Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalisvauvat 2015

07.06.2014 |

Tähän tähdätään.

Puoli vuotta yritystä piakkoin takana. Aika menee hurjaa tahtia. Alkaa pikkuhiljaa luovuttamaan.. Mieskin tuossa jo tokaisi, ettei ois arvannut, et tähän näin kauan menee, helppoahan se on sanoa, kun on jo kaksi omaa lasta. Sori negatiivinen, toivottavasti en aja ketään pakosalle!

Tervetuloa siis ne positiiviset, negatiiviset ja neutraalit ihmiset! ;)

tann kp 2/27-30 yk 6

Kommentit (278)

61/278 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi! 

Taidan kuitenkin pysyä maaliskuisissa. Ens ke lääkäri jos ssid tähän tilanteeseen jonkun selvyyden miksi raskaus ei ala?!!!

Kp 1/24-26 yk 13 :'(

62/278 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

Täällä kp 26/30 ja mitään oireita ei ole, paitsi menkkoja edeltävä huikea syömis- ja makeanhimo sekä ärtyisyys. Hitto vie, ei tästä kierrosta tainnut mitään tulla. Oviskin meni reissatessa (tunnistan sen, en oo tikuttanut) joten jos ei tärpännyt 2pv ennen sitä niin sitten ei.

Viime kierrossa mulla olikin muka kaikki mahdolliset raskausoireet, vaikka kierukkakin poistettiin vasta kp 7. No, negaahan näytti vaikka 3 testiä tuhlasin ja 2 jo ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Kierto vielä venyi kp 35 asti, joten tipuin tammikuusta suoraan maaliskuulle.

Jos rehellisesti sanon, niin mua vähän vielä hirvittääkin tämä vauvautumismahdollisuus. ;) Toki toivon vielä yhtä pikkuista kovasti, elämäni toiveissa ykkössijalla, en muuten olisi tähän lähtenyt. Meillä vaan ovat lapset jo niin "isoja" (vm 2006 ja 2008) että elämä on käynyt kovin helpoksi eikä yöheräilyistä ole tietoakaan.  Vauva toisi tullessaan aika monta muutosta - se kun ei herää aamulla itse katsomaan telkkua. ;)

Mies oli pitkään kovasti kolmannen yritystä vastaan, olin jo varma että kahteen jää meidän lapsiluku. Käänsi sitten omasta aloitteestaan kelkkansa kun kierukka oli ollut 5v ja keskusteltiin siitä, laitatanko uuden vai poistatanko sen.

Plussatuulia kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/278 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen kiinnostuneena lueskellut teidän keskusteluanne ja mielelläni liittyisin ketjuun mukaan! 

Ollaan miehen kanssa molemmat 30-vuotiaita ja mentiin juuri naimisiin. Yritämme ensimmäistä lasta ja nyt minulla on menossa ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen. Tällä hetkellä menossa kp28/28-? Tälle päivälle olen odotellut menkkojen alkua, mutta voi olla että kierto on vielä sekaisin ja ehkäpä ne alkavat huomenna(?) Kuukautisten alkua enteilevää nipistelyä tunsin jo ainakin eilen. Tässäkin kierrossa olemme olleet ilman mitään ehkäisyä, mutta emme varsinaisesti ovulaation aikaan. Seuraavasta kierrosta olisi tarkoitus jo yrittää "tositarkoituksella" :D

Olen nyt innostunut lukemaan kaikkenlaista raskauteen ja sitä yrittämiseen liittyviä ketjuja, muutaman raskaustestinkin ostin jo valmiiksi odottamaan oikeaa hetkeä. Ovulaatiotesteihin ajattelin turvautua vasta syksymmällä jos mitään ei tapahdu, mutta katsotaan miten käy...

Jännittävää aikaa tämä kyllä on :) Välillä on malttamaton sitä hetkeä kohtaan kun pääsisi testailemaan plussaa ja välillä hirvittää miten paljon lapsi oikeasti tulee muuttamaan elämää, mutta olemme molemmat valmiita ottamaan muutoksen vastaan. Voi vain toivoa, että haaveemme pikkuisesta toteutuu. 

Laskeskelin, että jos tärppäisi seuraavasta kierrosta niin maaliskuun vauva olisi vielä mahdollinen <3

64/278 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan keskusteluun Eitne ja muut uudet ja jo pidempään yrittäneet jännäilijät! Täällä menossa kp 31/31 eikä oikein tuntemuksia mihinkän suuntaan.  Alkaapa siis kääntyä mieli siihen suuntaan että täytyy kaivaa kuukuppi ylähyllyltä ja lähteä kohti seuraavaa yritystä. Vaikka täytyy toki toivoa muuta...

65/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! :)

Täällä oli ovulaatio tuossa kp 18 paikkeilla eli nyt mennään kohti kuudetta päivää oviksen jälkeen. Tänään nipisteli kummasti alavatsaa, voisi ehkä olla kiinnittymistä tai sitten vaan mulla taas mielikuvitus laukkaa liikaa taas niinku viime kierrossakin teki. Nyt jännäilen vielä viikon verran ja sitten voisi ehkä ruveta olotiloista riippuen testailemaan. :)

66/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tuli kyllä Juhannuksena juotua ihan liikaa, sekä itseni että miehen. Sain vielä miestä jarrutella, kun joi liikaa. Sitten sain eilisen hoitaa oksupoksu rakastani. Aamulla tein vielä miehelle aamupalat ja passasin kaiken pöytään. No turha suuttua toiselle, kun ei juuri nykyään juo :)

Sain eilen kuulla, että yksi ystävä pariskunta joutunut myös turvautua lapsetto- muushoitoihin. Oli mukava kuulla, että edes joku muukin tuttu joutunut turvautumaan lääketieteeseen saadakseen lapsen. Tuntuu, että monet runsaasti ylipainoisetkin raskautuvat tosta vaan ilman apuja.

ON: ei ole oikeastaan minkäänlaisia menkkaoireita. Mutta eiköhän ne torstaina sitten ala viimeistään. Eilen oli kyllä suuret ruokahalut, johtuu varmaan myös krapulasta. Mutta maistui: patonki, suklaa ja pizza, vaikka olisi oikeakin ruoka riittänyt.

Asistente: 26/27-28

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

67/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ja jännittävää uutta viikkoa kaikille!

Mulla meni juhannus lasten kaa oikein mukavasti, kolmen pojan kanssa on välillä aikamoista, mutta tiukan kurin ja rutiinit kun on pitänyt alusta asti, niin on paljon helpompaa kuin muilla mun kavereilla, että pojat 7v ja 4v pyytävät n.19.00 nukkumaan, ja vauva nukahtaa kans viimestään 20.00, ja jokainen nukahtaa itse, se on aika luksusta. Miehen häädin kavereittensa luo perjantaina, on ollu niin ihana viimeaikoina kamalasta työstressistä huolimatta että palkitsin hänet, ja antamistaan siemenistä kans :D

Mulla reilu viikko oviksesta ja pari päivää sitten alkoi mieletön tissien särkeminen, kävelee ihan sattuessa, kihelmöi niikuin muissa raskauksissa kun alkaavat turvota. Joten odotukset tärpin suhteen aika korkealla! Alamassuakin nippailee... 2.7 pitäs menkkojen alkaa, joten aika aikasin tuo tissikipu alkoi??? 5pv pitäisi ainakin malttaa ennenkö alan hätäilee testaamisen suhteen, silloin olisi 3+4, vasta, mutta tuolloin viime raskauskin näkyi, joka johti synnyttämiseen. Mä en vaa saa itelleni malttia, en millään :D

Toivottavasti lähiaikoina täällä joku saisi jo hehkuttaa plussaa! olisi se hienoa :) itse täytän 26v 2.7, joten synttärilahjaksi en toivo muuta kuin kahta viivaa :)

Yk2, kp20/28 (jännitys tiivistyy)

68/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus: sattuu siis ihan kävellessä :D lapset kun selittää vaikka mitä samalla kun kirjottaa niin menee senatkin sakasin.

69/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp15/25-28. Ovis tuntui olevan aikaisin, jo kp 10-11.

Tärppiä tuskin tähänkään kiertoon saatiin aikaiseksi. Minä kun en usko pelkän pyhän hengen voimaan! Harmittaa ihan älyttömästi mutta minkäs sille sitten enää voi.

Ei muuta kun uuden kierron odottelua taas täällä.

70/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Tuntuupa oudolta kirjoitella taas tänne, olen siis ollut kuumeilemassa 2-3 vuotta sitten edellisen kerran (onko siitä tosiaan niin kauan?!) Pitkään mietin lähdenkö kirjoittelemaan, mutta parempaa vertaistukea ei löydy mistään <3

Pientä taustaa: Täytän itse tänä vuonna 28 ja mies on 34, meillä on yksi yhteinen lapsi; Neiti 1v7kk (s.11/2012) ja lisäksi miehellä on 12v Tyttö. Toista yhteistä lasta siis kuumeillaan ja nyt on menossa Yk2. Pillerit lopetin huhtikuussa. Ennen esikoista sain kaksi keskeytynyttä keskenmenoa (5/2011 ja 11/2011). Kolmas kerta toden sanoi ja saimme terveen tyttövauvan. Tottakai nuo keskenmenot varjostavat myös tätä toisen yritystä, mutta pitää yrittää mennä positiivisella asenteella eteenpäin!

Tällä hetkellä menossa kp 19/27-28 eli ovis on hyödynnetty parhaamme mukaan ja nyt sitten odotellaan.

Meillä on tässä menossa rintamamiestalon remonttiprojekti samalla eli tuottaa haasteita tähän vauvantekohommaan; mies paljon remppaamassa ja minä kotona Neidin kanssa.

Tämmöistä tarinaa täältä, kivaa uutta viikkoa kaikille!

Elmu kp19/27-28 yk2

71/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Haluaisin osallistua keskusteluun. Taidan vain olla aika tietämätön tämän keskustelu alueen käytöstä, omasta voinnista yms. Kaikki tuntuu niin uudelta tässä vaiheessa, mutta eiköhän hitaasti hyvä tule. Tein viime lauantaina plussatestin. Aika helpon näköisesti testi muodostui plussaksi, hyvä että edes ehdin siihen tirauttaa, kun plussaa jo näytti. Olin jo aiemmin arvellut, että saattaisin olla raskaana, kun rinnat on ollut jonkin verran arat. Heti jos painaa, koskee jne (minä kun nukun aina mahallani.. Niin nyt on aristanut välillä rintojen takia...) . Itse on 25 v ja poikakaverini on 24 v. Ei olla yrittämällä yritetty saada lasta, vaan et "tulee jos on tullakseen". On myös ollut melko "laiska olo", jos sais valita makaisinko ja yrittäisinkö ottaa päikkäreitä, vai siivoaisinko yms. Niin valitsen ensinmäisen vaihtoehdon. Nyt on ollut myös huonoa oloa, ällöttänyt muutamina päivinä ja tänäänkin kohta pitäis töihin pystyä lähtemään, sekä olla siellä koko ilta.. Joten te jotka olette olleet raskaana aiemminkin, niin mitkä teillä on auttanut huonoon oloon? Missä vaiheessa teidän mielestä täytyisi varata aikaa neuvolaan? Itse ajattelin asian suhteen olla vielä hissukseen. Tiedän et isovanhemmat alkaisivat muuten hössöttää ihan älyttömästi. Parempi pitkittää heiltä tietoa niin pitkälle kuin mahdollista. Muuten tulevat kuukaudet tulee olemaan hyyyyyvin pitkiä..

72/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, Lararo, plussasta! Neuvolaan kannattaa soittaa heti sen jälkeen kun on plussannut, jotta saa ajan sopivaan kohtaan ja heti sille "omalle hoitajalle" kesälomien takia ajat voivat olla tiukemmassa ja helposti käy niin että "joutuukin" käymään ensin sijaisella kun oma hoitaja onkin kesälomilla. 

Mulla autto huonoon oloon se etten aamulla noussut liian nopeasti ylös ja lisäksi söin näkkileipää aina jos huono olo meinasi yllättää. Ja yllättihän se niin että söin sitä näkkäriä jossain vaiheessa koko päivän. 

Peippi kp 32/31 ja jännittää alkaako menkat vai ei

73/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Laralo plussasta.  :) Peipillä onkin jännät paikat.  Olispa hienoa jos tulis toinenkin plussa, vai onko niitä jo enemmänkin?

Minä täällä hiljaiselelen ja sadepäivää pitelen, ei tuntemuksia. Taitaa ne menkat alkaa parin päivän päästä, blääh.

Estella kp 27/30, yk2

74/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä 23.6

Kuumeilijat

tann kp 18/27-30 yk 6
ipa86 kp 20/40 yk6
asistente1escolar kp 26/28 yk 11
tunturi kp 2/24-26 yk 13
neppisnei kp 15/25-28 yk 3
jck kp 18/24-28 yk 6
juliak kp 24/32-40 yk 4
peippi kp 32/31 yk 1
toivoa täynnä kp 25/28-? yk 1
hormonihirviö kp 1/31 yk1
zaron kp 14/26 yk 12
pumpuli11 kp 21/32 yk 5
innu84 kp 12/~30 yk 12
estella kp 27/30 yk 2
tirppanen kp 18/25-28 yk 7
blackpanther kp 24/24-32 yk 7
ötökkä kp 25/35? yk 2
miiisu kp 27/?? yk 10 (11kk)
minja85 kp 9/29-30 yk2
anniina77 kp 26/29 yk 11
nera kp 8/31-36 yk 4
mimmi1 kp 12/33
vauveli2 kp 7/26-33 yk 3
toivetta täynnä kp 15/30-32 yk 10
iltatähti82 kp 21/? (epävirallinen yk 6)
metsämamma88 kp 20/28 yk 2
tähtipölyä kp 6/26-29 yk 3
miiisu kp 5/? yk 11
vauvahaave1 kp 3/? yk 12
eitne kp 29/28-? yk 1
elmu^^ kp 19/27-28 yk2

Plussanneet
Laralo kp ? yk ?

Tippuneet

75/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet jännäilijät! :) Muutamilla onkin jännät päivät lähettyvillä, toivotaan parasta, eli plussia!

Oviskivut oli kyllä syvältä. To- ja pe-ilta jonkinlaisia kramppeja, lauantaina muuten kummallista oloa ja eilen tuntui, että oli munasarjat tulessa, ts. ihankuin siellä ois ollut kupla, joka kaipaisi poksauttamista :D Eritoten kuplan tunne oli vasemmalla puolen. Kummallisen pitkään mulla kestää tää ovis kuitenkin, mutta en oo selvittänyt, et mikä se huippu ois.

76/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille ja onnea plussanneille! :) :) :)

Mullapas se alkoi loma ja muksujen kaa tienpäällä ollaan.. Mulla sillon vko sit tuli niitä limoja, ja mies oli paikalla.. Mut tänäänki tuli taas limaa.. :O Tosin tää kroppa nyt siis ilmeisesti vaan tyhjäkäynnillä sen km jälkeen.. Mut onneksi tuli miehen kaa eilen peittoja heiluteltua parikin kertaa.. Se kun ei tänne reissuun töiltään päässy.. Mut, peukut ylhäällä kaikesta huolimatta elellään.. :)

ESTELLA: Itekki samoja mietin alkuun, että vieläkö sen yhteisen miehen kaa tahon, ku sillä jo lähes aikuiset lapset ja mullaki nuorimmainen vm06.. Ja on tosi helppoa nyt elämä ja kun ovat suureksi avuksi kotonakin jne.. Helpot lapset kaikin puolin... Muuutta, kyllä se yhteinen lapsi täydentää kaiken.. Onhan se ns rakkauden hedelmä.. Ja eihän tässä ikäloppuja olla.. :D

Monilla tosiaan jännät ajat käsillä, joten puhureitapuhureita ja paaaaaaaaaljon upeita plussia!!! :)

77/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista! Tuntuu tällä hetkellä niin jännittävältä ja sellaiselta, että jonku kans täytyis tästä päästä keskustelemaan. Kyselemään tyhmiä kysymyksiä... Ja tämä toisaalta on paras paikka siihen. En kuitenkaan vielä haluaisi jokaiselle läheiselle ja tutuille asiasta puhua. Jos tätä ei saakaan vietyä turvallisesti loppuun asti.. Tietysti se olisi kova paikka,enkä niin toivo käyvän missään tapaukses ja siksi täytyykin alkaa varmasti pikku hiljaa olemaan varovainen. Eikä kohella suuna päänä joka paikkaan niin kuin yleensä.

Eli mun pitäis nyt tällä viikolla heti soittaa neuvolaan ja tiedustella vapaita aikoja, vaikka vasta plussasin 21.6? Anteeksi nyt taas tyhmyyteni mutta miten mun pitäis osata vastata noihin kp ja yk? :) ja kuinka mun pitäis osata varautua siihen neuvolassa käyntiin? Mitä siellä katsotaan ja tehdään nyt ekalla kertaa (itse en kauheasti tykkää käydä lääkäreissä yms. Vaikka nyt siihenkin tulee tietysti pakostakin muutos)...

Mitkä muut auttaisivat huonoon oloon. Mulla kylläkään ei oo huonoa oloa pelkästään aamusta, vaan aikalailla tauotta koko päivän ja illan. Hankala vain kun työkin on yhtä jaloilla seisomista (kahvilas töis), ei juurikaan koskaan saa pidettyä taukoja, syötyä, käytyä vessas jne.. Eli hiukan taitaa olla hankalat ajat edes. Täytyy varmaan joskus sit huikata asiakkaalle et "sori.. Pakko mennä vessaan NYT!!"  Mikä muuten on normi aika että ilmoitetaan työpaikalle olevansa raskaana ja et olis jäämässä äitiyslomalle jossain välis?

Paaljo kysymyksiä.. :) Huomaa vissiin että esikoista odotetaan ;)

Sen olen huomannu et aiemmin olin perso kaikelle makealle, karkeille, suklaalle, jätskeille jne. Mutta nyt en niistä kauheesti perusta. Ja et ennemmin tekee mieli hedelmiä persikoita, nektariineja, mansikoita yms. Ja ehkä tänään iltapäivällä saattoikin vähän auttaa kun söin persikan.

78/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuten. Kuinka paljon on turvallista treenata raskauden aikana? Täytyykö heti jo alku vaiheessa lopettaa kaikki vatsaan kohdistuva treenaaminen vai voiko vielä treenata vatsiksia varovasti, pyörittää hulavannetta yms. Haluaisin kumminkin yllä pitää suhteellisen ok kuntoa. Suvussani kumminkin on paljon selkä ja polvi vaivaisia, enkä välttämättä itse haluaisi kuulua samaan kastiin. Kaikkea mahdollista nivelvaivaakin löytyy suvusta. Yritän sitten koko ajan syödä kalkkitapletteja ja mangneesiumia. Varmaan täytyisi lisätä vitamiineja vielä lisääkin...

79/278 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei kaikille :) juhannus tuli ja meni... Meilläkin päästään pikku hiljaa ovista odottelemaan! Ensi viikonloppuna pitäis olla. Nyt on oikeestaan otettu vaan iisisti ja mahd. vähän stressaten. Joku sisustusvimma mulle on iskenyt niin ajatukset pysyy niissä :D :D

Laralo onnea plussasta!! Täällä "Vauvakuume" osiossa oikeastaan vasta kuumeillaan vauvaa ja odotellaan sitä plussaa eli tuonne "Raskaus" osioon toivotaan kaikki pääsevämme :) mutta en ole varma onko sinne vielä perustettu ryhmää maalisvauvoille joten hengaile ihmeessä meidän kanssa täällä! :) :)

80/278 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Laralo myös minun puolestani! :)

Odottelen vielä menkkoja alkavaksi, tänään kp31, laskin aluksi päivällä väärin. Su-ma välisenä yönä näin kolme kertaa unta, että tein positiivisen raskaustestin ja sitten kun heräsin niin olihan se pakko tehdä oikeasti vaikka järkikin sanoi, että nega sieltä tulee :P Hassua että tunsin lievää pettymystä, vaikka aika ihme olisi jos tästä ekasta kierrosta olisi tärpännyt eikä sitä nyt yritettykään (vaikea sanoa milloin ovis olisi ollut) 

Viikonloppusta asti olen ollut todella väsynyt, nukkunut paremmin kuin aikoihin, ottanut päikkäreitä... vatsa on tosin ollut outo etenkin iltaisin jo viikon verran. On helppo keksiä itselleen raskausoireita kun lukee näitä palstoja :D Menkkanipistelyä on ollut perjantaista asti, saisivat jo alkaa niin pääsisi suunnittelemaan ensikiertoa! 

Olen syönyt pillereitä n. 17v asti, mutta välissä pitänyt muutaman vuoden tauon kunnes aloitin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa. En koskaan aiemmin laskenut kiertojeni pituutta, mutta muistelisin että ne olivat aika säännölliset. Muistelen myös että kun aloitin pillerit uudestaan niin ekan laatan jälkeen ei tainnut tulla menkkoja ollenkaan, silloinkin tein turhia raskaustestejä. Ehkä nytkin voisi olla mahdollista, että yhdet menkat jäävät tavallaan "väliin" tai sitten vaan hätäilen aivan suotta :P