Jaydess kierukka kokemuksia?
Ilmeisesti aika uusi merkki? Minulle laitettiin viime viikolla ja mahaan koski pari päivää :/ Mielenkiinnolla odotan olisiko tämä parempi kuin e-pillerit.
Kommentit (106)
Otin jaydessin toukokuun puolessa välissä eli siitä kohta 4 kk. Koko tänä aikana on ollut yhteensä 4 viikkoa jolloin ei oo ollu lainkaan kipuja, muuten 12 viikkoa jäätävää kipua, Johon ei enää auta tavalliset reseptivapaat eikä edes kodeiinia sisältävät kipulääkkeet. Kivut invalidisoi täysin. Vuotoja vain kipujen yhteydessä, nykyään enää kuitenkin niukasti. Kivut tulee aina urheilun jälkeen (ratsastus, pyöräily, moottoripyöräily) ja sitten ihan muuten vaan millon vaan, useimmiten iltaa kohden..aina kun on yks tai kaks päivää kivutonta niin aattelen, että ehkä se tästä. Nyt taas kipu päällä ja ihan hirvee olo. Voispa tän poistaa ite nyt heti. Vähän alkaa tuntuu että riittää nää kivut ja pitäydyn sitten vaikka seksistä niin kauan ku ei oo tarkoitus lapsia tehdä, kun ei kerta mikään e - valmiste mulle sovi. Tiiä sitte mikä luonnon oikku oon.. että tälläsiä kokemuksia. Tuskin tulee kierukka enää toiste. .
ulle laitettiin Jaydess-kierukka noin kuukausi sitten. Laitto ei tuntunut juuri missään ja oli nopeasti ohi. Olen siis synnyttämätön. Samana päivänä alkoivat runsaat kuukautiset, jotka kesti kolme viikkoa, mutta loppuivat sitten. Nyt on viikon verran ollut välillä rusehtavaa valkovuotoa, jota tuskin huomaa. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole ollut, enkä ole huomannut mielialassa tai ihossa tavallisesta poikkeavia muutoksia. Poikaystävä ei tunne kierukkaa yhdynnässä. Olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani, varsinkin nyt kun vuotokin loppui :) ja olen valmis kestämään jotain tällaisia vuotoja ym. aluksi, koska kyllähän keholla menee jonkin aikaa totutella. Niin loistavalta kapistus tuntuu muuten!
Mulle laitettiin Jaydess kierukka maanantaina. Ennen toimenpidettä hoitaja esitti mulle kysymyksiä terveydentilasta yms. Sitten menin hetkeksi odottamaan gynekologille pääsyä. Laitto itsessään kesti ehkä minuutin. Teki pari kertaa aika kipeää mutta se oli erittäin lyhyt aika. Olin aivan hölmistynyt kun lääkäri ilmoitti että tehty! Naurahdin ja sanoin että: "Nyt jo?!" Ja niin se oli ohi. Maanantai ja tiistai meni kovissa kivuissa, selkää särki ja mahaan sattui. Nyt kivut helpottanut ja oon ihan innoissani! Pientä ruskehtavaa vuotoa tullu maanantaista saakka mutta ei niin paljon että tarvisi sidettä. Pieniä kipupiikkejä saattaa mahaan välillä tulla mutta taitaa kuulua asiaan ja kivut menee aika nopeesti ohi :) mulle ei aurallisen migreenin takia sovi pillerit ja vuoden alussa kun kävin gynekologilla niin hän suositteli Jaydessiä! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja suosittelen tätä muillekin jotka asiaa miettii että kannattaa kokeilla. Eihän se muuten selviä että sopiiko vai ei :)
Mä otin omani toukokuussa ja laitto oli kyllä ihan hirveä, trauma jäi vaikka siinä ei kauaa mennytkään. En saanut asennusaikaa menkkojen aikaan mutta sanoivat että ihan hyvin voi tulla vaikka menkat ovatkin loppuneet.
Muutaman viikon kaikki oli ihan ok, kunnes tuli ekat kierron mukaiset "menkat". Viikon oli alavatsa niin kipeä että ihan itkua sai vääntää. Siitä lähtien epäsäännöllisen säännöllisesti on kipuilua, joskus vähemmän niin ettei tarvitse muuta kuin Buranaa. Pahimpien kipuihin Panacodia :0 Ei normaalia minusta... Lääkärissä kävin, eivät edes tutkineet mikä vialla vaan olivat ottamassa kierukkaa pois (jouduin käymään päivystyksessä kun ehkäisyneuvolan hlökunta lomalla......), siihen en suostunut. Lääkäri laittoi konsultaatiopyynnön gynelle. Saas nähä mitä sanoo.
Harmittaa vietävästi kun alussa olin tyytyväinen. Toivon, että kaikki johtuu vain siitä että elimistöllä kestää tottua. Alavatsan turvotusta on kipujen aikana mutta muutoin olen hoikka oma itseni. Mielialan muutoksia saattaa olla joskus mutta olen kyllä muutenkin aika ailahtelevainen
On myös positiivistakin; haluihin mulla kuitenkin mielestäni vaikuttanut positiivisesti eikä entinen akneihokaan ole kierukasta suuttunut :) Aion mennä uudelleen lääkäriin tutkittavaksi enkä anna periksi jos ei ole pakko, on kierukka kuitenkin aikas helppo kun ei tarvitse muistaa mitään.
Tänään mulle laitettiin. Otin aamulla 2x 500mg paramaxia ja 1x 500mg buranan niinku neuvottiin. Laitto sattu iha helkutisti ja ne ei meinannu saada sitä laitettua koska noi "kanavat" oli nii pienet en ole synnyttänyt ja oon 29v. Pillereitä syöny 15vuotiaasta asti. Nyt ollut ilman pillereitä 4kk ja naama näpyillä ja selkä ollut kans sekä tukka rasvottu jne ku siis lopetin hetkeks pilsut. Mietin vuoden kierukkaa ja haluan kokeilla viimeseks vaihtoehdoksi et sopiiko paremmi ku pillerit . Jos ei..niin sit lopetan kyllä kaikki. Nyt laitosta 6h ja kivut vähä rauhottunu mutta oli niin kovia kramppeja että itkin vaan kotona. Mut katotaan miten lähtee toimimaan ja 6kk päästä kontrolliin
Mulla ei pysynyt kauaa sisällä. Heti asennuksen jälkeen alkoi voimakkaat supistukset, ihan kuin synnytyksessä. Tuli myös runsaasti vuotoa. 3 päivän päästä supistusten seurauksena sitten synnytin ulos kierukan... Uutta ei kuulemma kannata yrittää kun mulla on niin voimakas kohdun supistelutaipumus että luultavasti käy vaan samoin jos sinne minkä tahansa vierasesineen eli kierukan laittaa.
Itse kävin ottamassa 24.10 Jaydess-kierukan! Laitto nipisti hieman. Samana päivänä alko rusehtava vuoto ja kohtua supisteli aikas voimakkaasti, tosin särkylääkkeillä meni ohi. Sunnuntaina sit alko kunnon menkat, mutta todella niukat verrattuna ennen kierukkaa! Muita oireita ei ainaskaan vielä ole tullut, ja toivottavasti ei tulekkaan, kerta mä en toista lasta vielä halua(tuskin koskaan)!
Minulla on ollut vuoden, enkö kyllä voi moittia, suosittelen ehdottomasti! Tuskalliset kivut hävis kokonaan ja vuoto ihan mitättömän vähäistä.
Mulle laitettiin tammikuu. Alkaneet kuukautiset jäi ikäänkuin kesken / tulematta kokonaan kun Jaydess asetettiin ja muuta vuotoa ei juuri ole ollut. Nyt olisi menkat kuulunu alkaa ja ehkä vähän sen tyyppisiä tuntoja on ollut mutta ei minkäänlaista vuotoa. Nyt ärsyttää kun on sellanen "voinko mä olla raskaana" fiilis. Koskahan lie raskaustestiä pitää koittaa? Mitään kontrollikäyntiäkään ei sovittu eikä siitä puhuttu..
Itselle laitettiin 2.3 myös kierrukka. 3 synnytystä takana. Laittaminen kesti sen 5min ja vähän nipisti. Otin aamulla 800mg buranan. Laiton jälkeen tuli pientä rusehtavaa vuotoa pari päivää ja kohtu oli hieman kipeä ja muutaman päivän ajan tuntu pientä vihlontaa. Nyt viikko laitosta ja selkään sekä käsivarsiin alkanut tulla näppyä/finnejä aika runsaasti.. toivon että olisi vaan ohimenevää. Yhdyntä takaapäin tuntuu ikävältä ,mutta muuten ihan ok eikä haluihin ole negatiivisesti viellä ainakaan vaikuttanut :) Menkat ei ole viellä kerinnyt alkamaan, joten niitä odotellessa.
Minä otin omani tänään, laittaminen ei sattunut lähellekään niin paljoa mitä olin kommenttien perusteella lukenut, 5 minuuttia kesti. Nyt sitten tarkkaillaan sivuvaikutuksia, yhdistelmäpillereistä ainakin sain kaikki huimauksesta päänsärkyyn ja mielialavaihteluihin. Toivottavasti tämän kanssa paremmin :)
Mulle laitettiin hormonikierukka jaydess syyskuussa 2014. Päätin kokeilla kierukkaa koska olen kokeillut monet pillerit läpi ja tuntuu että ne vaikuttavat liikaa mielialoihin, hormonikierukassa pitäisi kuulemma olla hyvin vähän hormoonia, joten sillä lähettiin liikenteeseen.
Laitto sattui aika paljon mutta kesti vähän aikaa, olin ottanut 600mg buranan etukäteen ja vielä laiton jälkeen. Tästä pitäisi kuulemma menkkojen jäävän kokonaan pois mutta mulla ne on ollu ihan säännölliset ja aika runsaat, kestävät reilun viikon, kun ennen kierukkaa mun menkat kesti ehkä 3-4 päivää.
Lisäksi alussa menkat olivat todella kipeet, vatsa ihan kuin supisteli ja kramppasi ja jouduin syömään usein buranaa, nyt menkkakivut helpottuneet mutta silti kestävät mielestäni liian pitkään.
Mielialat mulla vaihtelee aika paljon menkkojen lähestyessä, menkkojen aikana ja myös niiden jälkeen. Sanotaanko näin että olen kaksi viikkoa kuusta kiukkuinen, itkuinen, alakuloinen ja saatan suuttua mitättömistä asioista, ja kaksi seuraavaa viikkoa hyväntuulinen. Ehkä vähän turhauttaa tämä vekotin mutta ajattelin nyt tämän yhden vuoden katsoa miksi tämä muuttuu.
Limakalvot tuntuvat myös kuivuvan, yhdyntä tuntuu välillä epämiellyttävältä, sillä olen kostunut ennen todella paljon. Lääkäri suositteli minulle tähän vaivaan hormoonivalmisteista voidetta, jota saa apteekista, joka kostuttaa limakalvoja.
Saa nähdä haluanko enää mitään mikä vaikuttaa hormoonitasapainoon.
Onhan tämä helppo kun ei tarvitse miettiä että muistaako syödä pillereitä eikä tätä vekotinta edes tunne yhdynnän aikana. Toivon mukaan tämä lähtee tästä vielä parempaan päin!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:32"]Mulle laitettiin hormonikierukka jaydess syyskuussa 2014. Päätin kokeilla kierukkaa koska olen kokeillut monet pillerit läpi ja tuntuu että ne vaikuttavat liikaa mielialoihin, hormonikierukassa pitäisi kuulemma olla hyvin vähän hormoonia, joten sillä lähettiin liikenteeseen.
Laitto sattui aika paljon mutta kesti vähän aikaa, olin ottanut 600mg buranan etukäteen ja vielä laiton jälkeen. Tästä pitäisi kuulemma menkkojen jäävän kokonaan pois mutta mulla ne on ollu ihan säännölliset ja aika runsaat, kestävät reilun viikon, kun ennen kierukkaa mun menkat kesti ehkä 3-4 päivää.
Lisäksi alussa menkat olivat todella kipeet, vatsa ihan kuin supisteli ja kramppasi ja jouduin syömään usein buranaa, nyt menkkakivut helpottuneet mutta silti kestävät mielestäni liian pitkään.
Mielialat mulla vaihtelee aika paljon menkkojen lähestyessä, menkkojen aikana ja myös niiden jälkeen. Sanotaanko näin että olen kaksi viikkoa kuusta kiukkuinen, itkuinen, alakuloinen ja saatan suuttua mitättömistä asioista, ja kaksi seuraavaa viikkoa hyväntuulinen. Ehkä vähän turhauttaa tämä vekotin mutta ajattelin nyt tämän yhden vuoden katsoa miksi tämä muuttuu.
Limakalvot tuntuvat myös kuivuvan, yhdyntä tuntuu välillä epämiellyttävältä, sillä olen kostunut ennen todella paljon. Lääkäri suositteli minulle tähän vaivaan hormoonivalmisteista voidetta, jota saa apteekista, joka kostuttaa limakalvoja.
Saa nähdä haluanko enää mitään mikä vaikuttaa hormoonitasapainoon.
Onhan tämä helppo kun ei tarvitse miettiä että muistaako syödä pillereitä eikä tätä vekotinta edes tunne yhdynnän aikana. Toivon mukaan tämä lähtee tästä vielä parempaan päin!
[/quote]
Vähän ohi aiheen, mutta minkä nimistä voidetta suositteli limakalvoille? Samaa vaivaa täälläkin..
Elikkä ovestin voidetta. Tää on siis suunnattu enemmänkin vaihdevuosista kärsiville, mutta lääkäri sanoi että voide vahvistaa limakalvoja ja auttaa just kuivuuteen. Itse aloitin tämän käytön tällä viikolla, joten saa nähdä miten käy. Hormoonittomia valmisteita löytyy apteekista myös mutta päätin nyt aluksi tätä kokeilla.
Mulla on ollut 3 kk ja olen saanut tarpeeksi! Aivan paska ! Iho ei oo ikinä ollut näin huonossa kunnossa! Voisihan tätä sanoa jo akneksi. Muutenkin oon tullut herkemmäksi ja itkukohtauksia ollu paljon. Miettisin ottaisinko itse pois mutta päädyin siihen että en. Nyt about viikon päästä otetaan pois gynellä
Itse otin tuon jaydess kierukan koska lääkäri ei enää kirjoittanut pillereitä (yasmin) ylipainon, tupakoinnin ja korkean verenpaineen vuoksi. olin pillereihin erittäin tyytyväinen enkä olisi halunnut vaihtaa, mutta oli pakko. nyt, kierukka ollut 2 viikkoa ja erittäin kovat kivut olleet. n. 10 pv kierukan laiton jälkeen alkoivat erittäin kovat kivut sekä vuoto, ennen sitä ei niinkään. ainiin, siis olen 28v synnyttämätön nainen (pillerit olivat käytössä n.8v) nyt tuskailen kipujen kanssa ja ihokin on mennyt pahaksi, ennen ehkä muutama finni vuodessa, nyt parin viikon aikana leukapuoli naamasta täynnä näppyjä.. en tiedä, voi olla etä tämä ei vaan käy minulle.. mutta ye-pillereitäkään en enää saa kohonneen veritulppariskin takia.. masentaa, olin niin tyytyväinen pillererihin..
Mulle laitettiin 16.10.2014 Jaydess kierukka, asennus nipisti sen muutaman sekunnin ja olin valmistautunut loppuviikon kestävään kipuiluun ja vatsakramppeihin. Laitoin jälkeen kävelin autollekin ihankuin löysät housuissa kun odottelin kokoajan jotain viiltävää tunnetta tai muuta kipua vatsassa joka veisi mun toimintakyvyn :D Mitään ei koskaan kumminkaan tullut. Ei yhden yhtä vihlovaa kipua tai kramppia.. yövuoroonkin menin vielä samana iltana. Verenvuoto tai no "tiputtelu" on ollut jatkuvaa, tähän päivään asti. Tosi tosi niukkaa, ei edes pikkuhousunsuojia ole ollut tarpeellista käyttää.
Poikaystävä ei ole tuntenut yhtään mitään. Kerroin että ne saattavat tuntua pistäviltä ja jotkut miehet tuntevat kumppaninsa kierukan narut ikävinä. Aluksi poikkis olikin aika varovainen ja tais jopa pelätä osuvansa tähän pistävään naruun :D xD
Omassa olotilassani ei mitään kummempia, muutamia itkukohtauksia (ei ole tyypillistä mulle…) lukuunottamatta. En tiedä mistä on johtunut, mutta jostain syystä kierukan laiton jälkeen olen myös nukkunut todella syviä ja maittavia unia :D Ennen nukuin aina koiranunta ja nukahtaminen vei iäisyyden!
Lievä akne ja ruusufinni mulla on ollut muutaman vuoden ja se laantuu aina silloin tällöin. Kierukan laitosta muutaman viikon sisällä selkään tuli aika paljon kuivaa näppyä ja selkeästi meni iho huonompaan kuntoon.. Toivottavasti ei tästä pahenisi koska muuten tämä kierukka tuntuu niin huolettomalta ja hyvältä! Painokin on tuntunut laskevan!!
Eikö kellään? :(