Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se on niin vaikea pitää ne kissat kiinni?!

Vierailija
07.06.2014 |

Ei koiratkaan juokse tuolla pitkin maita ja mantuja miten lystää, thank god!

Taas tuossa pihalla kuseksimassa jonkun naapurin kissa!!

Kommentit (225)

Vierailija
161/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:27"]

Järjestyslaki määrää että kissan pitää olla koko ajan omistajansa valvonnassa ettei pääse kielletyille paikoille. Käytännössä siis kissan tulisi olla kytkettynä tai ainakin sen pitäisi ulkoilla vain omisajansa kanssa ja valvonnassa. Miten moni kissanomistaja mahtaa tätä lakia noudattaa?

[/quote]

Luepas laki uudestaan.

Vierailija
162/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:33"]

Ap ei halua että kissat saavat olla ulkona koska hän katsoo että kissasta aiheutuu hänelle haittaa.

Ihmisestä aiheutuu paljon enemmän haittaa. Esimerkiksi melu tappaa ja lapset saavat nykyään aiheuttaa melua ilman että vanhemmat edes komentavat ottamaan muut huomioon.

Tosiasia on että ap vihaa kissoja koska hän haluaa määrätä ja hallita muita. 

[/quote]

Ap. tässä terve! Mulle ei ole ollut mitään haittaa meidän naapurin ihmisistä. He eivät tule meidän pihalle kuselle ja paskalle. Eivät metelöi tai muutenkaan häiritse minua, kun olen rauhassa omalla pihallani.

Eikä ap. vihaa kissoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kadulla noita kissoja kuolee tiheään. Pari naapuria vihaa kissoja keskimääräistä enemmän ja ainakin pari tais kuolla heidän autojensa alle. yksi naapuri ampui ilmakiväärillä ikkunasta pihallaan kulkevan kissan. 

Mä vihaan kans, mutta tappanut en ole, enkä pystyisi. Pitänee rakentaa tiivis ja korkea aita, ettei katteja näy.. Tai sitten vinkata naapureille aina noista kissoista, kun näkyy...

Vierailija
164/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihassa vilisee kissoja ja hiekkalaatikossa on suojus sitä varten ettei kissat tekis mitään tarpeita..

on niiin vaikeaa joillekkin ostaa pressu tai muu kansi hiekkalaatikossa..

terkuin:kissa vapaana lähellä eikä ainuttakaan valtusta

Vierailija
165/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa peittää aina paskansa. Aika jännä että joku sen haistaa mullan alta. Sen kissan haluan nähdä joka saa koko pihan haisemaan paskalle.

Vierailija
166/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 22:17"]

Kissa peittää aina paskansa. Aika jännä että joku sen haistaa mullan alta. Sen kissan haluan nähdä joka saa koko pihan haisemaan paskalle.

[/quote]

Ihan kiva se on kukkapenkkiä kitkeä, kun sattuu käsiin mukavia yllätyksiä.

Jos mä haluan omalle pihalleni kissan, niin mä otan kissan. Mutta en halua omalle pihalleni kissaa, niin en ota kissaa. Kun vaan naapuritkin sen tajuaisivat!

Vierailija
167/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 22:12"]Meidän pihassa vilisee kissoja ja hiekkalaatikossa on suojus sitä varten ettei kissat tekis mitään tarpeita..

on niiin vaikeaa joillekkin ostaa pressu tai muu kansi hiekkalaatikossa..

terkuin:kissa vapaana lähellä eikä ainuttakaan valtusta

[/quote]

miksi se on toisten tehtävä suojata hiekkalaatikot, varoa omalla pihalla ettei koira tapa toisen kissaa ja keksiä keinot ettei kissa tule kuseksimaan terasseille tms. Mielestäni se on OMISTAJAN tehtävä joko rajoittaa kissaansa, ostaa suojukset hiekkalaatikoihin, hommata verkot tai vastaavat naapureille, ei sen kissattoman!

Vierailija
168/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. täytyy sanoa että keskustelu on av-palstan tapaan hyvin kärjistynyt. Täytyy sanoa että kyllä koiratkin tappavat pieniä nisäkkäitä. Omin silmin olen nähnyt koiran tappavan sinitiaisen tai se ei edes tappanut sitä vaan leikki sillä. kissat sentään yleensä armollisesti tappavat uhrinsa. Koirat myös nappaavat päästäisiä. Eli ei ole pelkkä kissa uhkana pienille eläimille. harvoin kissa edes saa linnun kiinni kun kissa ei osaa lentää.

Minusta ihan hyvä kommentti tuo että jos päästät oman lapsesi juoksemaan autotielle ja auto ajaa hänen ylitse niin onko se lapsen omistajan vika että lapsi kuoli?

Totta kai on väärin pitää kissaa tai koiraa vapaana niillä aluilla joilla se on kielletty mutta lähinnä se syy on sen lemmikin eduissa eikä niinkään olemattomissa häiriöissä. kissaa ei ole katsottu tarpeelliseksi pitää kiinni kaupungin ulkopuolella SIKSI koska siitä ei koeta olevan haittaa.... vaapana oleva koira on eri asia. Koira yleensä karkaa kauas, ei välttämättä osaa kotiin yms. kissoilla on yleensä hyvin tarkka reviiri ja ne liikkuu vain omalla alueellaan.

Vierailija
169/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollenkaan vaikeata. Meillä 5 sisäkissaa. Mulla ollut kissoja vuodesta -95 ja aina sisäkissoja, ihan helppoa.

Vierailija
170/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 14:38"]

Jos kissa on aina ollut ulkokissa, ei sitä voi enää sisäkissaksi opettaa. Deal with it.

[/quote]

höpö höpö.Kyllä ulkokissan saa sisäkissaksi.

Vierailija
171/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/kotimaa/Rattijuoppo+p%C3%A4%C3%A4tti+Matleenan+el%C3%A4m%C3%A4n+kotitienhaaraan/a1401945548822

Paskat vanhemmat kun päästivät lapsensa ulos eivätkä pitäneet sisällä! Tietenkin kun ilmaiseksi noita tulee! Jos maksaisivat niin kaikki asiat maapallolla korjaantuisivat. Ja autoilijalle ei olisi tullut turhaa murhetta kun penikat jäävät auton alle! Kyllä tähän tulee vielä korjaus 2000-luvulla ja kaikki alkavat pitää penikoistaan huolta ja pitää ne sisällä pois auton alta ja pedofiilien ja ihmisvihaajien!

Vierailija
172/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 23:10"]

ei ole ollenkaan vaikeata. Meillä 5 sisäkissaa. Mulla ollut kissoja vuodesta -95 ja aina sisäkissoja, ihan helppoa.

[/quote]

Löytyykö myös useampi lapsi kavereineen ja omakotitalo? Meille on sattunut kaksi yksilöä, jotka karkaavat ulos aina kun ovi jää hetkeksikin auki

Vierailija
173/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 23:19"]

[/quote]

Löytyykö myös useampi lapsi kavereineen ja omakotitalo? Meille on sattunut kaksi yksilöä, jotka karkaavat ulos aina kun ovi jää hetkeksikin auki

[/quote]

löytyy 4 lasta ja rivitalo. Lapset osaavat laittaa ovet kiinni perässään. Ei senkään opettaminen niin vaikeata ole.

Vierailija
174/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ehkä teillä ei sitten pitäisi olla lemmikkejä, kun ette osaa/välitä niistä huolehtia?

Vierailija
175/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 23:08"]Hmm.. täytyy sanoa että keskustelu on av-palstan tapaan hyvin kärjistynyt. Täytyy sanoa että kyllä koiratkin tappavat pieniä nisäkkäitä. Omin silmin olen nähnyt koiran tappavan sinitiaisen tai se ei edes tappanut sitä vaan leikki sillä. kissat sentään yleensä armollisesti tappavat uhrinsa. Koirat myös nappaavat päästäisiä. Eli ei ole pelkkä kissa uhkana pienille eläimille. harvoin kissa edes saa linnun kiinni kun kissa ei osaa lentää.

Minusta ihan hyvä kommentti tuo että jos päästät oman lapsesi juoksemaan autotielle ja auto ajaa hänen ylitse niin onko se lapsen omistajan vika että lapsi kuoli?

Totta kai on väärin pitää kissaa tai koiraa vapaana niillä aluilla joilla se on kielletty mutta lähinnä se syy on sen lemmikin eduissa eikä niinkään olemattomissa häiriöissä. kissaa ei ole katsottu tarpeelliseksi pitää kiinni kaupungin ulkopuolella SIKSI koska siitä ei koeta olevan haittaa.... vaapana oleva koira on eri asia. Koira yleensä karkaa kauas, ei välttämättä osaa kotiin yms. kissoilla on yleensä hyvin tarkka reviiri ja ne liikkuu vain omalla alueellaan.

[/quote]

koiralla on reviiri ja tulee AINA kotiin. Saattaa karata jos on esim. Metsästyskoira, mutta tulee aina kotiin. Olen todistanut tämän niiiin monien koirien kohdalla ja yhdelläkään ei ole ollut ongelmaa kodin löytämisessä. Niin ja osaavatko koirat sitten lentää pyydystämään näitä lintuja? Kummat ovat puissa useimmin, koirat vai kissat??

Vierailija
176/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 23:30"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä teillä ei sitten pitäisi olla lemmikkejä, kun ette osaa/välitä niistä huolehtia?

[/quote]

Ja äitisi olisi pitänyt abortoida sinut!

Vierailija
177/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa. Verrataanko täällä kissoja lapsiin?!

Vierailija
178/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 23:37"]

Mitä hittoa. Verrataanko täällä kissoja lapsiin?!

[/quote]

Hävytöntä! Loukkaus kissoja kohtaan, joilla on tunneälyä, sivistystä ja empatiaa!

Vierailija
179/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi varmaan kielletään lintujen vapaana lentäminen. Nehän paskoo kanssa ja pitää järjestyssäännöissä kiellettyä meteliä.

Olen itse hyvin vahvasti kissaihminen eikä mielestäni sisäkissa ole aito kissa. Eihän sisäkissat käyttäydy edes normaalin kissan lailla. Lähes poikkeuksetta ne ovat ihan pöllöjä päästänsä...

Meillä ei ole koskaan kissat repineet huonekaluja ja tapetteja. Ne kun ovat saaneet tyydyttää luontaisia tarpeitaan ulkona. Sisäkissojen olen kuullut tekevän tätä paljon. Ikinä en ole myöskään häiriintynyt kissankakasta/-pissasta yhtään enempää kuin muidenkaan eläimien

Vierailija
180/225 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sll.fi/keski-suomi/luonto/lajit/muut-lajit/koirat-kissat507

"Jos kissa ei ole puutarhassasi tai et näe kissaasi se on lain vastaisesti heitteillejätetty. Kissa ei saa olla edes omistamallasi maalla vapaana muutoin kuin ”kotipiirissä”. Myös kissan aiheuttamista vahingoista kuten teerien tappamisesta on omistaja vastuussa (teeri, myös poikanen, 84 euroa, jne.). Sekä kissa että koira voivat tappaa myös uhanalaisia eläinlajeja."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan