Mikä siinä tupakoinnissa niin kauheaa on ettei tupakoiva kelpaa kumppaniksi?
Mikä siinä tupakoinnissa niin kauheaa on ettei tupakoiva kelpaa kumppaniksi?
Kommentit (400)
Mieti ap nyt vähän! Tupakointi ilmentää vähäistä älykkyyttä ja piittaamattomuus omasta terveydestä sekä usein paljastaa jo sinänsä suoraan , että yksilö on myös hyvin todennäköisesti heikosti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tupakoijaa loppupeleissä arvostetaan suuresti. Esim Bigbrother kärkikahinoissa oli vain tupakoitsijoita!
Tupakoitsijat ovat yleensä niitä ihmisiä, joille ryhmään kuuluminen on jopa tärkeämpää kuin oma terveys. Poltetaan, "kun muutkin polttaa". Ihan loogista, että tuohon kytkeytyy muutenkin tarve oman viiteryhmän miellyttämiseen, ja sillä ominaisuudella noita kilpailuja voitetaan.
Itse asiassa, nyt kun asiaa tarkemmin mietin: niin vastenmielisiä kuin pelkkä haju, arjen järjetön rahankäyttö ja itseaiheutetut terveysongelmat ovatkin, tämä tupakointiin liittyvä mielikuva yleisestä selkärangattomuudesta on kyllä se suurin luotaantyöntävä tekijä.
Linjan mukaiset kootut selitykset:
"Petin, kun kaikki kaverinikin pettävät."
"Osallistuin kiusaamiseen, kun kaikki muutkin kiusasivat."
"Minä nyt vaan toimin näin, enkä voi sille mitään, koska se on riippuvuus."
En halua elämääni riippakiveksi jotain miellyttämishaluista nössykkää, joka ei tiedä, onko hauki vai kala, ellei kaveri vieressä sitä hänelle kerro.
Tupakan ongelmat:
- terveyshaitat
- ulkonäköhaitat
- rahaa menee
- haju
Miksi samat syyt eivät päde ylipainoon ja herkutteluun, vaan ne ovat jotenkin vähemmän hyväksyttäviä perusteluita?
t. ei-tupakoitsija
Jos olet valinnut tupakoida, niin etsiskele kumppania niiden muiden tupakoijien joukosta. Ei kenelläkään tupakoimattomalla ole mitään velvollisuutta kelpuuttaa sinua kumppanikseen, joten nirppanokaksi nimittely on aiheetonta.
Tupakoin itsekin, mutta silti exän tupakointi haittasi. Sormet keltaisena, ja kynnet "tupakointikädestä", hampaat keltaiset ja mustuneet osittain. Hirveä haju hengityksessä jatkuvasti. Parvekkeella ramppaaminen 20 min välein. Autossa tupakointi kun ei voi ajaaa 100km ilman röökiä. Kaikki vaatteet haisivat tupakalle, eikä haju lähtenyt pesussakaan enää. Suun ympräillä "tupakointirypyt", sekä jatkuva yskiminen, puhumattakaan siitä miten paljon rahaa siihen meni, JA siitä miten piti vaikka keskellä yötä lähtee hakemaan aski jostain huitsin nevadasta jos oli enää 2 jäljellä. Yöllä jos heräsi, kävi tupakalla silloinkin. Paha haju parvekkeella, kun piti parvekelaseja vain vähän auki, joten se oli tuppakkakoppi, josta haju levisi myös olohuoneeseen. Tuhkaa parvekkeen lattiaan liiskaantuneena, ja useampi kurkkupurkki täysinäisinä jatkuvasti tuhkiksina odottamassa roskiinvientiä. Mihinkään ei voinut lähteä heti, vaan ensin aina tupakointi. Tupakointi autolle kävellessä kotoa, tupakointi kaupan pihassa ennen kauppaan menoa, tupakointi kaupan parkkipaikalla ennen kotiin lähtöä, ja tupakointi autolta kotiin kasseja kantaessa.
Tällaista se voi olla kun on kunnon röökaaja. Itse pärjään ilmankin, ja tupakointi on minulla nautintoaine, ei pakkopulla.
En haluu hoitaa sua sitten kun sulla on keuhkojenahtaumatauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse tupakkamies jatkoon.
MISTÄ LÄHTIEN TUPAKKA ON MÄÄRITTÄNYT JATKOONPÄÄSYN????
Siitä lähtien kuin sadat muutkin vastaavat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Av-mamat tekee kärpäsestä härkäsen.
Niinpä. Kenenkään prsettä ei pitäisi kutittaa, mitä seurustelukumppaniltaan toivoo ja odottaa.
Kuvottava haju. Lisäksi yhdellä lapsista on astma enkä halua hänen lähelleen tupakoivia ihmisiä, koska hän oireilee voimakkaasti pienistäkin jutuista.
Mitä teette mammat jos mies on muuten täydellinen mutta polttaa tupakkaa???
Kamala haju koko ihmisessä, eikä enää itse edes huomaa hajuansa. Haju kulkee mukana kaikkialle ja leviää sisällä vaatteista hengitysilmaan. Tupakoitsijalla ei ole ikinä rahaa. Itse haluan säästää, jotta joskus voi tehdä tai ostaa jotakin kivaa. Lapsellinen kiukuttelu heti, jos edellisestä tupakasta on pidempi aika. Tupakantarve ei katso aikaa eikä paikkaa. Vapisevin käsin kaivetaan tupakka esiin vaikka parkkihallissa, hautausmaalla tai tupakoimattomien ihmisten kotiovilla ja luullaan, että se on ok. Hävetti. Välinpitämättömyys omaa terveyttä kohtaan ja samalla myös toisten terveyttä kohtaan. Hermot kireällä, jos joku huomauttaa väärässä paikassa polttamisesta. Edellisestä kokemus: Tavattiin lounaalla ravintolassa. Tyypin piti päästä tupakalle ja jäi sitten siihen ravintolan ovelle ja savut sisään. Tarjoilija opasti tupakkapaikalle, koska savu tuli sisään ihmisten syödessä. Seurasi öyhötystä ja täysin lapsellista niskoittelua. Hävetti. Hommaa kesti 2 kk ja 3 päivää. Tupakoijalla ei vain ole samoja arvoja kuin minulla, joten en voi kuvitellakaan elämää tupakoitsijan kanssa. Sitäpaitsi tupakannatsat ovat järkyttävän suuri luonnonsaastuttaja raskasmetalleineen.
Vierailija kirjoitti:
Ahdasmielisiä kommentteja
En nyt kyllä millään pysty ymmärtämään, miten tämä aihe liittyy ahdasmielisyyteen. Kumppanin valinta on kuitenkin hieman eri asia kuin ihmisarvon hyväksyminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teette mammat jos mies on muuten täydellinen mutta polttaa tupakkaa???
Ei mitään. Enhän minä koskaan saa edes tietää, onko hän täydellinen vai ei, kun en edes hakeudu tämän seuraan.
Mitä sinä teet, jos nainen/mies on muuten täydellinen, mutta hän on 30 vuotta sinua vanhempi? Niin, et varmaankaan mitään. Et vain päädy seurustelemaan tämän ihmisen kanssa.
Eli ette ota hyvää miestä yhden vian takia?
Vierailija kirjoitti:
Eli ette ota hyvää miestä yhden vian takia?
Noin tuhat kertaa jo sanottu, miehen mahdollinen hyvyys ei jää harmittamaan tai mietityttämään pätkääkään, koska suhdetta ei alunperinkään synny.
Vierailija kirjoitti:
Tupakan ongelmat:
- terveyshaitat
- ulkonäköhaitat
- rahaa menee
- hajuMiksi samat syyt eivät päde ylipainoon ja herkutteluun, vaan ne ovat jotenkin vähemmän hyväksyttäviä perusteluita?
t. ei-tupakoitsija
Jos syö muutaman riviä suklaata joka päivä vuosikymmenten ajan, niin kaikki nuo luettelemasi haitat ovat eksponentiaalisesti pahempia pari tupakkaa päivässä polttelijoilla. Siksi. Ja jos suurkuluttajista puhutaan, niin myös siinä tapauksessa.
Lisäksi tupakoinnissa on paljon sellaisia haittoja, mitä herkuttelussa ei.
Nyt rupesi itse asiassa naurattamaan, kun ajattelenkin vain, kuinka työpaikoilla ja illanvietoissa ihmiset lähtisivät tunnin välein ulos tihkusateeseen mussuttamaan muffinsseja tai jotain :D
-Mä meen nopeesti vetää yhen muffarin.
-Joo, mee vaan. Mä tuun mukaan, annatko pohjat?
Nykyaikana tupakan sisältämät aineet tunnetaan ja tiedetään terveysongelmat polttajilla ja heidän läheisillään. Tunnetaan myös koko tupakkateollisuuden aiheuttamat tuhot luonnolle eri tuotantovaiheista aina siihen viimeiseen natsaan, joka pahimmassa tapauksessa lentää luontoon. Ei voi kuin todeta, että kaikki tupakointiin osallistuvat tai tupakkaa tuottavat ovat luusereita. Luusereita, jotka maksavat siitä, että voivat olla luusereita. Tuplaluusereita.
MISTÄ LÄHTIEN TUPAKKA ON MÄÄRITTÄNYT JATKOONPÄÄSYN????