Ozempic vaientaa ruokahälyn päästä ja siten auttaa laihtumaan, kun ruoka ei ole koko aikaa mielessä. Mutta
Mistä se ruokahäly tuli? Onko itse aiheutettu, geeneissä vai missä.
Jos on koko ikänsä elänyt vaikka jossain slummissa niukalla ravinnolla, voiko tuommoisen ruokahäly imestyä päähän tyhjästä?
Kommentit (7)
Se tuli heikosta ja pehmeästä selkärangasta, sekä osittain estrogeenistä.
Mitä tapahtuu jos on vaikka panttivankina tai joku muu poikkeustilanne ja sitä ruokaa ei vain ole saatavilla? Sekoaako pää jos sitä ruokahälyä ei pysty ruualla vaientamaan
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos on vaikka panttivankina tai joku muu poikkeustilanne ja sitä ruokaa ei vain ole saatavilla? Sekoaako pää jos sitä ruokahälyä ei pysty ruualla vaientamaan
Kysy anorektikoilta. Saat vastaukseksi surullisia kokemuksia elämästä ilman ruokaa. Afrikkalaiset nälänhädät ja ihan Suomessakin katovuosina.
Se on ihmisen geeneissä. Vuosituhansia on ruokaa ollut liian vähän. Jos sitä oli saatavilla, se piti syödä. Näin pysyi hengissä.
Täysin itse opeteltu tapa syödä vähän väliä ja paljon.
Yksikään ihminen ei ole syntyny ton ongelman kans.
Vierailija kirjoitti:
Se tuli heikosta ja pehmeästä selkärangasta, sekä osittain estrogeenistä.
Helppo jeesustella kun ei itse koe jatkuvaa kalvavaa nälkää 247.
Tavoista, tottumuksista, suolistobakteereista. Suolistobakteerit saattavat oikeasti ryhtyä protestiin ja vahingoittaa hostia jos eivät saa ravintoaan. Paastoilu auttaa tähän ja laittaa näitä ruotuun, mutta harvemmin ihminen joka tarvitsee ozempicia, pystyy paastoon ilman päihdeainetta.
Ihminen myös ehdollistuu todella nopeasti jatkuvaan syömiseen, ihan niinkuin mihin tahansa muuhunkin tekemiseen. Ehdollistuma on psyykkinen mutta myös fyysinen, keho toimii automaattitilassa koko ajan ruokaa lisää saadakseen. Siitä pitää opetella pois ja keholle sekä mielelle pitää antaa jotain muuta tekemistä.