Miten se on niin vaikea pitää ne kissat kiinni?!
Ei koiratkaan juokse tuolla pitkin maita ja mantuja miten lystää, thank god!
Taas tuossa pihalla kuseksimassa jonkun naapurin kissa!!
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:44"]
Mulle on aivan hölkäsen pöläyksen sama mitä te täällä sanotte, mun kaksi kissaa ulkoilee täällä taajaman ulkopuolella eikä mikään narina av:llä tule sitä ikinä muuttamaan. Kaikilla naapureillakin on kissoja, joten eivät hekään asiasta häiriinny. Sori!
[/quote]
Joo, ymmärrän. Mutta ymmärrätkö että muua häirtisee ajaa sen sun kissasi päälle jos en ehdi tai voi jarruttaa. Mua häiritsee lopettaa se jos se ei kertalaakista kuole. Ja mua häiritsee, että kaikki se eläinparan kokema kipu ja tosi ikävä ja vastenmielinen loppu on ihan sen kissan omistajan syytä.
[/quote]
Eli jos kakarasi jää suojatiellä auton alle niin on sinun vika kun olet päästänyt sen ulos?
Mulle on aivan hölkäsen pöläyksen sama mitä te täällä sanotte, mun kaksi kissaa ulkoilee täällä taajaman ulkopuolella eikä mikään narina av:llä tule sitä ikinä muuttamaan. Kaikilla naapureillakin on kissoja, joten eivät hekään asiasta häiriinny. Sori!
[/quote]
Ei kukaan odotakaan, että mikään saisi sinua muuttamaan kantaasi. Mulkku on mulkku, vaikka voissa paistaisi.
Säälin aina niitä kissaparkoja, joita sairaat omistajat kuvittelevat koiriksi ja lenkittävät valjaissa ja muutenkin pakottavat jatkuvasti ihmisten seuraan... :(
Kissat eivät ole aivottomia laumaeläimiä kuten koirat, joiden suurin palkinto on saada viettää aikaa laumansa kanssa. Kissat tarvitsevat omaa aikaa ja paljon tilaa, jotta voivat toteuttaa luonnollisia vaistojaan. Onneksi asun maalla, jossa kissat ovat pihapiirissä vapaina ja ovat paitsi rakastettuja perheenjäseniä myös tärkeitä pitäessään rotat ja hiiret pois. Kissat eivät todellakaan kuulu kaupunkilaisten pikkuasuntoihin koristeiksi, sitä tarkoitusta varten voi ostaa vaikka koiran tai somistetyynyn.
Tämä lintujen tappaminen / sukupuuttoasia ei nyt näyttänyt aukeavan. Kyllä, tietenkin ihminen on aiheuttanut paljon enemmän tuhoa kuin kissa. Mutta ei roskaaminenkaan ole oikein sillä perusteella että Helsingissä vapun jälkeen on vielä paljon enemmän roskia. Muita ihmisiä ei voi muuttaa, pitää aloittaa itse kunnioittamalla luontoa. Pienillä teoilla, kuten nyt vaikka pitämällä kissan sisällä.
No kyllä huomaa, ettei omistajakaan oikein välitä kissastaan, jos antaa sen olla vapaana petoeläinten keskuudessa ja alttiina jäämään auton alle.
Kakaroista on pelkästään haittaa. kissat sen sijaan pitävät jyrsijäkannan aisoissa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:54"]
Tämä lintujen tappaminen / sukupuuttoasia ei nyt näyttänyt aukeavan. Kyllä, tietenkin ihminen on aiheuttanut paljon enemmän tuhoa kuin kissa. Mutta ei roskaaminenkaan ole oikein sillä perusteella että Helsingissä vapun jälkeen on vielä paljon enemmän roskia. Muita ihmisiä ei voi muuttaa, pitää aloittaa itse kunnioittamalla luontoa. Pienillä teoilla, kuten nyt vaikka pitämällä kissan sisällä.
[/quote]
Jos olet oikeasti tuota mieltä, et olisi lisääntynyt.
Jos ihminen kunnioittaa luontoa, se tarkoittaa että antaa muidenkin elää, eli myös kissojen. Miksi ihminen saisi ottaa itseleen ja aidata kaiken maan, joka ennen kuului kaikille eläimille?
Eli kun valkoinen mies tuli ja varasti intiaanien maaperän itselleen, se oli ok.
Minusta ei.
[/quote]
Jep. Samalla rakkauden logiikalla kannattaa myös silpoa koiralta häntä pois, ettei se vain satuta häntäänsä myöhemmin!
niin kissat saavat kulkea vapaana, koirat eivät. ota rauhoittavaa =)
niin kissat saavat kulkea vapaana, koirat eivät. ota rauhoittavaa =)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:00"]
[/quote]
Jep. Samalla rakkauden logiikalla kannattaa myös silpoa koiralta häntä pois, ettei se vain satuta häntäänsä myöhemmin!
[/quote]
Tämä oli tosi hyvä pointti, ja erinomainen esimerkki siitä, miten ihmiset vaan eivät osaa asettua eläimen asemaan ennen kuin kulttuuri ja lainsäädäntö siihen pakottaa. Samalla tavalla, kuin nykyään kukaan ei typistä koiransa häntää, koska se on julmaa, ei kukaan voi parin sukupolven päästä kuvitellakaan päästävänsä kissaansa yksin ulos jos ei halua leimautua vastuuttomaksi ja tunnekylmäksi ihmiseksi joka ei välitä kissansa hyvinvoinnista.
Olen eläinrakas henkeen ja vereen, mutta en siedä kissoja lähelleni (ihania kunhan eivät minua tule puskemaan). Vihaan sitä kun istun terassillani ja yhtäkkiä tulee ensin kusen haju ja sen jälkeen naapurin kissa mouruamaan viereen ja menee heti sisälle kun silmä välttää. Minä saan ja haluan pitää takaoveani auki ilman, että sinne naapureiden kissat änkeävät.
ja te jotka sanotte, että " kissa ei ole kuin koira joka pidetään väkisin hihnassa. Siltä ei saa kieltää ja estää luonnollisia vaistojaan metsästää jne jne" niin miksi täällä huudellaan jatkuvasti kun koiraomistajat sattuvat sen kerran tulemaan sinua vastaan lenkillä (ikinä ei ole koirat tulleet toisten pihoille, vaikka niitäkin tässä rivarilla on!!) irrallaan. Ihan samalla lailla koirankin pitäisi saada toteuttaa luonnollisia vaistojaan. Miksi kissa on yhtään sen parempi?!?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:30"]
Vain rotukissat (= joilla oikeaa rahallista arvoa!) pidetään näköjään tarkasti kytkettyinä hihnaan tai kotona sisällä.
Muilla kissoilla ei näytä olevan edes tunnearvoa.
[/quote]
Kakaroita päästetään irralleen vaikka tiedossa on että osa tulee kuolemaan ihmisen aiheuttamana liikenteessä. Eli tällä logiikalla niillä ei ole tunnearvoa edes.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:06"]
Olen eläinrakas henkeen ja vereen, mutta en siedä kissoja lähelleni (ihania kunhan eivät minua tule puskemaan). Vihaan sitä kun istun terassillani ja yhtäkkiä tulee ensin kusen haju ja sen jälkeen naapurin kissa mouruamaan viereen ja menee heti sisälle kun silmä välttää. Minä saan ja haluan pitää takaoveani auki ilman, että sinne naapureiden kissat änkeävät.
ja te jotka sanotte, että " kissa ei ole kuin koira joka pidetään väkisin hihnassa. Siltä ei saa kieltää ja estää luonnollisia vaistojaan metsästää jne jne" niin miksi täällä huudellaan jatkuvasti kun koiraomistajat sattuvat sen kerran tulemaan sinua vastaan lenkillä (ikinä ei ole koirat tulleet toisten pihoille, vaikka niitäkin tässä rivarilla on!!) irrallaan. Ihan samalla lailla koirankin pitäisi saada toteuttaa luonnollisia vaistojaan. Miksi kissa on yhtään sen parempi?!?
[/quote]
Jotkut pelkäävät henkensä puolesta kun näkevät koiran vapaana, siis että on joku taistelurotu. Muuten ei haittaa yhtään vapaana olevat koiratkaan. Mutta kissat harvemmin hyökkäävät kenenkän kimppuun koska puolustavat isäntäänsä tai reviiriään tai jotain (en oikeastaan tiedä miksi jotkut koirat hyökkäävät).
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:06"]
[/quote]
Jotkut pelkäävät henkensä puolesta kun näkevät koiran vapaana, siis että on joku taistelurotu. Muuten ei haittaa yhtään vapaana olevat koiratkaan. Mutta kissat harvemmin hyökkäävät kenenkän kimppuun koska puolustavat isäntäänsä tai reviiriään tai jotain (en oikeastaan tiedä miksi jotkut koirat hyökkäävät).
[/quote]
Kissa lähtee pakoon kun otat luudan tai karjaiset, koira sen sijaan saattaa hyökätä kimppuusi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:52"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:44"]
[/quote] Ei kukaan odotakaan, että mikään saisi sinua muuttamaan kantaasi. Mulkku on mulkku, vaikka voissa paistaisi.[/quote]
No kannattaako sitä sitten jankata? Olen pahoillani, että olet mulkku.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:00"]
[/quote]
[/quote]
Tämä oli tosi hyvä pointti, ja erinomainen esimerkki siitä, miten ihmiset vaan eivät osaa asettua eläimen asemaan ennen kuin kulttuuri ja lainsäädäntö siihen pakottaa. Samalla tavalla, kuin nykyään kukaan ei typistä koiransa häntää, koska se on julmaa, ei kukaan voi parin sukupolven päästä kuvitellakaan päästävänsä kissaansa yksin ulos jos ei halua leimautua vastuuttomaksi ja tunnekylmäksi ihmiseksi joka ei välitä kissansa hyvinvoinnista.
[/quote]
Ihminen asettuu eläimen asemaan tappamalla ne kaikki.
Jätetään muutama elälin muistoksi jotta sinun kakarasi saa katsella ja huudella ihastuksesta ja aidataan ne eläinpuistoon alueelle, jossa niillä ei ole mitään mahdollisuuksia kunnolliseen lajinmukaiseen liikuntaan, ei varjoon, ei mihinkän. Jätetään lisäksi koirat, jotka tottelevat ihmistä. Ja tuotantoeläimet jotka laitetaan häkkeihin päällekkäin. Näin ihana ja jalo ihminen kuten sinä asettuu eläimen asemaan ja ymmärtää niitä.
Ihminen ja ihmisen kakarat mesoavat sotkevat, tuhoavat, rakentaa koko ajan suurempia asumuksia itselleen, ja haluaa tappaa kaikki linnut, kissat, jyrsijät, muurahaiset, ym eläimet jotka omalle tontille tulevat. Nykyään linnutkin ovat ongelma ja lapset opetetaan niitä tappamaan ja pelkäämään.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:48"]
[/quote]
Joo, ymmärrän. Mutta ymmärrätkö että muua häirtisee ajaa sen sun kissasi päälle jos en ehdi tai voi jarruttaa. Mua häiritsee lopettaa se jos se ei kertalaakista kuole. Ja mua häiritsee, että kaikki se eläinparan kokema kipu ja tosi ikävä ja vastenmielinen loppu on ihan sen kissan omistajan syytä.
[/quote]
En kai mä voi alkaa sen takia pitää kissojani sisällä, että joku eläinrakas autoilija saa tunnontuskia jos ajaa niiden päälle? Niin hirveää kuin sellainen tietysti olisikin. Mulla on niin monta syytä antaa kissojeni kuitenkin ulkoilla, kyllä ne painavat edelleen enemmän kuin riski esittelemällesi skenaariolle. Kissoillani on täällä haja-asutusalueella, jossa on lähinnä peltoa paljon isommat mahdollisuudet olla jäämättä auton alle kuin ulkoilleella kissallamme Helsingissä, joka eli 18-vuotiaaksi.
Samalla logiikalla mun pitäis sanoa sulle, että älä sitten aja autoa, jos tuo on sinulle ongelma.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:30"]
Vain rotukissat (= joilla oikeaa rahallista arvoa!) pidetään näköjään tarkasti kytkettyinä hihnaan tai kotona sisällä.
Muilla kissoilla ei näytä olevan edes tunnearvoa.
[/quote]
Eihän kakarasikaan ole maksanut mitään, joten sinun logiikalla sillä ei ole mitään arvoa vaan voidaan iskeä kallo haapaan vai petäjään vai miten se oli, jos irrallaan kulkee.