Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi mulla on liian tummaa, meikkivoide vai puuteri??

Vierailija
08.06.2014 |

Kun laitan pelkästään meikkivoidetta iholleni, se "sulautuu" sävynsä puolesta hyvin eikä näytä ainakaan omaa ihoani tummemmalta. Kun laitan pelkästään puuteria, käy sama juttu, eli "sulautuu" ja näyttää iholleni sopivalta.

Noh, sitten kun laitan molempia, naamassani on sen jälkeen tummempia laikkuja erityisesti niissä kohdissa, joita yritän peitellä (esim. näppylät ja tummat silmänympärykset). Omasta mielestäni en levitä meikkivoidetta mitenkään liikaa näihin kohtiin ja tummuutta on kuitenkin muissakin kohdissa havaittavissa. Pyrin levittämään meikkivoiteen ja puuterin tasaisesti. 

Missä siis vika? Olen niin kyllästynyt ostamaan meikkejä ja toteamaan ne ekan käytön jälkeen liian tummaksi, ostamaan uudet jne. ja rahaa  menee tällä opiskelijalla liikaa tuohon touhuun..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkivoiteella peitellä ollenkaan. Peitettävät kohdat pitää peittää oikealla tuotteella.

Vierailija
2/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkä sävyt sulla on käytössä? Vinkkinä ehkä se että valitset molemmista vaaleammat sävyt ensi kerralla. Nimittäin epäkohtien tulisi näyttää yhtä tasaiselta kuin muunkin ihon kun käytössä on meikkivoide + puuteri. Oletko muistanut pestä kasvot alta ja kosteuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö saman sarjan puuteria ja meikkivoidetta? Nekun toimii aina vähän eritavalla eri sarjalla.

Jos muuteri onkin tarkoitettu rasvaisemmalle meikkivoiteelle ja sitä laittaa nestemäisemmälle meikkivoiteelle, se voi pakkautua ja imeytyä turhan paljon meikkivoiteeseen.

Vierailija
4/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:05"]

Ei meikkivoiteella peitellä ollenkaan. Peitettävät kohdat pitää peittää oikealla tuotteella.

[/quote]

Meikkivoide voi toimia peittävänä siinä missä muukin pohjustus. Olettaen että kyseessä ei ole mikään aknetulivuori tai todella tummat silmänaluset. Peitevoide on tarkoitettu juuri sellaisiin ongelmakohtiin.

Vierailija
5/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttämään väritöntö (translucent) irtopuuteria ja laittamaan vipalla. Siitä ei jää mitään väriä.

Vierailija
6/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:09"]

Suosittelen käyttämään väritöntö (translucent) irtopuuteria ja laittamaan vipalla. Siitä ei jää mitään väriä.

[/quote]

Ei ehkä toimi jos on kunnon epäkohtia iholla.

Vierailija
7/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:11"]

[/quote]

[/quote]

Kuinka niin ei toimi? 

Vierailija
8/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:05"]

[/quote]

Meikkivoide voi toimia peittävänä siinä missä muukin pohjustus. Olettaen että kyseessä ei ole mikään aknetulivuori tai todella tummat silmänaluset. Peitevoide on tarkoitettu juuri sellaisiin ongelmakohtiin.

[/quote]

Tarkoitin sitä, että meikkivoidetta ei ole tarkoitus ladata ylimääräistä määrää peitettäviin kohtiin, eli meikkivoide peittää sen mitä peittää tasaisella levityksellä. Läpi paistaviin kohtiin tarvitaan erillinen peittotuote.

Vierailija
9/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:11"]

[/quote]

[/quote]

Kuinka niin ei toimi? 

[/quote]

Niimpä, epäkohdat peitetään jollain muulla kuin puuterilla. Puuteri on meikkivoiteen kiinnittämiseen ja kiillon poistoon. Tosiaan väritön irtopuuteri on paras.

Vierailija
10/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote]

Kuinka niin ei toimi? 

[/quote]

No siten niin ei toimi että se ei ole peittävä puuteri.

Vierailija
11/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote]

Kuinka niin ei toimi? 

[/quote]

No siten niin ei toimi että se ei ole peittävä puuteri.

[/quote]

Puuterin ei ole kyllä tarkoituskaan peittää. 

-Ammatikseen meikkaava

Vierailija
12/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten vain, laita väritöntä irtopuuteria sitten. Ei ole mun naamasta pois.768

Vierailija
13/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:18"]

No miten vain, laita väritöntä irtopuuteria sitten. Ei ole mun naamasta pois.768

[/quote]

No ollaanpas sitä herkkinä.

Vierailija
14/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:18"]

[/quote]

No ollaanpas sitä herkkinä.

[/quote]

Vihaan teitä kaikkia! VÄÄÄ!

*juoksee pois*

Vierailija
15/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä tosiaan on ammatikseen meikkaava niin minäkin haluaisin kuulla mistä tuo tummuus johtuu? Minulla on couperosaiho ja erityisesti posket kaipaavat meikkivoiteen jälkeen peitevoidetta. Meikkivoide ja peitevoide ovat kumpikin vaaleinta sävyä ja samaa sarjaa. Käytän aina samoja tuotteita ja melkein aina pyydän vielä kosmetologia varmistamaan että se sama vanha sävy sopii. Kosmetologi kokeilee voidetta kasvoilleni ja toteaa että sävy on hyvä. Yksittäin voiteet näyttävätkin sulautuvat hyvin ihon sävyyn. Pohjan kiinnitän värittömällä puuterilla. Loputulos on aina kuitenkin vähän tummempi kuin muu iho. Sen huomaa lähinnä kirkkaassa päivänvalossa. Mielestäni se ero ei mitenkään kamalan räikeä ole mutta huomattavissa kuitenkin kun osaa katsoa. Olen meikannut vuosia joten muuten homma sujuu ja koen osaavani mutta tämä väriero on askarruttanut pitkään.

Vierailija
16/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miks ei toimis? Ei puuterilla peitetä ihon epäkohtia :D Sillä viimeistellään meikki, eli kiinnitetään ja tehdään siitä mattapintainen.

Vierailija
17/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako ammattimeikkaaja neuvoa? Mun iho on ihan ok enkä käytä meikkivoidetta. Laitan kuitenkin silmien alle ja muihin epäkohtiin peitevoidetta, ensin tietysti kosteuttavaa ja heleyttävää voidetta koko kasvoille. Laitan sitten puuteria kevyesti koko kasvoille ja sen päälle varjostukset, poskipunan ja highlighterin. Teenkö siis jotain väärin, onko puuteri turha? Laitan siksi, että jauhemaiset varjostus- yms. tuotteet levittyvät nätisti. Pitäisikö mun aikaa käyttää meikkivoidetta?

Vierailija
18/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pohjustus kannattaisi tehdä ihoon joka on ns. kraaterinen? Olen vasta parissakymmenissä ja kraaterit pysyy pienempinä hyvillä tropeilla mutta silti niitä tarvitsee peittää joskus. Mikä tasoittaa ilman että näkyy huokoset?

Vierailija
19/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:29"]

Jos täällä tosiaan on ammatikseen meikkaava niin minäkin haluaisin kuulla mistä tuo tummuus johtuu? Minulla on couperosaiho ja erityisesti posket kaipaavat meikkivoiteen jälkeen peitevoidetta. Meikkivoide ja peitevoide ovat kumpikin vaaleinta sävyä ja samaa sarjaa. Käytän aina samoja tuotteita ja melkein aina pyydän vielä kosmetologia varmistamaan että se sama vanha sävy sopii. Kosmetologi kokeilee voidetta kasvoilleni ja toteaa että sävy on hyvä. Yksittäin voiteet näyttävätkin sulautuvat hyvin ihon sävyyn. Pohjan kiinnitän värittömällä puuterilla. Loputulos on aina kuitenkin vähän tummempi kuin muu iho. Sen huomaa lähinnä kirkkaassa päivänvalossa. Mielestäni se ero ei mitenkään kamalan räikeä ole mutta huomattavissa kuitenkin kun osaa katsoa. Olen meikannut vuosia joten muuten homma sujuu ja koen osaavani mutta tämä väriero on askarruttanut pitkään.

[/quote]

Kosteutatko ihon ennen meikkipohjan tekoa?

Minä epäilen että tämä johtuu meikkivoiteen hapettumisesta jollain tavalla.

Kannattaa tosiaan kosteuttaa kasvot hyvin ja antaa kosteus/alustusvoiteen imeytyä kunnolla ennen pohjan aloittamista.  Ennen meikkivoiteen levittämistä voisi vielä ottaa jääneet voiteen rippeet kasvoilta nenäliinalla jotta kosteusvoide ei jää kummittelemaan meikkipohjan alle. Meikkivoiteen levittämisenkin jälkeen voi taputella hyvin kevyesti kasvot ennen puuterointia liinalla, jolloin myös mahdollinen liika meikkivoide lähtee.

Meikkivoiteet nykyään hapettuu omaan ihon sävyyn sopivaksi, joskus voi käydä juuri näin että joku kohta/koko pohja jää aavistuksen liian paksuksi ja silloin joku kohta voi näyttää tummemmalta kuin loppupohja. Tai sitten kasvoissasi iho on hieman kuivempi kuin kaulalla ja tämä selittää vajaavaisen hapettumisen. 

Onko sinulla pintakuivuutta iholla? Oletko kokeillut levittää meikkivoidetta kaulalle asti ja katsoa tummuuko se myös kaulan alueella?

Vierailija
20/27 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D no jopas nyt..

3: Olen noin 3 viimeistä kertaa meikkivoidetta tai puuteria ostaessani valinnut astetta vaalemman kuin viimekertainen. Ihmetyttääkin tosissaan, että miten mulle vielä pari vuotta sitten sopi se kaikista tummin tai 2. tummin sävy ja tätä menoa se vaalein sävy oisoittautuu parhaaksi? Kasvoiltani olen mielestäni aina ollut hieman tummempi.. Pesen aina kasvoni ennen meikkaamista vedellä + kasvovedellä ja levitän alle sopivan ohutta kosteutusvoidetta.

4: En käytä saman sarjan puuteria ja meikkivoidetta, koska tuntuu että kummassakin se "pari" on ihan surkea tuote :D Muuten niiden olettaisi sopivan yhteen, koska molemmat on normaaleille ihotyypeille suunnattuja. Ja silloin aikasemminkin toimineet yhdessä! :/

Tuota peitevoidetta olen aiemminkin harkinnut, mutta se on niin tuntematon tuote et tarvis vähän neuvoja :D Valitaanko niiden sävy samanlailla kun meikkivoiteenkin? Tuleeko pohj.voiteen päälle myös meikkivoide? Saa suositella hyviä pohjustusvoiteita, sellaisia kohtuuhintaisia joita saa esim. prismasta tai cittarista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi