Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUS-pomo lapissa lomailemassa.

Vierailija
01.01.2021 |

Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon!!!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6c5810d-00cd-42e3-9184-aaece44e144f

Kommentit (639)

Vierailija
541/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuu potilas: tämä on törkeää julkisin verovaroin maksetun toimijan taholta. Olen ollut koko syksyn peloissani perheeni ja vanhempieni puolesta, ja nyt lyödään märkä ratti naamaan. Vähintä mitä HuS voi tehdä on esittää julkinen anteeksipyyntö. Jos tätä ei tule, uskoisin, että tämä toimija on kärsinyt imagohaitan,josta ei aivan heti toivuta.

Voin kertoa, että koulutetut,tavalliset perheet puhuvat tästä. Osa on tyrmistynyt ja osaa huvittaa. Osa on pettynyt ja osa raivostuttaa. Osa käsittää tämän lisenssiksi höllätä rajoitustoimia. Asennevaikutus on suuri. Ja se ei ole hyvä asia, mikäli nyt oikein ymmärrän korkeampien tahojen (kuin HuS`n) ohjeet

Huomenna on arkipäivä ja olisi viimeinen hetki toimia. En seuraa Vauva-palstaa, mutta muuta mediaa kyllä. Jään odottamaan.

Allekirjoitan. Ei voi enää vakavasti ottaen kuunnella HUSin asiantuntijoiden lausuntoja, jos ei julkisesti pahoitella ja sanouduta irti tästä. Huomautus jälleen kerran, että ko henkilö ei julkaissut omassa somessa (mistä siitäkin moni vastaavissa tilanteissa saanut julkisia moitteita), vaan HUSin somekanavalla. HUSin pitäisi nyt oikeasti kertoa kansalle mitä tarkoittaa "kontrolloitu" matkustaminen kun tässä esimerkissä oli kaikki tehty vastoin ohjeita ja suosituksia.

Vierailija
542/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia ihmiset kirjoitti:

Älkää olko niin kovia. Hän on yksityishenkilö vapaa-ajallaan. Ehkä ei ole perhettä, ja vastuuaseman takia ollut rankka vuosi? Meni siksi nyt ansaitulle lomalle?Ehkä julkaiseminen oli vähän ajattelematonta, mutta kärsii siitä varmasti viimeistään tässä vaiheessa itsekin. Oletko itse elänyt niin koronariskittömästi koko vuoden, että voit heittää kivellä?

Kyllä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko tosiaan ,että tuo on ollut koko ajan yksinään mökillä tai hiihdellyt vaan latuja.Ehkä ukko mukana.Suositukset kuuluu kaikille tai eihän noita ole pakko noudattaa ,mutta tässä naurettavaa henkilö itse HUS työntekijä.Tiedätkö sinä munkkia syödessäsi kuinka MONI peruutti lomansa !!! 

Vierailija
544/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se arvata, että kateellinen rahvas täällä huutelee.

Minäpä olin kesällä lomamatkalla ulkomailla. Ero peruskaduntallaajaan on se, että pystyn jo koulutukseni puolesta arvioimaan riskejä ja huolehtimaan kunkin tilanteen vaatimista varotoimista.

T. lääketieteen opiskelija

Vierailija
545/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” kontrolloitu matkustaminen”- ihan naurettavaa. Käytetään lentokonetta ja istutaan kahviloissa. Mikä siinä on kontrolloitua? Mihin Hus tarvitsee tällaista PR likkaa? (mummoa).

Vierailija
546/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
547/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” kontrolloitu matkustaminen”- ihan naurettavaa. Käytetään lentokonetta ja istutaan kahviloissa. Mikä siinä on kontrolloitua? Mihin Hus tarvitsee tällaista PR likkaa? (mummoa).

HUS ei tarvitse PR:ää mihinkään, ihan sama mikä imago on, heidän tuotteensa kohdalla kun asiakas ei voi äänestää jaloillaan. Jos ei äänestä siten, että lähtee jalat edellä. Tästä ei seuraa ko. möläyttäjälle mitään muuta kuin ehkä esimiehen soosoo, sairaala-organisaatio ei ole samanlainen kuin kaupallinen yritys. 

Vierailija
548/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olin kesällä lomamatkalla ulkomailla. Ero peruskaduntallaajaan on se, että pystyn jo koulutukseni puolesta arvioimaan riskejä ja huolehtimaan kunkin tilanteen vaatimista varotoimista.

Olipas ylimielinen trolli😭

Vierailija
549/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUS ei tarvitse PR:ää mihinkään, ihan sama mikä imago on, heidän tuotteensa kohdalla kun asiakas ei voi äänestää jaloillaan. Jos ei äänestä siten, että lähtee jalat edellä. Tästä ei seuraa ko. möläyttäjälle mitään muuta kuin ehkä esimiehen soosoo, sairaala-organisaatio ei ole samanlainen kuin kaupallinen yritys. 

Höpöhöpö. Me vaihdoimme toiseen yo-shp:hen, koska Husin hoito on huonoa. Nykyään on valinnanvapaus näet. Haimme ensin lähetteen yksityiseltä uuteen shp:hen, niin homma kävi sutjakkaasti. Esim. Tays hoitaa sydänvaivat paremmin.

Vierailija
550/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Me vaihdoimme toiseen yo-shp:hen, koska Husin hoito on huonoa. Nykyään on valinnanvapaus näet. Haimme ensin lähetteen yksityiseltä uuteen shp:hen, niin homma kävi sutjakkaasti. Esim. Tays hoitaa sydänvaivat paremmin.

Jos on pitkäaikaissairaus,kannattaa tosissaan harkita piirin vaihtoa.Minulla sisätautisairaus raskaine lääkehoitoineen.Vaihdoin Tyksiin,jossa aina päivystäjä saatavilla.Espoosta pääsee nopeasti Turkuun.Kyllästyin husin ikuisiin selityksiin siitä kun eivät saa lääkäreitä.Ja en ihmettele,etteivät saa.

Vierailija
551/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinullakin se apuhoitajan pohjatutkinto, jolla pääsit lääkikseen.Silloin osaatkin arvioida riskit.Lääkiksen kandikin on vielä pihalla kuin lumiukko,mutta löyhöttää takki auki nokka pystyssä,ja henkilöstö nauraa selkäsi takana.

Ja kateellinen mistä? Mediakohusta ja maineen menetyksestä.Kyllä aika monilla on enemmän varaa kuin jokin kapinen Lapinmatka.Ei varmasti tulisi mieleen kadehtia kuten ei niitä viinapullojakaan tee mieli,joista postattiin kuulemma kuvia.

Kyse on vastuullisuudesta. Hienoa,jos korona ei tartu lääketieteen kandiin kun täyttää riskimatriisin kirjasta tavaten.Lueppas läksyt uudelleen.

Vierailija
552/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kommenttini poistettiin? Oli aiemmin numero 585 eikä mielestäni mitenkään poistettava!

Älkää olko niin kovia. Hän on yksityishenkilö vapaa-ajallaan. Ehkä ei ole perhettä, ja vastuuaseman takia ollut rankka vuosi? Meni siksi nyt ansaitulle lomalle?Ehkä julkaiseminen oli vähän ajattelematonta, mutta kärsii siitä varmasti viimeistään tässä vaiheessa itsekin. Oletko itse elänyt niin koronariskittömästi koko vuoden, että voit heittää kivellä?

Vierailija
553/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia ihmiset kirjoitti:

Miksi tämä kommenttini poistettiin? Oli aiemmin numero 585 eikä mielestäni mitenkään poistettava!

Somesormi ei näköjään ollut lomalla. Tilannetaju oli.

Vierailija
554/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi vaihtaa sairaanhoitopiiriä ?

Vierailija
555/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen toimi naisen logiikalla.

Vierailija
556/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi vaihtaa sairaanhoitopiiriä ?

Pyydät lähetteen yksityiseltä tai omasta terveyskeskuksestasi uuteen sairaanhoitopiiriin ja pyydät mainitsemaan että haluat käyttää valinnanvapautta jotta lähetettäsi ei ohjata omaan sairaanhoitopiiriin.

Vierailija
557/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, vaikka on yksi suosituimmista ketjuista, ei vaan pitene millään...!

M_de on ollut tosi ahkerana tänään. Aika masentavaa lukea koko palstaa, kun viestejä poistuu ennenkuin ehtii kissaa sanoa.

Vierailija
558/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko itse elänyt niin koronariskittömästi koko vuoden, että voit heittää kivellä?"

Kyllä olen. Niin on myös moni muu. Suorastaan hyvinkin moni on tehnyt suuria uhrauksia sekä oman terveytensä että yhteisen hyvän eteen kohta vuoden, ja monille tärkeiden hetkien kuten joulun tai häiden suhteen. Sitä kun on todellakin pyydetty mediassa sekä valtion että sairaanhoitopiirien johdon taholta.

Ei kauheasti ilahduta, että jotkut katsovat oikeudekseen elää kuin pellossa ja tuhota parhaansa mukaan nämä muiden vaivalla saavuttamat etulyöntiasemat taistossa koronan leviämistä vastaan.

Kyseisen henkilön tulisi erota tehtävästään. Tai hänet tulisi erottaa. Ja HUS:n johdon tulisi selkeästi kertoa julkisuudessa erittäin epäsuopea kantansa tähän toimintaan niin, että tyhmempikin sen ymmärtää ja muistaa. Lisäksi anteeksipyyntö molemmilta tahoilta. Tässä kun on pelissä paljon muutakin kuin yhden arvostelukyvyttömän henkilön ura.

Vierailija
559/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit / nuoret lukee uutisia.Ystäväni nuori oli nähnyt tuon otsikon ja ihmetellyt suuresti miten lääkäri oli voinnut lähteä tuonne kun he peruuttivat matkansa juuri tuon ohjeistuksen takia.

Meidän nuori lähti kavereiden kanssa hengailemaan ja pizzalle kauppakeskuksen ravintolaan,koska oli lukenut Iltasanomien jutun. Sanoi, että olivat kavereiden (7-8 poikaa) kanssa nyt päättäneet höllätä suhtautumistaan.Yritin vastustella,mutta monessa perheessä oli annettu lupa ilman muuta lähteä,kun nyt matkustellaankin Lappiin jne.Kaikki perheet ovat ihan tavallista keskiluokkaa, lakimiesten ja ekonomien tapaisia; terveysalan porukkaa ei ole ja minä olen varmaan sitten nipottajamutsi. Tosiasiallisesti en enää tiedä miten pitää toimia. Ristiriitaista on.

Vierailija
560/639 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia ihmiset kirjoitti:

Ensinnäkin se on helppo tarkistaa, on perhe. Toiseksi ajattelemattomuutta tapahtuu mutta jos sen tekee työnantajan nimiin työnantajan somessa niin valitettavasti siitä johtotason ihminen aina joutuu vastaamaan..! Julkinen tehtävä, isompi palkka, isompi vastuu... Ns rivityöntekijän ajattelemattomuus on eri kuin vastuuroolissa olevan.