Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUS-pomo lapissa lomailemassa.

Vierailija
01.01.2021 |

Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon!!!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6c5810d-00cd-42e3-9184-aaece44e144f

Kommentit (639)

Vierailija
561/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi vaihtaa sairaanhoitopiiriä ?

Pyydät lähetteen yksityiseltä tai omasta terveyskeskuksestasi uuteen sairaanhoitopiiriin ja pyydät mainitsemaan että haluat käyttää valinnanvapautta jotta lähetettäsi ei ohjata omaan sairaanhoitopiiriin.

Kiitos ! On noita sydänvaivoja minullakin ja Tampere on kuulemma siinä joustava ja taitava . Isossa Hiltonnissa (sininen sairaala ) olet pelkkä hiekka rattaissa ja tämäkin poru sitä ikään kuin todistaa . Ihan on sama heille mitä potilas miettii ja mitä sille potilaalle sanoo tahi onko vaan ilmaa .

Vierailija
562/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan oikeasti HUSin pitäisi a) pahoitella tapahtunutta eli somejulkaisua sen sivulla b) jämäkästi todeta, että henkilön toiminta ei vastaa HUSin antamia ohjeita, vaikka jokainen yksilö vastaa niiden noudattamisesta itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” kontrolloitu matkustaminen”- ihan naurettavaa. Käytetään lentokonetta ja istutaan kahviloissa. Mikä siinä on kontrolloitua? Mihin Hus tarvitsee tällaista PR likkaa? (mummoa).

Ehkäpä juuri tällaiseen tiedottamiseen. Viestihän oli, että voi te hölmöt, siellä himassa konanne kanssa!

Vierailija
564/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maihin saa matkustaa? En ehkä Lappiin halua mutta muualle voisin mennä.Ei jaksa tätä pääkaupunkiseudulla kyhjöttämistä...

Vierailija
565/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 600 kommenttia mutta vain 30 sivua... Ehditkö PR-likka yhtään hiihtämään ja munkkikahveille kun pitää siivota kaikki kommentit, joissa puhutaan aiheesta kriittisesti mutta asiallisesti...? Ja millainen ego pitää olla jos ei näe virhettä eikä koe tarvetta pahoitella

Tämä on sosiologitutkijalle supermielenkiintoinen tapaus. Aika erikoinen tilanne, täytyy myöntää.

Vierailija
566/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihminen on varmasti jo saavuttanut eläkeiän. Halusi näyttävän lähdön,mut sai samalla paljon vahinkoa aikaiseksi...vaikka mitä yksityishenkilönä ajattelee rajoituksista,vois yrittää hillitä toimintaansa.Ei kai tämä hyksin linja ole???

Vierailija
567/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin maihin saa matkustaa? En ehkä Lappiin halua mutta muualle voisin mennä.Ei jaksa tätä pääkaupunkiseudulla kyhjöttämistä...

Muistaaksesin Sanna Marin on sanonut, että Suomeen saa tulla ja Suomesta saa lähteä.

Vierailija
568/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan toisaalta ymmärtää.Ihmisillä voi yleensäkin olla monenlaisia ongelmia kuten alkoholipulmia,M-T-ongelmia,heikkenevää terveydentilaa,eroja. Nämä kaikki vaikuttavat meihin kun ihminen on niin kutsuttu kokonaisuus.Kun jokainen tulee vanhaksi,harkinta on vaihtelevaa.Omista vanhemmistani tiedän mitä vanhuus on ja saan vahtia heitä koko ajan.Ei voi moittia silti.

En tiedä tästä taustasta enempää kuin mitä viitattiin ketjussa vaikeaan elämänkohtaloon jota oli itse julkisesti jakanut lehtien palstoilla - nyt onkin jo poistettu ketjusta nuo tiedot. Että on postattu jotain alkoholinhuuruisia kuvia: Niistä EI kylläkään voi vielä vetää yhtään mitään johtopäätöksiä!

Että on taistellut hoitajasta aina lääkäriksi asti kuten vaali puheessa sanoo.Kyllä pitää ymmärtää,että elämä voi olla vaikeaa ja voi tulla virheitä kun haluaa edes hetken rentoutua ja unohtaa kaikki.Koetetaan nyt vaan mekin unohtaa tämä.Ei saa olla niin tuomitsevainen koska olemme vain pieniä ihmisiä.

Hyvää vuotta 20211!

Ei muakaan ymmärretty eron aikaan. sain lopulta fudut.

Siksi ei löydy empatiaakaan.

Vierailija
569/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan oikeasti HUSin pitäisi a) pahoitella tapahtunutta eli somejulkaisua sen sivulla b) jämäkästi todeta, että henkilön toiminta ei vastaa HUSin antamia ohjeita, vaikka jokainen yksilö vastaa niiden noudattamisesta itse

Ei tätä voi enää pelastaa. Myöntäkää vaan, ettei korona ole vaarallinen tauti ja aloitetaan normaali arki.

Vierailija
570/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko itse elänyt niin koronariskittömästi koko vuoden, että voit heittää kivellä?"

Kyllä olen. Niin on myös moni muu. Suorastaan hyvinkin moni on tehnyt suuria uhrauksia sekä oman terveytensä että yhteisen hyvän eteen kohta vuoden, ja monille tärkeiden hetkien kuten joulun tai häiden suhteen. Sitä kun on todellakin pyydetty mediassa sekä valtion että sairaanhoitopiirien johdon taholta.

Ei kauheasti ilahduta, että jotkut katsovat oikeudekseen elää kuin pellossa ja tuhota parhaansa mukaan nämä muiden vaivalla saavuttamat etulyöntiasemat taistossa koronan leviämistä vastaan.

Kyseisen henkilön tulisi erota tehtävästään. Tai hänet tulisi erottaa. Ja HUS:n johdon tulisi selkeästi kertoa julkisuudessa erittäin epäsuopea kantansa tähän toimintaan niin, että tyhmempikin sen ymmärtää ja muistaa. Lisäksi anteeksipyyntö molemmilta tahoilta. Tässä kun on pelissä paljon muutakin kuin yhden arvostelukyvyttömän henkilön ura.

Mä olen riskeerannut oman terveyteni ja henkeni 2020 aspa-töissä. Mutta yrittänyt uhrautua muiden terveyden eteen hanskoilla, itseostamillani maskeilla, turvaväleillä, käsienpesulla, viettämällä vapaa-ajan kotona tai kodin vieressä metsässä ulkoillen, luopumalla rakkaista harrastuksistani, välttelemällä suvun vanhuksia, toki myös heidän omasta pyynnöstään, välttämällä täysin julkisia kulkuneuvoja ja kaikenlaista matkustelua jne. Pelännyt joka hemmetin kerta, kun kurkku on tuntunut vähänkään oudolta, mikä on ollut allergiselle vähän vaikeaa.

Vierailija
571/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ole kielletty matkustamasta mihinkään. Lampaina vaan ollaan noudatettu suosituksia, joista osa viis veisaa. Saksassa on koko ajan ollut korkeat lukemat. Silti sikäläinen tuttavani tekee jo kolmannen! reissun nyt vuoden sisään. Siinähän me suomalaiset kökitään kuuliaisesti kotona.

Mun elämä on ollut pitkälti jäähyllä 10kk. Sinkkuna ollut lähinnä yksin kotona. Ei sisäliikuntaa, kirjastoja, museoita, matkailua. Lenkkeilyä ja etätöitä yksin päivästä toiseen. Varasin just lennon Latinalaisen Amerikan maahan. Eihän sinne tarvitse kuin koronatodistuksen. Matkailua ei siis ole kielletty, kuten tämä Lappiin lentäminenkin osoitti. Tyhmänä olin solidaarinen liian pitkään oman mielenterveyteni kustannuksella.

Vierailija
572/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun tässä edelleenkään ei ole kyse siitä saako Lappiin matkustaa. Kaikki tiedämme, ettei se ole millään muotoa laitonta. Mutta jos HUS ohjeistaa, ettei leviämisalueelta pidä matkustaa, niin ko firman pomo ei voi matkalta julkaista HUSin pipo päässä HUSin somessa - ilman että joku pyytää anteeksi ja korjaa, ettei ko henkilön toiminta edusta HUSin linjaa...

Tällä villaisella painamisella tehdään isoa hallaa HUSin seuraavien ohjeiden vastaanotolle ja helsinkiläisenä olen siitä pahoillani, koska HUSin johto on monesti ollut se järjen ääni, jota on kuunneltu

Vierailija
573/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän JOHTAJIA koskaan mitkään normi-ihmisten rajoitukset koske. Ja silloin harvoin kuin koskee, niin rahalla tai puhelulla kaverijohtajalle siitä selviää.

Yksityisellä puolella perseily on vielä jotenkin ok, koska kuppaavat "vain" oman firman duunareita, joilla ainakin teoriassa on mahdollista nostaa kytkintä - julkisen puolen johtajat sitten kuppaavat kaikkia veronmaksajia.

Vierailija
574/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän JOHTAJIA koskaan mitkään normi-ihmisten rajoitukset koske. Ja silloin harvoin kuin koskee, niin rahalla tai puhelulla kaverijohtajalle siitä selviää.

Yksityisellä puolella perseily on vielä jotenkin ok, koska kuppaavat "vain" oman firman duunareita, joilla ainakin teoriassa on mahdollista nostaa kytkintä - julkisen puolen johtajat sitten kuppaavat kaikkia veronmaksajia.

Yksityisellä puolella vaan se julkinen anteeksipyyntökin tulee nopeammin, koska imagohaitta vaikuttaa bisnekseen. Moraalinen velvoite on kyllä sairaalapomolla korkeampi

Vierailija
575/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impulsiivinen Impi kirjoitti:

Tämä ihminen on varmasti jo saavuttanut eläkeiän. Halusi näyttävän lähdön,mut sai samalla paljon vahinkoa aikaiseksi...vaikka mitä yksityishenkilönä ajattelee rajoituksista,vois yrittää hillitä toimintaansa.Ei kai tämä hyksin linja ole???

Hillitöntä toimintaa tosiaan. Munkkikahveet julkisesti.  Se kuva minkä näin. Rankan työsession jälkeen.  Ehkä pipo olisi pitänyt riisua pöydässä. 

Vierailija
576/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Impulsiivinen Impi kirjoitti:

Hillitöntä toimintaa tosiaan. Munkkikahveet julkisesti.  Se kuva minkä näin. Rankan työsession jälkeen.  Ehkä pipo olisi pitänyt riisua pöydässä. 

Piiloviestintää hölmöille.

Vierailija
577/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt eivät koske minä minä parempia ihmisiä. 

Vierailija
578/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme ettei rokotukset etene, kun lomaillaan vaan viikko tolkulla. 

Vierailija
579/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikös tämä lyyli yksityiskoneella Lappiin?

Vierailija
580/639 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että tämä matka ja koronarokotteet liittyvät yhteen? Jos vaikka lääkeyhtiö GSK tarvitsisi vähän populaa omalle rokotteelleen? Siksi ollaan hidasteltu rokottamisessa. Tavan kansa saa muuta kuin erektiofirman piikkiä.

Tuli vaan mieleen. Kiva näitä on pohtia. Joku oikea journalisti selvittäisi, kenen firman tarjoamalla matkalla oltiin.