Lue keskustelun säännöt.
Mistä saan rahaa elämiseen, kun vanhemmat heittivät pihalle
07.06.2014 |
Oon siis 18vuotias, opiskelen ja vanhempien tulot yli 200 00e/v, eivätkä he meinaa maksaa minulle enään mitään...opintotuen asumislisää saisin 200e/kk mutta miten kukaan sillä elää?
Kommentit (43)
Vanhemmilla on lain mukaan velvollisuus maksaa lukiokoulutuksen (tms.) aikaiset kulut. Voit vaatia oikeudessa vanhemmilltasi tämän rahan, jonka he myös joutuvat maksamaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ap taitaa olla se joka on aloittanut muutaman muunkin ketjun tänne, mutta ei ota neuvoja kuuleviin korviinsa. Etkös sinä etsi sitä oppisopimuspaikkaa..?
Kukaan ei pakota osallistumaan koulutukseen. Käytännössä jos vanhemmat eivät panosta lapseen niin lapsi jää vaille koulutusta. Ap tarttui aika kiperään aiheeseen eli siihen kuinka hyvätuloisten lapset ovat eri asemassa kuin ns.tavikset. Ennen raja oli 24 vuotta. Itse hankin lapsen 23 vuotiaana ja vielä silloinkin kaupungin asuntojonossa evättiin asunto vedoten omien vanhempieni varalliuuteen. Uskoisin että nyt on asiat jo hieman paremmin.
Toivottavasti ap ei hanki rikasta puolisoa sillä silloin kaikki evätään vetoamalla puolison tuloihin vaikka puoliso ei antaisi litin latia opiskeluun.