Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei halua koskaan naimisiin!

Vierailija
08.06.2014 |

Tilanne on seuraava. Olen ollut avomieheni kanssa yhdessä nyt 4 vuotta. Alustapitäen hän on ilmoittanut ettei koskaan halua mennä naimisiin koska siinä ei kuulemma ole mitään järkeä. Toinen syy on se että että hänen vanhemmat eivät olleet koskaan naimisissa ja silti heillä oli vaikea ja riitaisa ero. Itse pidän naimisiin menoa tärkeänä asiana ja lapsia en halua ennen häitä. No tähän puolisoni on ilmoittanut ettei halua lapsia seuraavaan 10 vuoteen koska ei ole kuulemma mikään kiire (itse haluan parin vuoden sisään ja 10 vuoden päästä hedelmällisyyskin on laskussa) Muuten on kaikki suhteessa paremmin kuin hyvin ja rakkauden puutteesta ei pitäisi olla tämä kiinni. Mistä tämä voi johtua? Eikai oikea syy voi olla vanhempien riitaisa ero? Harmittaa että jos joituisi lopettamaan suhteen vain sen takia että on erimielisyyksiä tulevasta? Pystyisinkö lopettamaan suhteen kun kaikki muu hyvin? Pitääkö hänen takiansa odottaa 10 vuotta? Mistä tiedän saanko edes silloin enää lapsia?Saako mieheni päättää nämä asiat ja minun on vain hyväksyttävä?

Puhuminen puolisoni kanssa asiasta ei ole vienyt asiaa eteenpäin.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:57"]Paljonkos teillä on nyt ikää?

[/quote]

Itse olen 24 ja mies 24..

-Ap

[/quote]

Eikun mies 27 !!

Vierailija
102/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on fiksu. Naimisiin ei tarvitse mennä ja lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. Eläkää nyt ja nauttikaa toisistanne. Opiskelkaa, matkustakaa, pitäkää hauskaa. Sitten kun niitä lapsia tulee, elämä on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!!!!!!!

Vierailija
104/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on käytännössä vain ja ainoastaan juridinen sopimus, joka nyt vaan kannattaa solmia sen kanssa, jonka kanssa tahtoo elää. Yhteiselon aikana sopimuksesta on käytännön hyötyjä (mm. isyydentunnustusta ei tarvitse tehdä) mutta erityisen hyödyllinen se on siinä tilanteessa, kun liitto purkautuu. Ja kaikki ne purkautuvat, jos ei eroon niin toisen kuolemaan.

Itse en eläisi ihmisen kanssa, joka ei halua naimisiin. Avioliiton voi perustella järjejllä, mutta sen ulkopuolelle jättäytymisen vain tunteella.

Vierailija
105/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:00"]Mies on fiksu. Naimisiin ei tarvitse mennä ja lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. Eläkää nyt ja nauttikaa toisistanne. Opiskelkaa, matkustakaa, pitäkää hauskaa. Sitten kun niitä lapsia tulee, elämä on ohi.

[/quote]

Kaikkein pahinta olisi että mies 10 vuoden päästä ilmoittaisi ettei halua lapsia ollenkaan, sitä pelkään. Etsiä sitten 37 vuotiaana sentakia uutta miestä ja heittää suhde roskiin..

-Ap

Vierailija
106/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on jo heti suhteen alussa ilmoittanut näin, niin silloinhan olet asian hyväksynyt kun olet suhdetta jatkanut. Olette vielä nuoria ja lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. 

Ja kannattaa pitää mielessä, jos mies ei halua naimisiin myöhemminkään, että lapsille tulee automaattisesti sinun sukunimi ja ilman sinun suostumustasi lasten nimeä ei voi muuttaa. Itse ainakin haluan että lapsella on sama sukunimi kuin minulla. Jos ei oltaisi menty naimisiin, niin lapset olisivat saaneet minun sukunimeni. Voi olla että siinä kohtaa monen miehen mielipide muuttuu naimisiinmenosta. :)

Vierailija
107/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:07"]Jos mies on jo heti suhteen alussa ilmoittanut näin, niin silloinhan olet asian hyväksynyt kun olet suhdetta jatkanut. Olette vielä nuoria ja lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. 

Ja kannattaa pitää mielessä, jos mies ei halua naimisiin myöhemminkään, että lapsille tulee automaattisesti sinun sukunimi ja ilman sinun suostumustasi lasten nimeä ei voi muuttaa. Itse ainakin haluan että lapsella on sama sukunimi kuin minulla. Jos ei oltaisi menty naimisiin, niin lapset olisivat saaneet minun sukunimeni. Voi olla että siinä kohtaa monen miehen mielipide muuttuu naimisiinmenosta. :)

[/quote]

Sitä olen miehellenikin sanonut mutta häntä ei tunnu sukunimi/asia kiinnostaa. Surullista.

-Ap

Vierailija
108/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa käy yleensä aina niin, että se mies vedättää sua nuo vuodet, sulla jää lapset tekemättä, sitten se jättää sut.

En suosittele, jos sulle on lasten saanti tärkeää.

Ja avioliitto on kuvotus omastakin mielestäni , mutta menin silti naimisiin, koska lakijutuissa se on tärkeää.

Vierailija
109/109 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa haluat miehesi ja puolisosi menevän naimisiin? Kai hän päättää sen ihan itse sitten kun sen aika on erottuaan sinusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi