Mikä siinä tupakoinnissa niin kauheaa on ettei tupakoiva kelpaa kumppaniksi?
Mikä siinä tupakoinnissa niin kauheaa on ettei tupakoiva kelpaa kumppaniksi?
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan ongelmat:
- terveyshaitat
- ulkonäköhaitat
- rahaa menee
- hajuMiksi samat syyt eivät päde ylipainoon ja herkutteluun, vaan ne ovat jotenkin vähemmän hyväksyttäviä perusteluita?
t. ei-tupakoitsija
Jos syö muutaman riviä suklaata joka päivä vuosikymmenten ajan, niin kaikki nuo luettelemasi haitat ovat eksponentiaalisesti pahempia pari tupakkaa päivässä polttelijoilla. Siksi. Ja jos suurkuluttajista puhutaan, niin myös siinä tapauksessa.
Lisäksi tupakoinnissa on paljon sellaisia haittoja, mitä herkuttelussa ei.
Nyt rupesi itse asiassa naurattamaan, kun ajattelenkin vain, kuinka työpaikoilla ja illanvietoissa ihmiset lähtisivät tunnin välein ulos tihkusateeseen mussuttamaan muffinsseja tai jotain :D
-Mä meen nopeesti vetää yhen muffarin.
-Joo, mee vaan. Mä tuun mukaan, annatko pohjat?
Niinpä. Terassille tai parvekkeelle pitäisi laittaa myös haiseva roskis muffinssipapereita varten ja kaikki takit ja lakanat haisisivat muffinsseilta ja hampaat värjäytyvät muffinssien värisiksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tapa, mutta en minä hyvää miestä tuon takia sulje pois.
Minkä kyllä suljen pois, jos on tupakkamies. Ihan sama miten hyvä on muuten. Jos ei pysty lopettamaan sitä tupakointia, sitten vaan jatkaa ja hakee seuransa muualta (toisesta tupakoijasta). En missään tapauksessa huolisi tupakoivaa miestä.
Järkyttävää tupakoitdijoiden syrjintää.....
Mitä jos nyt lähdettäisiin tähän keskusteluun ihan siitä näkökulmasta, että määritellään, mitä tarkoittavat käsitteet ahdasmielinen, syrjintä, jättäminen ja "ei kelpaa seurustelukumppaniksi". Näillä kaikilla on aika hiton iso merkitysero, mutta joku nyt käyttää näitä iloisesti synonyymeinä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ette ota hyvää miestä yhden vian takia?
Yksi vika riittää, jos se on tarpeeksi merkitsevä.
- tupakointi
- huumeidenkäyttö
- huono hygienia
- erilaiset elämänarvot
- alkoholismi
Tähän voi luetella vaikka kuinka paljon asioita, jotka yksinään riittävät siihen, etten aloittaisi seurustelua. Niinhän parinvalinnassa tehdään, että etsitään itselle sopivaa elämänkumppania.
Minusta tuntuu näiden kommenttien perusteella, että joidenkin kohdalla ei ole todellakaan kyse siitä, että se tupakointi olisi ainoa ongelma.
Kuvottava haju ja sen lisäksi en pidä tupakoitsijoita erityisen älykkäinä ihmisinä. Olen kolmekymppinen ja minun ikäluokalleni (ja jo varmasti 10-vuotta vanhemmillekin) on jo alakoulusta alkaen kerrottu oikeaa tutkimustietoa tupakan vaaroista, silti jotkut neropatit valitsivat alkaa tupakoimaan. Kertoo siis minulle etteivät ole kovin älykkäitä ja että heillä ei ollut mitään omaa tahtoa tai itsekunnioitusta kun nuorena olivat niin jonkun mukamas kovisporukan vietävissä että alkoivat tupakoimaan.
Paremminkin pitäisi kysyä mikä siinä tupakoinnissa on niin ihanaa, ettei sitä voi lopettaa kelvatakseen kumppaniksi. Etenkin jos kokee sen jotenkin epäreiluksi, että iso osa skippaa jo pelkästään röökinpolton takia.
Mutta joo, tupakoitsijalla on oikeus valita tapansa ja muilla taas on oikeus valita puolisonsa ihan millä hyvänsä kriteerillä.
Puolison kuvottava haju ei ole ihan pieni ongelma suhteessa jonka idea on läheisyys kaikissa muodoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan erilaiset arvot. Itse olen kiinnostunut kaikesta terveellisestä ja hyvinvoinnista, enkä minä kestä sitä hajua.
Varsinainen palkintovaimo. Miksi sinä noita nakkeja tuijotat? Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse tupakkamies jatkoon.
MISTÄ LÄHTIEN TUPAKKA ON MÄÄRITTÄNYT JATKOONPÄÄSYN????
Minulla se on määrittänyt jo ensimmäisen poikaystävän ajoista asti. Tuhkakupilta haiseva ei minua pääse edes pussaamaan.
Tupakoitsijoiden suhteen on tullut tehtyä muitakin valintoja. Varasin ajan kampaajalle (kauan sitten). Istuin tuoliin ja piti aloittaa selvittely siitä, mitä tehdään. Naisen hengitys ja kädet haisivat ihan hirveälle. Tuli paha olo. Sanoin tuntevani itseni huonovointiseksi ja lähdin pois. Ei varmaan tarvitse kertoa, etten koskaan mennyt siihen paikkaan enää. Tästä on kulunut jo aikaa ja luulen, että kampaajakoulussa on jo sama kuin kosmetologikoulussakin eli pääsyvaatimuksiin kuuluu tupakoitsemattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Paremminkin pitäisi kysyä mikä siinä tupakoinnissa on niin ihanaa, ettei sitä voi lopettaa kelvatakseen kumppaniksi. Etenkin jos kokee sen jotenkin epäreiluksi, että iso osa skippaa jo pelkästään röökinpolton takia.
Mutta joo, tupakoitsijalla on oikeus valita tapansa ja muilla taas on oikeus valita puolisonsa ihan millä hyvänsä kriteerillä.
Puolison kuvottava haju ei ole ihan pieni ongelma suhteessa jonka idea on läheisyys kaikissa muodoissaan.
Niinpä. Omituista, että tupakoinnin pitäisi olla ihan yhdentekevää ja pikkujuttu, kun kumppania valitaan, mutta jos tupakoivalle ehdotetaan lopettamista, se ei enää olekaan yhdentekevää ja pikkujuttu. Jos se on muka ihan yhdentekevä asia, miksi sitä ei voi sitten vain lopettaa, kun se ei ole keneltäkään kuitenkaan pois ja kaikin puolin win-win -tilanne?
Vierailija kirjoitti:
No kun tupakointi ei itse asiassa ole vain yksi vika, vaan se sisältää tosi monta erilaista vikaa ja niitä on jo edellä olevissa kommenteissa moneen kertaan lueteltu: hajuhaitat, makuhaitat, terveys (oma ja läheisten), ympäristöhaitat, ajankäyttö, rahankäyttö jne.
Miksi ei näin päin: Tämän _yhden_ vian itsestäsi poistamalla voisit ehkä saada itsellesi elämäsi naisen/miehen. Ajattele, hän on sinulle se oikea ja täydellinen, mutta et ole valmis poistamaan tätä yhtä vikaa itsestäsi hänen vuokseen.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tupakoitdijoiden syrjintää.....
Yksinkertainen ratkaisu. Lopeta tupakointi.
Paha haju. Miksi seurustelisin miehen kanssa, jonka lähellä en halua pahan hajun takia olla?
Käännetäänpäs tämä kysymys toisin päin: jos nainen on hyvä ja ihana, miksi olet valmis "jättämään" hänet tupakan takia? Miksi tupakointisi on tärkeämpää kuin hyvä nainen?
Keuhkosyöpään kuollut isä. Voin kertoa että on todella vastenmielistä katsoa vierestä kun toinen kuihtuu ja lopulta tukehtuu. Joo, keuhkosyövän voi saada vaikka ei olisi koskaan polttanut mutta polttaminen lisää todennäköisyyttä merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tupakka-addikti ole millään mittapuulla hyvä mies.
Eipä ole naisia haitannut. Vaikka polttanut 20 vuotta.
M35
Jos on sellanen polttaja joka polttaa joka päivä tai joka viikko. niin kyllä se paha haju, huoli toisen terveydestä, kyllä se vaan vaikuttaa negatiivisesti. Addiktio ja rahankulu myöskin. Itse poltan todella harvoin ja voisin senkin muuttaa piippuun niin en oikein voi kutsua itseäni tupakoijaksi koska harrastan sitä niin harvoin.