Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaus tärpätä näin äkkiä?

Vierailija
01.01.2021 |

Söin elämästäni yli 10-vuotta e-pillereitä, alkuun yhdistelmää ja viimeisen vuoden minipillereitä. Päätimme hetki sitten luopua ehkäisystä. Pillerien poisjätön jälkeen veri tihkua tuli muutamina päivinä, kunnes
muutaman viikon kuluttua veritihku muuttui limaksi. 3-4 suojaamatonta yhdyntää on takana. Nyt pari päivää rinnat ovat todella arat, varsinkin nännit, jotka ovat myös turvoksissa. Mahalleen makaaminen mahdotonta. Tätä ei ole tapahtunut koskaan esim menkkojen aikana tai muutenkaan. Usein tuntuu että menkkojen alku on käsillä mutta mitään ei sitten tulekkaan. Muutama paketti siteitä mennyt jo turhaan hukkaan, koska varuilta aina laittanut. Joko tässä keho oireilee e-pillereiden lopettamisesta tai sitten olen raskaana. Voiko se edes käydä näin äkkiä kun kehon oma hormonitoiminta ei ole kunnolla edes alkanut. Joo ja voin tehdä testin kyllä, ja teen myös mutta en ihan vielä. Odotus on meillä kova ja en haluaisi ihan uskoa että näin pian tärppää esikoinen.

N27

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho voi kylläkin reagoida ihan pillereiden poisjättöön. Hormonimuutos kun sekin.

Tätä juuri. Koskaan aikaisemmin en ole lopettanut. Tuleeko siintäkin rinnat näin p***leen kipeäksi?

Ap

En tiedä, kun en pillereitä ole syönyt.

Mutta raskaana olen ollut, rinnat eivät olleet silloin lainkaan kipeät ja muutenkin olo oli todella oudon normaali.

Eli kun oli kaikkialta kuullut ja lukenut nippailuista ja nappailuista ja todella kipeistä rinnoista.

Ei ollut mitään noista. Vain positiivinen raskaustesti ja perästä alkoi pahoinvoinnit. Vatsakipu (=kohdun kasvu) muistutti myöhemmin ihan kuukautiskipuja.

Vierailija
22/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedossa on että näin voi tapahtua. Miten usein? Yhtiäkään kunnon kuukautisia ei välissä ollut.. ja lopettamisesta pari viikkoa. Eikä seksimääräkään taivasta hivo, sillä ollaanhan tietenkin eri aikaa aina töissä.. :"D

Lääkäri on painottanut aikaa ja kärsivällisyyttä kehon toipuessaan e pillerikoomasta. No katsellaan. Hieman toivonkipinää herää jo nyt en vain haluaisi nyt ajatella että joo, olen raskaana ja pettyä sitten etten ollutkaan.

Ap

Mulla kävi aikanaan samalla tavalla ekan lapsen kohdalla. Lopetin pillerit ja tulin raskaaksi ennen ensimmäisiä kuukautisia pillerin lopettamisen jälkeen. Olin tuolloin 23-vuotias. Toisen lapsen kohdalla ehti tulla vain kerran kuukautiset kun olin jo taas raskaana. Ja tuolloin olin 26-vuotias. Tämän jälkeen ei todellakaan tuntunut turhalta syödä pillereitä. Joten kyllä se voi äkkiä käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi kaksi viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen (olin syönyt niitä 7 vuotta). Ei siis yksiäkään luomumenkkoja välissä.

Oli iloinen yllätys, kun luulin, että kehon pitää ”toipua” pillereistä monta kuukautta. Jälkikäteen kuulin lääkärikaverilta, että eka kierto lopettamisen jälkeen on yleensä todella hedelmällinen. :D ihan hyvä ettemme tienneet etukäteen, niin ei mennyt suorittamiseksi vaan asia tapahtui omalla painollaan.

Vierailija
24/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen isästä mitään tietoa?

Vierailija
25/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yhdenkin pillerin syömättä jättäminen tai oksentaminen tekee raskauden jo niin paljon mahdollisemmaksi, ettei suojaamatonta seksiä suositella. Sinä olet ollut jo pari viikkoa ilman ehkäisyä, ja olet ollut suojaamattomassa yhdynnässä, joten raskaus on mahdollinen.

Tee raskaustesti. Siitähän se selviää. Tosin raskaus voi olla vielä niin alussa, että testi ei välttämättä näytä vielä mitään.

P.S. Olen kuullut useammaltakin henkilöltä, että ei tarvinnut kuin suunnitella ehkäisyn pois jättämistä, niin tuli jo raskaaksi. En ole kysellyt, mitä tämä tarkalleen ottaen on kenelläkin tarkoittanut.

Vierailija
26/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kehon antaa pillereiden jälkeen kierron tai kaksi normalisoitua ensin. Ikävyyksiä tiedossa raskaudessa.

Vierailija
27/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kehon antaa pillereiden jälkeen kierron tai kaksi normalisoitua ensin. Ikävyyksiä tiedossa raskaudessa.

Ihan turhaa pelottelua. Annapa tähän jokin luotettava lähde.

Vierailija
28/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla vielä tehdä testiä kun en usko sen näyttävän mitään. Jaiks!!!

Ap

Vierailija
29/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhaata.

Vierailija
30/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillaki tärppää heti, toisilla ei. Minulla meni puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen.

Vierailija
31/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mä olen uskonut lääkäreitä ja pitänyt hyvin epätodennäköisenä raskautumista vielä tässä vaiheessa. Onhan varmasti mahis mut varmaan aika pieni prosentti? Täytyy tehdä joku päivä testi, mä en usko sen vielä näyttävän mitään.. ei voi olla kun 1-3viikkoa sitten hedelmöittymisestä...

Ap

Vierailija
32/32 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin pillerit tuli taukoviikon jälkeen kahdet kuukautiset joiden jälkeen menikin lähemmäs vuosi ennen kuin tuli seuraavat. Vuoden kohdalla olisin mennyt lääkäriin mutta kierto ehti tulla takaisin juuri ennen kuin ehdin varata aikaa.

Opin tuosta sen että jos haluan joskus lapsia olisi hyvä satsata yrittämiseen heti pillerien lopettamisen jälkeen ja jos kuukautisia ei ole enkä ole raskaana on parasta mennä lääkäriin jo muutaman kuukauden sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän