikasemmin kirjottelin kun sillon laitettiin ja nyt alkanu aivan jäätävät supistukset ja kivut. Ihanku joku vetäs miekalla paikkoja rikki. En oo ikinä tuntenu mitään näin kauheeta ja kivuliasta. Ja kipujen jälkee alkaa heti runsas vuoto. Ei auta vahvat lääkkeet ei mitkään. Otin tän vartavastem sitä varten et menkat helpottais ja kivut mut tää jotai 100x pahenpaa ku ne ikinä yhteensä. En ois laittanu jos oisin tienny et tää tällästä...oisin jatkanu pillereillä

Vierailija
27/106 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jaydess on ollut nyt 3.5 kk ja sivuoireet alkavat helpottamaan viimeinkin. :) Ensimmäiset kuukaudet oli mahakipua, päänsärkyä, lieviä mielialavaihteluita, hiusten rasvoittumista ja näppylöitä naamassa, selässä ja rintakehässä, hirveä läjä sivuoireita! Mutta onneksi jaksoin odotella. Välillä teki mieli käydä viskaamassa kierukka helvettiin. Nyt näppylöitä tulee muutamia, ylimääräistä tiputteluvuotoa pari päivää kuukautisten jälkeen ja päänsärkyä silloin tällöin (yhdistän sen kierukkaan koska aikaisemmin tätä ei ole ollut). Kävin 3 kk jälkeen lääkärillä tarkastuksessa ja kertoi, että sivuoireet voivat jatkua sinne 6kk asti, joten uskon tilanteen tästä edelleen parantuvan. Hermojahan se välillä vaan koettelee! Ja painosta sen verran että itse olen kierukan myötä pikemminkin laihtunut. 

Vierailija
28/106 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itselle laitettiin tänään tuo Jaydess ja valehtelisin jos väittäisin, ettei sattunut. Nyt on kuitenkin jo buranoiden vaikutukset lakannut ja ei minkäänlaista kipua tai kramppailua. Olen synnyttämätön ja 21. Laitto kesti ihan pari minuuttia, pieniä ongelmia oli ahtaan kohdunkaulan vuoksi. 

Saatan päivitellä lisää kun aikaa on kulunut, tässä kohtaa on vielä paha sanoa tiputteluista ja kivuista jne.

Vierailija
29/106 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asennettiin Jaydess 2 vko sitten. Otin ennen asennusta 1g paratapsin. Asennus sattui. Asennuksen jälkeinen päivä meni kauheissa kivuissa. Maha sattui koko seuraavan vkon, jonkin verran normaalia kivuliaammat ja pidemmät kuukautiset. Toinen vko tullut rusehtavaa valkovuotoa juuri sen verran, että sotkee alushousut.

Hyvänä asiana voin sanoa, että ei oli muista hormoonivalmisteita johtuvia sivuvaikutuksia ollut :) (mieliavaihteluja, haluttomuutta, kiukkua.. )

Vierailija
30/106 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen, kahden lapsen äiti. Söin 20 vuotta e-pillereitä, ja halusin päästä niistä eroon. Lisää lapsia en halua, suvussani on pahoja suonikohjuja, ja veritulppa-tapauksia. Sterilisaatio ei valitettavasti kohdalleni sovi, koska vuoto pitää saada minimiin. 

Minulle laitettiin maaliskuussa 2014 Jaydess (ja kyllä se oli kivuliasta, mutta tähän ikään mennessä sitä on kokenut monta muutakin kivuliasta juttua ;) ), ja samantien loppui kuukautiset, sekä kuukautiskiertoon liittyvät kivut. Iho on pysynyt hyvänä, paino ei ole noussut, seksi maistuu, eli ei mitään valitettavaa asiasta. 

Vierailija
31/106 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin eilen gynellä se jaydess kierukka. Olen 22v, synnyttämätön, yhdistelmäehkäisypillereitä rupesin syömään (Yaz) 16v mahdottomiin menkkoihin, 19v siirryin minipillereihin (Cerazette) koska sairastan aurallista migreeniä, joka kylläkin on pysynyt pitkään poissa hyvän estolääkityksen vuoksi. Minipillereitä söin reilut 2 vuotta jona aikana kuukautiset jäi kokonaan pois. Eilen tosiaan laitettiin sitten se kierukka, jonka jälkeen tuli pientä veristä tiputtelua ja alavatsaan koski (samalla tavalla kuin aina menkkojen aikaan), mutta tänään ei oo koskenu vatsaan eikä tullut tiputteluakaan enää. Eilisen tiputtelun kanssa pärjäsin pikkuhousunsuojilla.

Vierailija
32/106 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Jaydess neljä päivää sitten. Vaihdoin e-pillerit 8 vuoden käytön jälkeen kierukkaan aurallisen migreenin vuoksi. Pelkäsin laittamista todella paljon mutta kipu oli huomattavasti odotettua lievempää. Lääkäri tarjosi myös puudutusta mutta sitä ei tarvittu. Olen synnyttämätön 25-vuotias nainen ja kierukka laitettiin kuukautisten aikana. Ekat päivät asetuksen jälkeen vuoto oli hyvin niukkaa mutta nyt hieman runsaampaa. Kivut asetuksen jälkeen ei ollut kovin pahoja. Söin kuitenkin buranaa asetuspäivän sekä seuraavanakin päivänä. Ennen asetusta otin 1g paratabsin sekä 600mg buranan.

Jännityksellä jään odottelemaan miten kroppa jatkossa reagoi mutta tähän asti siis kaikki mennyt hyvin. :)

Vierailija
33/106 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin Jaydess-kierukka noin 3 viikkoa sitten. Olen synnyttänyt yhden lapsen, joskin alatiesynnytys päättyi kuitenkin sektioon. Kierukan laitto meni ihan hyvin, joskin kohdunkaulasta/suusta nappaaminen jollakin instrumentilla kävi todella kipeää, mutta meni sitten ohi. Otin alle jopa panacodin.  Asennuspäivä taisi olla kp 11 tai 12.

Sen jälkeen vatsaa vähän kramppasi, mutta meni ohi päivässä. Kuitenkin alkoi kipuilla epäsäännöllisen säännöllisesti ja rusehtavaa/veristäkin vuotoa tuli vähän. Kun ekat menkat alkoi, kivut oli kovat. Särkylääkettä meni. Menkat on nyt kestäneet 10 pvä, kuin normaalisti sen 4 päivää. Joskin vuoto on todella vähäistä enää, mutta maha on välillä kyllä kipeä. Lisäksi treeneissä syviä vatsoja treenatessa tuli julmettu vatsakramppi, joka helpotti kun pääsi kotiin pitkälleen ja särkylääkettä ottamaan. Muuten en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia kierukasta, eikä se tunnu yhdynnässä.

Mielenkiinnolla odotan, miten tämä tästä tasaantuu, toivottavasti menkat niukkenee ja kivut vähenee.

Vierailija
34/106 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin myöskin n. 2kk sitten. Ensimmäiset 2,5 viikkoa tuli vuotoa, oli kokoajan menkkamaisia kipuja ja seksin jälkeen makasin 10min jalat rinnassa kun koski vatsaan niin paljon. Sittemmin ei ole kipuja ollut eikä yhtiäkään menkkoja vielä. Yksi iso miinus: SEKSIHALUT VÄHENTYNEET RAJUSTI. Ennen panetti joka päivä, nykyään max 2 kertaa viikossa.... :( Ikää 21.

Vierailija
35/106 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tullut pahoinvointia kierukan laittamisen jälkeen??

Mulle laitettiin se 2 viikkoa sitten; ensinnäkin koko operaatio oli TODELLA tuskainen, en jännittänyt operaatiota koska kaveri sanoi sen olevan ihan nopea ja helppo juttu.. Kivun kyllä kesti sen 10 sekuntia, mutta se olo laiton jälkeen; valahdin ihan kalpeaksi jota hoitajakin säikähti, olin kokoajan viittä-vaille oksentamistilassa ja kylmänhikeä valui kasvoilta niin että hoitaja joutui sitä pyyhkimään. Alavatsaa kouristi niin että mikään asento ei tuntunut hyvältä, enkä pystynyt huimaukselta kävelemään ilman hoitajan tukea. Puolessa tunnissa se meni onneksi ohi..

Nyt alavatsalla on tuntunut välillä pieniä kramppeja, lähinnä seksin jälkeen. Lisäksi sen jälkeen on ollut todella voimakasta pahoinvointia! Aamuisin/aamupäivisin ei menisi millään ruokaa alas, mutta syön väkisin sillä olen tottunut syömään hyvin. Edes mitkään herkut ei maistu, ei mikään. Syön siis väkisin aamupalan ja lounaan, koska muuten verensokeri laskee todella nopeasti alas. Olen myös nukkunut sen jälkeen todella huonosti, iltaisin ei nukuta vaikka ennen menin aina nukkumaan viimeistään klo 22 ja nukuin myös todella sikeästi. 

Voiko tämmöinen oireilu johtua kierukasta?? Tein raskaustestin viikonloppuna ja näytti negatiivista. Tuntuu että tästä on tullut jo oravanpyörä, kun ei nukuta ja ei ruoka maistu, niin se vaan ruokkii tätä pahaa oloa entisestään.

Vierailija
36/106 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyörryin ja oksensin laiton aikana. Jos joku tätä vielä sattuu lukemaan, niin suosittelen ottamaan ne särkylääkkeet. Itsekin kyllä otin 2grammaa (1g buranaa ja 1g panadolia), kun tiesin että olen todella arka. Mutta laitto sattui jäätävästi. Jälkikäteen olen supertyytyväinen. Ei kipuja, ei menkkoja, seksi hyvää, ei mitään iho-oireita yms mielialaoireita. Mutta kyllä vähän jännittää, kun vuoden päästä pitäisi käydä vaihtamassa:D

Vierailija
37/106 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin itse Jaydess -kierukan tänä aamuna. En siis voi kommentoida vielä mitään muuta kuin laittoa. Kaikki netin kauhutarinat luettuani meinasin perua jo koko höskän laittamisen, mutta onneksi en sitä tehnyt. Homma oli nopeasti ohi, parissa kohtaa sattui sen verran että piti sanoa rauhallisesti "ai perkele, nyt sattuu", mutta niistä selvisi. Laiton lopussa huimasi, mutta tuntuu että se johtui enemmän jännittämisestä kuin kivusta. :D Laiton jälkeen pyörän selkään ja takaisin töihin. Nyt alavatsassa vähän tuntuu, mutta menee ns. normista menkkakivuista, eli ei mitään aivan kauheaa.

Eli te naiset, jotka lueskelette näitä palstoja, älkää jättäkö ottamatta ainakaan laiton kivun takia! Itse otin 1200 mg buranaa alle ja se oli riittävästi :)

Vierailija
38/106 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin Jaydessin puoli vuotta sitten. Alussa alavatsa oli kuukauden niin kipeä, kouristeli ja kuumotti, että jouduin perumaan reissuja joita olin ennen ottamista sopinut. Jatkuvat kivut hävisivät, mutta alusta alkaen yhdynnän jälkeisenä päivänä jouduin napsimaan kipulääkkeitä, kun kivut palasivat. Olen synnyttämätön +20v ja tämä oli ensimmäinen hormonaalinen ehkäisyni, jonka nyt sitten päätin otattaa pois, koska mielestäni haittavaikutukset tämän puolen vuoden aikana ovat olleet suuremmat kuin hyödyt. Enkä jaksa odottaa olojen tasaantumista, sillä tähän astinen on jo riittänyt. Voi olla, että kuukautiset olisivat pienentyneet ajan kanssa (otin kierukan runsaiden menkkojen takia), mutta nyt tämän koettuani otan mielummin ne kivuttomat mutta todella runsaat kuukautiset takaisin. Tarkoituksena on myös kokeilla, ovatko mielialani lasku ja ahdistuneisuus yhteydessä kierukkaan, sillä ne ovat ilmestyneet hiljalleen kierukan asennuksen jälkeen. Samoin kasvojen ja selän ennennäkemätön finniytyminen. En suosittele.

Vierailija
39/106 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennettiin 15 päivää sitten, kipuja oli vain vähän asennettaessa ja asennuspäivän iltana. otin 1200mg buranaa ennen asennusta ja vielä 400mg illalla. Todella pientä tiputteluvuotoa kestänyt myös sen 15 päivää, mutta se on ilmeisesti ihan normaalia että menkat kestää monta viikkoa asennuksen jälkeen. Ei tähän mennessä valittamista, ja tulevaisuudessa varmasti huomaa hyödyt kun ei mene rahaa tamponeihin, siteisiin, kondomeihin tmv. Luontokin kiittää 😊

Vierailija
40/106 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kolmisen viikkoa sitten. Asetus sattui ihan helvetisti, kivunkyyneleet nousi silmiin ja oli pakko päästää pari kirosanaa suusta. Olin ottanu 800mg buranaa pari tuntia ennen. Jälkeenpäin ei tuntunut mitään tai oo tullu muita haittoja, vähän vaan ruskeahkoa tiputteluvuoroa jonain päivinä. Mutta eilen sitten tuli semmoiset kivut että teki mieli itkeä, makasin vaan sängyssä ja aattelin että kuolema korjaa jos kohta ei hellitä. Otin 800mg buranaa ja kun ei helpottanut niin toiset 800mg...kyllähän ne sitten lopulta laantui. Tänään on ollu pahoinvointia ja semmonen olo että kohta lentää oksennus. Soitan tonne terveyskeskukseen maanantaina ja kysyn että pitäiskö tulla käymään kun noi kivut oli niin jäätävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä