Kumpi mulla on liian tummaa, meikkivoide vai puuteri??
Kun laitan pelkästään meikkivoidetta iholleni, se "sulautuu" sävynsä puolesta hyvin eikä näytä ainakaan omaa ihoani tummemmalta. Kun laitan pelkästään puuteria, käy sama juttu, eli "sulautuu" ja näyttää iholleni sopivalta.
Noh, sitten kun laitan molempia, naamassani on sen jälkeen tummempia laikkuja erityisesti niissä kohdissa, joita yritän peitellä (esim. näppylät ja tummat silmänympärykset). Omasta mielestäni en levitä meikkivoidetta mitenkään liikaa näihin kohtiin ja tummuutta on kuitenkin muissakin kohdissa havaittavissa. Pyrin levittämään meikkivoiteen ja puuterin tasaisesti.
Missä siis vika? Olen niin kyllästynyt ostamaan meikkejä ja toteamaan ne ekan käytön jälkeen liian tummaksi, ostamaan uudet jne. ja rahaa menee tällä opiskelijalla liikaa tuohon touhuun..
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:29"]
Jos täällä tosiaan on ammatikseen meikkaava niin minäkin haluaisin kuulla mistä tuo tummuus johtuu? Minulla on couperosaiho ja erityisesti posket kaipaavat meikkivoiteen jälkeen peitevoidetta. Meikkivoide ja peitevoide ovat kumpikin vaaleinta sävyä ja samaa sarjaa. Käytän aina samoja tuotteita ja melkein aina pyydän vielä kosmetologia varmistamaan että se sama vanha sävy sopii. Kosmetologi kokeilee voidetta kasvoilleni ja toteaa että sävy on hyvä. Yksittäin voiteet näyttävätkin sulautuvat hyvin ihon sävyyn. Pohjan kiinnitän värittömällä puuterilla. Loputulos on aina kuitenkin vähän tummempi kuin muu iho. Sen huomaa lähinnä kirkkaassa päivänvalossa. Mielestäni se ero ei mitenkään kamalan räikeä ole mutta huomattavissa kuitenkin kun osaa katsoa. Olen meikannut vuosia joten muuten homma sujuu ja koen osaavani mutta tämä väriero on askarruttanut pitkään.
[/quote]
Kosteutatko ihon ennen meikkipohjan tekoa?
Minä epäilen että tämä johtuu meikkivoiteen hapettumisesta jollain tavalla.
Kannattaa tosiaan kosteuttaa kasvot hyvin ja antaa kosteus/alustusvoiteen imeytyä kunnolla ennen pohjan aloittamista. Ennen meikkivoiteen levittämistä voisi vielä ottaa jääneet voiteen rippeet kasvoilta nenäliinalla jotta kosteusvoide ei jää kummittelemaan meikkipohjan alle. Meikkivoiteen levittämisenkin jälkeen voi taputella hyvin kevyesti kasvot ennen puuterointia liinalla, jolloin myös mahdollinen liika meikkivoide lähtee.
Meikkivoiteet nykyään hapettuu omaan ihon sävyyn sopivaksi, joskus voi käydä juuri näin että joku kohta/koko pohja jää aavistuksen liian paksuksi ja silloin joku kohta voi näyttää tummemmalta kuin loppupohja. Tai sitten kasvoissasi iho on hieman kuivempi kuin kaulalla ja tämä selittää vajaavaisen hapettumisen.
Onko sinulla pintakuivuutta iholla? Oletko kokeillut levittää meikkivoidetta kaulalle asti ja katsoa tummuuko se myös kaulan alueella?
[/quote]
Kiitos vastauksesta. :) Ihoni ei ole pintakuiva. Kosteutan kasvot aina huolella ja annan voiteen imeytyä tilanteesta riippuen 5-60 minuuttia. Varsinaisesti meikattu iho ei ole läikikäs vaan tasainen mutta tummenpi kuin muu iho. Häivytän voiteen aina kaulalle jonka myös kosteutan ja kyllä se tummuus kaulallakin näkyy. Kokeilen tuota ylimääräisten voiteiden taputtelua heti tänään! :)
"Osaako ammattimeikkaaja neuvoa? Mun iho on ihan ok enkä käytä meikkivoidetta. Laitan kuitenkin silmien alle ja muihin epäkohtiin peitevoidetta, ensin tietysti kosteuttavaa ja heleyttävää voidetta koko kasvoille. Laitan sitten puuteria kevyesti koko kasvoille ja sen päälle varjostukset, poskipunan ja highlighterin. Teenkö siis jotain väärin, onko puuteri turha? Laitan siksi, että jauhemaiset varjostus- yms. tuotteet levittyvät nätisti. Pitäisikö mun aikaa käyttää meikkivoidetta?"
Et tee mitään väärin, on ihan sinusta kiinni tahdotko käyttää meikkivoiteita.
Jos ihosi on virheetön ja silti haluaisit jotain käyttää voisin suositella kevyttä CC- tai BB-voidetta. Niissä on usein kosteutus ja aurinkosuoja samassa, joten ne on varsinkin kesäisin kivoja käyttää!
Mikäli silmänaluset eivät kaipaa vahvaa peittoa, voi olla että nuo kevyesti peittävät voiteet voisivat riittää siihenkin tarkoitukseen, toki niidenkin kanssa voi käyttää peitevoidetta.
Puuteri ei ole mielestäni lainkaan turha vaikkei käytäkään meikkivoidetta, se poistaa iholta kiiltoa ja tekee vaikutelmasta tasaisemman.
"Millainen pohjustus kannattaisi tehdä ihoon joka on ns. kraaterinen? Olen vasta parissakymmenissä ja kraaterit pysyy pienempinä hyvillä tropeilla mutta silti niitä tarvitsee peittää joskus. Mikä tasoittaa ilman että näkyy huokoset?
"
Nykyään on myynnissä mahtavia ihohuokosia pienentäviä tuotteita. Esimerkiksi Benefitin Porefessional on hyvä tuote tasoittamaan ihohuokosten "reikiä" kasvoilla.
Meikkivoide myös kannattaa levittää ihohuokosiin pyörivin ja hieman painavin liikkein sormin tai siveltimellä, silloin meikkivoide pääsee imeytymään paremmin eikä jätä näkyviä reikiä huokosten kohdille.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:37"]
Tuota peitevoidetta olen aiemminkin harkinnut, mutta se on niin tuntematon tuote et tarvis vähän neuvoja :D Valitaanko niiden sävy samanlailla kun meikkivoiteenkin? Tuleeko pohj.voiteen päälle myös meikkivoide? Saa suositella hyviä pohjustusvoiteita, sellaisia kohtuuhintaisia joita saa esim. prismasta tai cittarista!
[/quote]
Pohjustus- ja peitevoide ovat eri tuotteita. Peitevoiteella peitetään värivirheitä jne. ja pohjustustuotteella tehdään kestävä pohja meikille L'Orealin pohjustustuote (pieni mustakantinen, pyöreä purkki, pinkki tuote) on tosi hyvä ja voi pohjustaa kasvot ja/tai silmät.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:43"]
Tuota peitevoidetta olen aiemminkin harkinnut, mutta se on niin tuntematon tuote et tarvis vähän neuvoja :D Valitaanko niiden sävy samanlailla kun meikkivoiteenkin? Tuleeko pohj.voiteen päälle myös meikkivoide? Saa suositella hyviä pohjustusvoiteita, sellaisia kohtuuhintaisia joita saa esim. prismasta tai cittarista!
[/quote]
Pohjustus- ja peitevoide ovat eri tuotteita. Peitevoiteella peitetään värivirheitä jne. ja pohjustustuotteella tehdään kestävä pohja meikille L'Orealin pohjustustuote (pieni mustakantinen, pyöreä purkki, pinkki tuote) on tosi hyvä ja voi pohjustaa kasvot ja/tai silmät.
[/quote]
No hitto, miten amatööri oon :D Siis peitevoide olis se, mikä olisi hakusessa! Voisin kokeilla peittää sillä virheet ja testata, jäisikö kasvojen sävy tasaisemmaksi meikkaamisen jälkeen. Eli otetaas uusiks, suositelkaa hyvää markettituote-peitevoidetta erittäin tummien silmänalusten peittämiseen =)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:42"]"Osaako ammattimeikkaaja neuvoa? Mun iho on ihan ok enkä käytä meikkivoidetta. Laitan kuitenkin silmien alle ja muihin epäkohtiin peitevoidetta, ensin tietysti kosteuttavaa ja heleyttävää voidetta koko kasvoille. Laitan sitten puuteria kevyesti koko kasvoille ja sen päälle varjostukset, poskipunan ja highlighterin. Teenkö siis jotain väärin, onko puuteri turha? Laitan siksi, että jauhemaiset varjostus- yms. tuotteet levittyvät nätisti. Pitäisikö mun aikaa käyttää meikkivoidetta?"
Jos ihosi on virheetön ja silti haluaisit jotain käyttää voisin suositella kevyttä CC- tai BB-voidetta. Niissä on usein kosteutus ja aurinkosuoja samassa, joten ne on varsinkin kesäisin kivoja käyttää!
Mikäli silmänaluset eivät kaipaa vahvaa peittoa, voi olla että nuo kevyesti peittävät voiteet voisivat riittää siihenkin tarkoitukseen, toki niidenkin kanssa voi käyttää peitevoidetta.
Puuteri ei ole mielestäni lainkaan turha vaikkei käytäkään meikkivoidetta, se poistaa iholta kiiltoa ja tekee vaikutelmasta tasaisemman.[/quote]
Paljon kiitoksia! Onko jotain hyvää bb-voidetta suositella? Joku ohut ja erittäin vaalea sävy pitäisi olla. Peitevoidetta on pakko käyttää, tummat silmänaluset ja punertava nenä vaatii.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:42"]"Osaako ammattimeikkaaja neuvoa? Mun iho on ihan ok enkä käytä meikkivoidetta. Laitan kuitenkin silmien alle ja muihin epäkohtiin peitevoidetta, ensin tietysti kosteuttavaa ja heleyttävää voidetta koko kasvoille. Laitan sitten puuteria kevyesti koko kasvoille ja sen päälle varjostukset, poskipunan ja highlighterin. Teenkö siis jotain väärin, onko puuteri turha? Laitan siksi, että jauhemaiset varjostus- yms. tuotteet levittyvät nätisti. Pitäisikö mun aikaa käyttää meikkivoidetta?"
Puuteri ei ole mielestäni lainkaan turha vaikkei käytäkään meikkivoidetta, se poistaa iholta kiiltoa ja tekee vaikutelmasta tasaisemman.[/quote]
Paljon kiitoksia! Onko jotain hyvää bb-voidetta suositella? Joku ohut ja erittäin vaalea sävy pitäisi olla. Peitevoidetta on pakko käyttää, tummat silmänaluset ja punertava nenä vaatii.
[/quote]
Kannattaa testailla omaan makuun sopiva.
Olen itse viehtynyt ulkomailta tilattaviin Korealaisiin bb-voiteisiin, ovat todella edullisia ja hyvin toimivia omalle hyvin vaalealle iholleni.
Merkkeinä Etude House ja Skinfood.
Etude housen cc-creamia saa mm täältä http://www.ebay.com/itm/ETUDE-HOUSE-CC-Cream-Correct-care-cream-SPF30-PA-35g-2-Glow-/310764398940?pt=US_Makeup_Face&hash=item485b00695c , vain 9 euroa(eikä postikuluja lainkaan!) ja on hyvinkin toimiva ja kevyt voide.
Toki sitten marketeistakin löytyy nykyään lähes jokaiselta valmistajalta, toisille sopii toinen merkki ja toiselle toinen. Testaile rauhassa ja katso miten voide sinun ihollasi käyttäytyy.
CC-voiteet ovat muuten lähtökohtaisesti valkoisia, älä säikähdä sitä, ne nimittäin hapettuvat oikeaan ihonsävyyn levittäessä. :)
:D no jopas nyt..
3: Olen noin 3 viimeistä kertaa meikkivoidetta tai puuteria ostaessani valinnut astetta vaalemman kuin viimekertainen. Ihmetyttääkin tosissaan, että miten mulle vielä pari vuotta sitten sopi se kaikista tummin tai 2. tummin sävy ja tätä menoa se vaalein sävy oisoittautuu parhaaksi? Kasvoiltani olen mielestäni aina ollut hieman tummempi.. Pesen aina kasvoni ennen meikkaamista vedellä + kasvovedellä ja levitän alle sopivan ohutta kosteutusvoidetta.
4: En käytä saman sarjan puuteria ja meikkivoidetta, koska tuntuu että kummassakin se "pari" on ihan surkea tuote :D Muuten niiden olettaisi sopivan yhteen, koska molemmat on normaaleille ihotyypeille suunnattuja. Ja silloin aikasemminkin toimineet yhdessä! :/
[/quote]
niin unohtui lisätä, että ap olen!