En tiennytkään että lähihoitaja ja asentaja ovat hyviä ammatteja
Ei noissa ammateissa mitään vikaa ole, mutta itse käsitän "hyvän ammatin" sellaisena, johon vaaditaan korkeakoulutusta ja jossa palkkakin on keskipalkkaa korkeampi.
Kommentit (14)
No ehkäpä ne näyttää hyviltä esim täysin kouluttamattoman silmissä. Ei meinaan vaikuta ihan järjen jättiläiseltä tuo vuokranantajakaan....
Kaikki ammatit on kunnollisia jos niihin on koulut käytynä ja ammattitaitoa on siihen että saa töitäkin, puhelinmyynti ei ole kunnon työtä, eikä siis ole hyvä ammatti. Tottakai se lähihoitajan ammatti on erittäin hyvä, koska heille riittää aina töitä, siihen ammattiin ei kaikki halukkaat vaan pääse, kun on koulussa moninaiset pääsykokeet. Sehän on nykyään ihan muotia, kun kysytään että mihin kanntattaa nykyään opiskella että olisi tulevaisuudessakin töitä.
Korkeakoulutetut ja keskipalkkaa paremmin tienaavat asuvat harvemmin vuokra-asunnoissa. Vuokran-antajalle lähihoitaja & asentaja vuokralaisten ammatteina hyvät koska töitä luulisi riittävän ja vuokranmaksukykyä löytyvän. Tässä tapauksessa ei sitten asiat menneet ihan kohdilleen.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:07"]
Ei noissa ammateissa mitään vikaa ole, mutta itse käsitän "hyvän ammatin" sellaisena, johon vaaditaan korkeakoulutusta ja jossa palkkakin on keskipalkkaa korkeampi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014060618374454_uu.shtml
[/quote] Lähihoitajasta en tiedä mutta kummipoikani on automaatioasentaja ja töissä voimalassa ja tienaa sellaiset 5000 €/kk, joten kyllä se ainakin mun, matalapalkkaisen akateemisesti koulutetun toimittajan, mielestä on hyvä ammatti.
Minä vuokranantajana pidän kyllä lähihoitajaa ja asentajaa ihan hyvinä ammatteina. Omaani ei tavallinen ylempi korkeakoulututkinto riitä, mutta en minä sillä perusteella san, että muut ammatit ovat jotenkin huonoja.
se on sit eri asia, että liiallinen päihteiden kanssa sählääminen tekee kenestä tahansa kelvottoman vuokralaisen.
Kuka tekisi tuollaista että menee hakemaan rahat tyhjästä asunnosta, onhan myös kuitattava että on maksettu.
Hyvä puhelinmyyjä tienaa enemmän kuin lähihoitaja. Huonoja ei enää töissä pidetäkään - puhelinmyynti on tosi vaikea ala.
Miten määritellään "hyvä ammatti"?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:09"]voi vittu!
[/quote]
Kerrankin voin sanoa: Hyvin sanottu!
Ja al:lle:Järki käteen ja typeryydet mäkeen!
Tässä tapauksessa varmaan viitattiin ammatteihin, joilla saa helposti vakityön ja tasaisen rahavirran. Esimerkiksi taiteilija, joka on kunnioitettava ammatti sekin, ei välttämättä herättäisi luottamusta vuokranantajan silmissä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 13:20"]Hyvä puhelinmyyjä tienaa enemmän kuin lähihoitaja. Huonoja ei enää töissä pidetäkään - puhelinmyynti on tosi vaikea ala.
[/quote]
Hankkii kyllä, mutta huono ammatti se silti on. Häpesin itse puhelinmyyjänä ollessani työtäni niin etten kenellekään kehdannut tunnustaa mitä teen. Joskus työkavereiden kanssa laskettiin leikkiä, että prostituutio olisi kunniallisempi homma ja siinä oli totta toinen puoli.
Me ollaan miehen kans lähihoitaja ja it-asentaja. Lisineen palkat ihan kelpoluokkaa ja aina ollu töitä vaikka kuinka paljon. Tuttavapiirissä on useampi työtön korkeakoululainen.. meillä tyttökin käy lähihoitaja-koulua ja sai koko kesäksi työtä.
Nettona koko perheen tulot kesän ajalta yht. lähes 6 tonnia kuukaudessa + lomarahat, kyllä sillä kolme pärjää ihan loistavasti. Reilu tonnilla maksetaan asuntoa (omaa) ja sekin on maksettu parin vuoden päästä kokonaan. Eli mikä tässä nyt on huonoa?
voi vittu!