Maalisvauvat 2015
Tähän tähdätään.
Puoli vuotta yritystä piakkoin takana. Aika menee hurjaa tahtia. Alkaa pikkuhiljaa luovuttamaan.. Mieskin tuossa jo tokaisi, ettei ois arvannut, et tähän näin kauan menee, helppoahan se on sanoa, kun on jo kaksi omaa lasta. Sori negatiivinen, toivottavasti en aja ketään pakosalle!
Tervetuloa siis ne positiiviset, negatiiviset ja neutraalit ihmiset! ;)
tann kp 2/27-30 yk 6
Kommentit (278)
Näin unta et tein positiivisen raskaustestin, tuo testi vaan näytti kiertopäivän (mulla kp 17 :D) ja lasketun ajan, se tais olla maaliskuun lopussa. Vissii taas täytyy rauhoittaa mieltä näiden vauvajuttujen osalta :D
Tosin unessa mä en ollut varma et kuka on isä, vaikka tosielämässä ei sellaista pelkoa ole. No, unessa mä mietin et miten se voi syntyä jo maaliskuussa :D
Taas samaan aikaan samat kolotukset kuin viime kierrossa, joten toivon olen jo heittänyt romukoppaan. Päätin jo, etten enää tuhlaa raskaustesteihin ellei menkat ole todella reilusti myöhässä.
En ollut ikinä kuvitellut, että tokan lapsen saamiseen menis näinkin paljon aikaa, kun ekankaan kanssa ei ollut ongelmaa. Tuttavapiirissä toka on napsahtanut kaikille ekasta tai tokasta kierrosta vaikka ekaa oiskin joutunut "tekemään" pidempään. Ehkä se on jo tämä ikä (34), mikä vaikuttaa asiaan.
(kp 19/24-28, yk 6)
tann: hauskaa kuinka vauvakuume iskee unissakin - pidetään peukkuja että se maalisvauva tulisi ihan oikeastikin.
JKC: minä olen myös päättänyt etten tuhlaa raskaustesteihin ja testaan vasta kun on muutaman päivän menkat myöhässä. Vaikkakin juhannusaattona piti hakea herkkä testi apteekista jotta olisi osannut olla kokonaan juomatta tarvittaesa mutta negaahan se näytti.
Täällä piinailu jatkuu. Nyt on kp 33/31 ja ei merkkejä menkkojen alkamisesta mutta ei pahemmin kyllä raskaudestakan. Jos oikein haluaa kaikki tuntemukset tulkita niin toissa iltana oli pieniä repäisykipuja alavatsassa yskiessä. Lisäksi en saanut unen päästä kiinni ja lueskelinkin sitten kirjaa ainakin kolmeen asti ennen kuin menin takaisin nukkumaan. Samoin meinasi käydä eilen illalla kun ei väsyttänyt yhtään aamulla heräsin pirteänä kuudelta. Normaalisti olen kuitenkin erittäin hyvä-&pitkäuninen joten tämä unettomuus on jotain ihan uutta.
Peippi: Sulla onkin jännät päivät menossa, pidän peukkuja :) Mäkin aattelin ennen juhannusta varmuuden vuoksi testata, mutta enpä sitten viittinyt, kun tuli sen verran kauhea räkätauti, että jäi alkoholi hyvin vähälle.
Tänne tuppaan minäkin, kun olen nyt jo kolmatta kiertoa (yk3) yrittänyt tulla raskaaksi. Ikää on 31 vuotta samoin mieheni on 31 ja yrityksessä olisi minun ja nykyisen mieheni 4.lapsi. Olen ollut todella ihmeissäni sillä edelliset raskaudet ovat alkaneet ihan kerrasta ja nyt menossa jo yk3, oviksetkin on tikuteltu, tai huomattu ja ajoitukset kohdillaan, mutta mitään ei ole tapahtunut. Olen alkanut miettimään joko ikä tekee tepposiian?? Bongasin oviksen kp 13 eli 22.6.2014 päivällä oireina oli viiltävää kipua vasemmalla lonkkaluun yläpuolella, kuin olisi vedetty puukolla muutama minuutti ja siitä ja iltaan asti jomotti, turvotti, nukutti ja väsytti ja olo oli limainen. Jätin ovistestit tekemättä tällä kertaa, koska edellisessä kierrossa samat oireet tulivat päivä positiivisen ovistestin jälkeen, joten luotin tuntemuksiin. Hyödynnettiin tilanne vasta samana iltana kp 13 iltana ja siitä edellisen kerran Kp8. Ollaan nyt menty tää kierto ilman stressiä halujen mukaan, edellisissä tikutin jatkuvasti ja tuntui väkisin puurtamiselta. Testasin kuitenkin Kp15 eli tänään ovista ja oli negaa, eli kyllä ovis oli silloin, mitä arvelinkin, oireetkin on tiessään jo.... Toiveissa olisi että vauva saisi alkunsa syyskuuhun mennessä, koska tahtoisimme edelliselle lapsellemme leikkikaverin nyt lyhyehköllä ikäerolla noin 1,5 vuotta. Edelliset lapseni olen tehnyt melko pitkillä ikäeroilla. Ekan ja tokan välillä on 8 vuotta ja seuraava 3,5 vuotta. En tiedä olemmeko hulluja, mutta vauvakuumetta on edelleen...ja ikä alkaa jo painamaan, toiveissa olisi saada kaikki lapset ennen kuin 36 pärähtää tauluun ajattelen että myöhemmin voisi jo jaksamisen puolestakin tulla ongelmia :D Liityn siis joukkoon jos nyt pärähtää plussaa tästä kierrosta niin vauva syntyis tuolla maaliskuun puolen välin paikkeilla 2015
Ai niin nyt on siis KP 15/27-29 ;) ja Yk 3 :D
Alkaa kaikilla olemaan jännät ajat, itsekin malttamattomana odotan, että voisi päästä testaamaan..vasta tosin kp 22/32 menossa, joten vielä odottelua riittää..
Laralo: Kyllä neuvolaan kannattaa heti varata aikaa, koska ajat näin kesällä ovat hyvin vähissä. Ensikäyntiin varataan 1,5h aikaa, jonka vuoksi niitä on vaikea varailla. Olen itse äitiysneuvola terveydenhoitaja ja ensikäynnit menevät reilusti heinäkuun puolelle..
Laralo: yk=yrityskierto, eli kuinka monella kuukautiskierrolla on yritetty vauvaa. kp= kiertopäivä, kuukautiskierron 1 päivästä(eli kuukautisten ekasta päivästä seuraaviin kuukautisiin) kierrothan vaihtelee yksilöittäin, kp28-35+. Ja komppaan edellisiä, varaa neuvola-aika. asiantuntevat kertovat sulle sitten, miten jatketaan. eka neuvolakerralla höpötellään raskaudesta ja terveudenhoitajat kai pyrkii valmistamaan tulevan äidin toimimaan oikein raskauden aikana. siellä mm. puhutaan liikunnan harrastamisesta yms. ite lopetin esikoisesta ehkä liika aikasin oman lajini harrastamisen ja kävelin vain, en jostain syystä uskaltanut. nyt olis seuraavan raskauden (joka ehkä tulisi tällä vuosisadalla) jatkaa lajini piirissä niin pitkään kuin itsestä tuntuu hyvältä. ja itellä kans helpotti huonoon oloon raikkaat hedelmät, ja vesi. onnittelut plussasta :)
kivaa lukea, että joillaki on ehkä positiivisia oireita. ja ainakin ollaan kaikki plussattu jo :()
mulla tais olla just juhannuksena ovis..ehkä. tuntui kyllä että se oli jo edellisenä vkoloppuna. tjaah.. saa nähä. mitään tuntemuksia ei ole. ollenkaan. mutta esikoinenkin oli aika oireeton, paitsi se tissikipu oli infernaalinen. hmm.jään odotteleen. jokin r-testi opastus sano että oviksesta/hedelmöityksestä 10pv aikasintaan kannattaa testailla. josko vaikka malttais.
murrr. positiivista aggrea kaikille :)
Onnea vielä raskautuneille!
Kysymys teille! onko kellään kokemusta voiko samanlaiseen raskaustestiin joihinkin tulla viivanpaikka ja johonkin ei? Itse tilasin halvalla hirmuläjän One Step merkkisiä herkkiä testejä ja nyt neljänä päivänä peräkkäin testannu, jotta tietäsin tästä merkistä minkälainen on puhdas nega ja tuleeko niihin viivanpaikkoja. Täysin selviä negoja olleet muut, mut äsken tein testin niin tuli selvä viivanpaikka.... mahdolliset raskausviikot olisi nyt 3+1, joten en usko sen plussaakaan voivan aavistelevan.
T:toivottoman malttamaton, dpo9 tai 10
Huomenta!
Juhannus tuli ja meni ja taikoja tehtiin, tosin en usko niistä olleen hirveesti hyötyä kun kp:t oli 10 ja 11. Eli tuskin siis ovulaatiota kuitenkaan näin aikasin ois ollut..??
Uusia on tullut joukkoomme, tervetuloa!
Pikatervehdykset siis teille!
Mimmi kp 14
31.7. aika gynelle ja sitä ennen papa ja labrat. Ton jälkeen jatkot Hyvinkäällä, ultrat ym.. Saas nähdä onko mitään poikkeavaa?
Heippa hei kaikki,
Nyt tuntuu, että menkat alkaa ihan just, ja ärsyttää vietävästi. No, minkäs sille taas voi, kuukuppia kaapista vaan. Merkkiäkään menkoista ei vielä näy, mutta se paineentunne alavatsassa.... En edes suostu ajattelemaan, että se vois olla jotain muuta, koska viime kierrossa keksin kaikki mahdolliset feikkiraskausoireet.... On tää ihmisen mieli niin outo.
Tsemppiä kaikille, varsinkin piinailijoille ja teille, jotka olette vielä toiveikkaasti oviksen kourissa. :)
Estella kp 29/30, yk2
Onko muuten uusia plussanneita? Heti tänne kertomaan!
Tervehdys taasen.. Täällä edelleen muksujen kaa reissus ja hu kylpylöintiä pitäs olla luvassa... Kävi vaan niin, että nyt 3 vkoa 2pv keskenmenosta näyttäyty wc:ssä käynnin yhteydessä hitusen punasta.. :/ eli eiköhän ne menkat sieltä nyt tulle.. Vaikka siis hyvähän se on jos nopiaa alkas systeemit pelittää ton km jäliltä.. Vaan tietty se pieni toivonkipinä oli km jälkeen ku limailin ja mieskin oli oikeessa paikassa niinä päivinä.. Mut nyt keskityn kesän viettoon nuitten olemassa olevien muksujen kaa, ja yk jatkuu sit syksyllä.. :) paaaaaaljonpaljon plussia teille muille! Seurailen taustalla, kuinka käy plussailijoiden listan.. :)
Heippa! Laitan teille nähtäväksi testin (toivottavasti näkyy, ja hyvänkokoisena). Ovulaation (10pv sitten) jälkeen alkoi kova tissien särkeminen, joka on vähentynyt mutta tilalle tuli närästys iltaisin (jota ei ole kuin raskaana) ja pissillä ramppaaminen. Samoja testejä tehny useamman muina päivinä mutta aivan valkoisina, nyt siinä on se "viivanpaikka" tai tuleva plussa teille nähtävänä. Jos näkyy kuvan välityksenä, omaan silmään selvästi. Mikä lie.
Lisäys edelliseen: Analysoikaa kuvaa vaan ihan rohkeasti! mahdolliset raskausviikot olisi nyt 3+1, (aivan liian aikasin ees näkyäkseen) edellinen raskaus näkyi selvänä viivana 3+4, mutta tässä vaiheessa muutama päiväkin tekee paljon testien suhteen. Itse en tuosta tuumaa vielä mitään, viime kierrossa vasta iloitsin plussasta joka oli kemiallinen. Jos olisin nyt raskaana ni en iloitse vasta kuin nään sydämmen sykkeen.
Päivitys valmiiksi huomiselle (= huomisen kp:t):
Päivitystä 26.6
Kuumeilijat
tann kp 21/27-30 yk 6
ipa86 kp 23/40 yk6
asistente1escolar kp 29/28 yk 11
tunturi kp 5/24-26 yk 13
neppisnei kp 18/25-28 yk 3
jck kp 21/24-28 yk 6
juliak kp 27/32-40 yk 4
peippi kp 35/31 yk 1
toivoa täynnä kp 28/28-? yk 1
hormonihirviö kp 4/31 yk1
zaron kp 17/26 yk 12
pumpuli11 kp 24/32 yk 5
innu84 kp 15/~30 yk 12
estella kp 30/30 yk 2
tirppanen kp 21/25-28 yk 7
blackpanther kp 27/24-32 yk 7
ötökkä kp 28/35? yk 2
miiisu kp 30/?? yk 10 (11kk)
minja85 kp 12/29-30 yk2
anniina77 kp 29/29 yk 11
nera kp 11/31-36 yk 4
mimmi1 kp 15/33
vauveli2 kp 10/26-33 yk 3
toivetta täynnä kp 18/30-32 yk 10
iltatähti82 kp 24/? (epävirallinen yk 6)
metsämamma88 kp 23/28 yk 2
tähtipölyä kp 9/26-29 yk 3
miiisu kp 8/? yk 11
vauvahaave1 kp 6/? yk 12
eitne kp 33/28-? yk 1
elmu^^ kp 32/27-28 yk2
katjuska83 kp 17/27-29 yk 3
Plussanneet
Laralo kp ? yk ?
Tippuneet
Mitä kuuluu kp:n ylittäville? :)
Metsämamma88 mä näen ja en näe tuossa viivanpaikkan. Näen jos nopeasti vilaisen, mutta en näe, jos jään oikein tuijaa. Ota tästä selvää.. :D
Rinnat kipeytyi eilen, erityisesti vasempi rinta kipeä, ts. tuntuu kun painaa. Veikeä, miten sen huomaa nänneistä, kun ne alkaa häiritsevästi osumaan rintsikoihin :D Viikko menkkojen alkuun, elleivät tule ajoissa/myöhässä.
Onnea plussasta Laralo :) Mene tuonne odottajien puolelle, niin saat varmasti parhaiten vastauksia kysymyksiisi ja siellä on muitakin, jotka pohtii samoja asioita.
ON: eipä tässä mitään.. piinaviikko kun tietää, että menkat pitäis alkaa tällä viikolla, mutta ei sen tarkemmin mitään käsitystä. Se oliki helppoa sillon kun kierto oli säännöllinen. Oireita ei kyllä oo suuntaan eikä toiseen.
Tietyllä tavalla ehkä toivon, että nyt ei ois tärpänny.. elokuussa olis edessä työpaikan vaihto.. ja heinäkuun sijaistan osastonhoitajaa niin siihenkään ei oikein alkuraskauden väsymystä kaipais. Ja toisaalta, itsekkäästi haluaisin kesävauvan :) Mut en mä nyt surulliseksikaan tuu, jos tuleekin plussa..