Mitä lääkkeitä otat päivittäin? Ikäsi?
Mietin kun ikää tulee missä kohtaa täytyy alkaa turvautumaan säännöllisiin lääkityksen. Itsellä e-pillerit kystan hoitoon. 32 vuotta oon.
Kommentit (158)
Monivitamiinitabletteja +50 (loppui hikoilu), kalaöljykapselit, kalkkitabletti, välillä särkylääkettä esim. päänsärky N47
3kk antibioottikuuri hs-tautiin.
N30
En mitään. Ravinnelisänä otan D-vitamiinia 50 mikrogrammaa, koska sitä suositellaan Suomessa sekä C-vitamiinia 1 g, koska mulla on taipumusta hankaliin virtsatieinfektioihin.
Nyt raskauden aikana otan noiden lisäksi kalsiumia 1 g, koska en käytä kovin paljon maitotuotteita. Lisäksi Rennietä menee raskauden aikaiseen närästykseen aina tarvittaessa, muutaman kerran viikossa.
N27
Verensokerilääke metformin (ollut jo 15 v.), verenpainelääke, vaikka verenpaine ollut aina hyvä. Pitää kuulemma siksi ottaa, kun on tuo verensokerilääke, ettei tule sydäntautia. Nyt sain kipulääkkeen satunnaisiin nivelkipuihin. 60+ ikävuosia.
Orloc ja Coveram kombo verenpainelääkkeenä. Opamox ahdistukseen. Verenpainelääkkeitä olen käyttänyt n 4 vuotta ja Opamoxia päivittäin n. 27 vuotta. Olo on ku nuorella kollilla.
Elvanse 50mg aamulla aikasin ,illalla puolikas mirtatsapiini.
18v
thyrixiini kilpirauhasille
eipillerit menkkojen kivuille
refluxi lääke
asthma lääke
lisäksi allergia lääke ja nenä suihke joita en käytä joka päivä
ja nyt kun kipeä niin pari lisä lääkkeitä
Ainoastaan melatoniinia. Vaivoja kyllä on paljonkin, mutta hoidan niitä muuten kuin lääkityksellä. Säännölliset elintavat näillä vuosilla ihan välttämättömät.
N 49 v.
Tänä vuonna tulee 50v ja en käytä mitään lääkkeitä päivittäin, enkä muutenkaan.Tietysti jos on kuumetta tai jotain kipuja, silloin vain sen tarpeen ajan.
Hormonikorvauslaastarit käytössä.
N57
50v. ja 10mg/vrk SSRI Citalopram