Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-keskuksesta aikoivat soittaa tänään,

Vierailija
06.06.2014 |

eivät soittaneet. Hieno systeemi mutta ei näköjään toimi. Kävin tarkistamassa te-keskuksen omista tiedoistani ja siellä luki, että te-keskuksesta 6.6.soittavat minulle ja katsomme työtilanteen ym. Onko muita vastaavassa tilanteissa olevia? Kiva itse soittaa sinne heti maanantaina ja valittaa heidän perseestä olevasta systeemistä.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:06"]TE-toimistoon pitäisi palauttaa vanha systeemi, jossa työtön jonottaa 4-6 tuntia tiettynä päivänä vain uusiakseen työnhakunsa. Liian vaikeaahan se elämä on, kun TE-toimistosta voidaan koska tahansa soittaa.

[/quote]

Joo mieluummin istun siellä jonossa kirjan kera (tai puhelimen ja av:n) pari tuntia ja tapaan oikean virkailijan kuin että päivystän puhelimen vieressä 8h päivässä odottaen soittoa, joka tulee tai sitten ei. Työkkäri mikä lie nykyään ei asiakasta ymmärrä tai palvele. Aina saa olla varmistamassa selustaansa.

Vierailija
22/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaako työkkäri paljonkin näitä yllätyssoittoja, joissa aletaan kysellä syitä "miksi et ole onnistunut työllistymään, mikä on oma näkemyksesi tähän?". Tällainen puhelu, kun tulee esim. kaupan kassajonossa tai muussa kiusallisessa tilanteessa, jos ei voi puhua vedoten yllätyssoittoon (ei todella tiennyt soittoa tulevaksi) ja hankalaan paikkaan (muita ihmisiä vieressä kuuntelemassa, oli ne sukulaisten juhlat tai apteekin reseptijono), tuleeko karenssia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/106 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:49"]Jos ei aiheelliseen soittopyyntöön vastaaminen oli virkailijalle tärkeämpi tehtävä kuin turhanpäiväisten kartoitussoittojen soittaminen, on ohjeistuksessa vakava vika.

Suurin osa käyttää työkkärin palveluita vain siksi, että se on työttömyyskorvauksen saamisen ehto. Mitään hyötyä työkkäristä ei keskivertotyönhakijalle ole, sitä kautta ei löydy töitä. Aika moni tämän hetken työtön on elämänsä aikana hakenut satoja työpaikkoja ja ehkä saanutkin niistä kymmeniä. Siinä ei paljoa mikään työkkärin virkailijan sanoma "nyt vaan tsemppiä työnhakuun!" paljoa lämmitä, vaikka konsultti tuota ehdottaessaan olisi ajatellut mitä (ainakin sitä mehevää palkkapussia, jonka konsultti itse sai).

[/quote]

Se tyhjänpäiväinen kartoitussoitto on juuri se, mitä netin kautta työnhakijaksi ilmoittautunut odottaa...

[/quote]

Eihän tässä niistä puhuta, vaan työnhaun jatkuessa tapahtuvista tyhjänpäiväisistä soitoista.

[/quote]

Juuri näin. Tällaisista yllättävistä kartoitussoitoista, joista ei ole mitään hyötyä.

[/quote]

Minulle soitettiin ekan kerran jätettyäni netissä työnhakutietoni ja sitten toisen kerran parin kuukauden päästä, jolloin olisi tehty joku työnhakusuunnitelma ellen olisi jo tiennyt että mulla alkaa työt parin viikon päästä. Soitellaanko sieltä muutenkin?

Vierailija
25/106 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:49"]Jos ei aiheelliseen soittopyyntöön vastaaminen oli virkailijalle tärkeämpi tehtävä kuin turhanpäiväisten kartoitussoittojen soittaminen, on ohjeistuksessa vakava vika.

Suurin osa käyttää työkkärin palveluita vain siksi, että se on työttömyyskorvauksen saamisen ehto. Mitään hyötyä työkkäristä ei keskivertotyönhakijalle ole, sitä kautta ei löydy töitä. Aika moni tämän hetken työtön on elämänsä aikana hakenut satoja työpaikkoja ja ehkä saanutkin niistä kymmeniä. Siinä ei paljoa mikään työkkärin virkailijan sanoma "nyt vaan tsemppiä työnhakuun!" paljoa lämmitä, vaikka konsultti tuota ehdottaessaan olisi ajatellut mitä (ainakin sitä mehevää palkkapussia, jonka konsultti itse sai).

[/quote]

Se tyhjänpäiväinen kartoitussoitto on juuri se, mitä netin kautta työnhakijaksi ilmoittautunut odottaa...

[/quote]

Eihän tässä niistä puhuta, vaan työnhaun jatkuessa tapahtuvista tyhjänpäiväisistä soitoista.

[/quote]

Juuri näin. Tällaisista yllättävistä kartoitussoitoista, joista ei ole mitään hyötyä.

[/quote]

Minulle soitettiin ekan kerran jätettyäni netissä työnhakutietoni ja sitten toisen kerran parin kuukauden päästä, jolloin olisi tehty joku työnhakusuunnitelma ellen olisi jo tiennyt että mulla alkaa työt parin viikon päästä. Soitellaanko sieltä muutenkin?

[/quote]

Näköjään soitellaan.

Vierailija
26/106 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:51"]Kun asenne on se, että työkkari on pelkkä kiusaaja, niin tottakai puhelua on ikävä saada ihan mihin aikaan vaan. [/quote]

Itsepä sen omalla työlläsi aiheutat.

[/quote]

Millä työlläni? :) Olen opiskelija, eikä alani liippaa lähellekään mitään työkkärin virkailijaa.

Vierailija
27/106 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä  huoli ap. Kun ne näkee sun naaman työhaastattelussa, niin ei kukaan sua palkkaa :D:D

Saat ihan rauhassa olla työtön koko elämäsi.

Vierailija
28/106 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:17"]

Mulle kans oli työnhaku voimassa huhtikuun loppuun ja kortissa luki että soittavat sieltä siihen mennessä. Puhelin ei soinut ja menin sitten käymään toimistolla kun ihan lähellä asutaan. Sieltä selittelivät sitten että ei se on niin justiinsa, että aina ei ehdi soittamaan. Joo no jos se ois toisinpäin että mä en just aina silloin ehtis soittamaan / tapaamiseen kun on sovittu niin helvetti ois irti :/

Ihan kusinen systeemi munkin mielestä. Nyt kortissa lukee että työttömyys voimassa toistaiseksi. Puhelin voi soida tai sitten ei. No, pysynpähän varpaillani ;)

[/quote]

Siellä on jokaisella virkailijalla 800 asiakasta. Onko sinulla itselläsi 800 työnhakua käynnissä? Jos on, niin sinulla on pätevä syy olla menemättä sovittuun tapaamiseen, jos samaan aikaan on työhaastattelu .

[/quote]

JOS on 800 asiakasta ja 800 työnhakua käynnissä, ei kannata sellaiselle päivälle sopia puhelinsoittoaikaa jos ei ehdi. Se viranomainen saa siellä meiltä palkkaa ja hän voisi sitä palkaa vastaan yrittää pitäytyä siinä lupaamassaan aikataulussa tai olla lupaamatta.

On todella helppoa, kun ei lupaa asioita, joita ei kiireen takia ehdi. Siinä ei häviä mitään. Toiset suunnittelevat aikataulujaan sovittujen aikataulujen mukaan.

t. Ely-keskuksien lupauksiin täysin tympääntynyt yrittäjä.

Vierailija
29/106 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Te-toimisto on ainakin kiinni klo 12 - 13, joten silloin voi käydä kakalla tai kaupassa. Mulle niiden piti soittaa kaksi viikkoa sitten jo. Eipä ole soittoa tullut. Luin kyllä jostain, että työnhaku on voimassa jatkuvasti.

Vierailija
30/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:17"]

Harrastaako työkkäri paljonkin näitä yllätyssoittoja, joissa aletaan kysellä syitä "miksi et ole onnistunut työllistymään, mikä on oma näkemyksesi tähän?". Tällainen puhelu, kun tulee esim. kaupan kassajonossa tai muussa kiusallisessa tilanteessa, jos ei voi puhua vedoten yllätyssoittoon (ei todella tiennyt soittoa tulevaksi) ja hankalaan paikkaan (muita ihmisiä vieressä kuuntelemassa, oli ne sukulaisten juhlat tai apteekin reseptijono), tuleeko karenssia?

[/quote]

Miten ei tiedä, että työkkäristä soitetaan? Sehän ilmoitetaan ja se näkyy oma asiointi -palvelussa. Aika harva on sukujuhlissa tiistaina aamupäivällä, mutta tietty sekin on hyvä tekosyy sille, että lusmuilee eikä halua töihin.

Vierailija
31/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:19"]

Siellä on jonossa yhdessä TE-toimistossa noin 600 asiakasta, joille pitäisi soittaa. Ja soittajia on vain 6 kpl. Muut ottavat asiakkaita vastaan ajanvarauksella. Suurin osa asiakkaista ei vastaa puhelimeen, kun soitto 0295-alkuisesta numerosta tulee, joten yhden asiakkaan tavoittelemiseen menee useita soittokertoja.

Miksi ihmeessä te soitatte itse maanantaina? Siellä ohjeissa kun kerrotaan, että ei tarvitse, työnhaku jatkuu automaattisesti ja voitte rauhassa rahantulon katkeamatta odotella sitä soittoa. Muistakaa, että jokainen turha soittonne TE-toimistoon vain lisää ruuhkaa, koska se on pois niistä luvatuista soitoista.

Systeemin on luonut Filatov aikoinaan, joka halusi virtaviivaistaa käytäntöjä ja lisätä sähköisiä palveluja. TE-toimistoissa on 20% vähemmän väkeä töissä kuin oli 5 vuotta sitten ja asiakkaita on noin 15% enemmän kuin silloin oli, joten ei ne virkailijat kykene mahdottomiin suorituksiin.

Lisäksi täll'kin palstalla on toivottu, että saisi hakea rauhassa töitä.

[/quote]

TE- toimisto on erittäin epäluotettava taho. Kaikki mikä vain voidaan, tulkitaan siellä aina työttömän syyksi.. Siksi heihin pitää suhtautua kuin käärmeeseen. Kaikki mahdollinen on parempi varmistaa itse, koska he eivät ole työttömien puolella vaan heitä vastaan.

[/quote]

Onneksi työttömyysturva on siirtymässä Kelalle ja kassoille. Suomennettuna jokainen työtön joutuu itse selvittämään maksajalle, onko oikeutettu tukeen. Nyt sen tekee työkkäri. Voi olla, että osa työttömistä ei saa euroakaan puoleen vuoteen, koska ei osaa laittaa hakemuksen rasten oikeisiin lokosiin.

[/quote]

Näin äkkiseltään en löytänyt tuommoista tietoa mistään. Kerrotko vähän tarkemmin milloin siirtyy selvitysvastuu työnhakijalle?

[/quote]

Eduskunnan sivuilta, lakivalmistelussa

Vierailija
32/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:58"]

[/quote]

Miten ei tiedä, että työkkäristä soitetaan? Sehän ilmoitetaan ja se näkyy oma asiointi -palvelussa. Aika harva on sukujuhlissa tiistaina aamupäivällä, mutta tietty sekin on hyvä tekosyy sille, että lusmuilee eikä halua töihin.

[/quote]

Et sitten lukenut koko ketjua...

Vierailija
33/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:08"]

Kela hoitaa toimeentuloasiat, sossu omat asiakkaansa, työt välittää rekryfirmat. Mihin tällaista byrokraattista kirjurilafkaa tarvitaan? Katsokaa, niin 80 paikoista on rekryfirmojebän työkkäriin ilmoittamia. Toimivat siis vain korjaajia. Ja vielä ylsi asia. Koulutussihteeri voisi tyystin siirtää sinne, missä on koulutukseen asiantuntemusta. Työkkäristä sitä ei löydy. 

[/quote]

Tällä hetkellä Kela maksaa, mutta ei tee selvityksiä siitä, onko asiakas oikeutettu tukeen. Sen tekee työkkäri ja kun se siirtyy Kelalle, alkaa todella napakka tiukennus tukiin. Työttömyys ei enää katkea minkään muun syyn kuin työssäolon takia - ei enää työvoimakoulutusta, ei kuntoutusta jne.

80% työpaikoista voi olla rekryfirmojen, mutta jos ne olisi tehokkaita firmoja, ei niiden tarvitsisi ilmoitella ilmaispalvelussa työpaikkoja  - niillä olisi ne työntekijät valmiina! Rekryfirmojen ilmoituksista suurin osa on mainoksia, katso vaikka, löytyykö niistä sitä todellista yritystä, johon rekrytoivat (yleensä ei, koska mitään työpaikkaa ei edes ole olemassa, kunhan keräävät asiakasrekisteriä).

Kun ei ole työkkäriä, ei ole te-palvelut.fi sivua, jossa voi ilmaiseksi ilmoittaa avoimesta työpaikasta. Ei ole enää palkkatukea, ei matkakustannusten korvausta, ei avopsykologeja. Tilalla ovat työnhakijoille maksulliset palvelut.

Vierailija
34/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Luin, mutta en mene mukaan valheisiin. Työkkäristä soitetaan sovitusti, ei yllättäen sunnuntaisin kirkonmenojen aikaan. Suurin osa asiakkaista ei edes vastaa puhelimeen, joten heidät on pakko kutsua TE-toimistoon.

Vierailija
35/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mun sivuilla, että työkkäristä soitetaan 30.5. joka siis oli tuo "helaperjantai". En usko, että olivat edes töissä... Ainakaan mulle ei soitettu. Soittopäivämäärä oli siirretty jonnekin lokakuulle.. 

Vierailija
36/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:14"]

Mulla oli mun sivuilla, että työkkäristä soitetaan 30.5. joka siis oli tuo "helaperjantai". En usko, että olivat edes töissä... Ainakaan mulle ei soitettu. Soittopäivämäärä oli siirretty jonnekin lokakuulle.. 

[/quote]

Tai sitten soittivat, mutta et vastannut. Puhelutietoja tutkittaessa on havaittu, että TE-toimiston asiakkaat eivät vastaa maanantaisin ja perjantaisin, vaikka väittävät, että mitään puhelua ei ole tullut. Palveluntarjoajan selvityksen mukaan soittoja on tehty, mutta asiakkaat eivät vastaa. Tuskin muutama tuhat puhelua päivässä jää pyörimään jonnekin verkkoon? Sen verran niihin ei vastailla, vaikka palveluntarjoaja väittää, että soitto on mennyt perille.

Vierailija
37/106 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:20"]

[/quote]

Tai sitten soittivat, mutta et vastannut. Puhelutietoja tutkittaessa on havaittu, että TE-toimiston asiakkaat eivät vastaa maanantaisin ja perjantaisin, vaikka väittävät, että mitään puhelua ei ole tullut. Palveluntarjoajan selvityksen mukaan soittoja on tehty, mutta asiakkaat eivät vastaa. Tuskin muutama tuhat puhelua päivässä jää pyörimään jonnekin verkkoon? Sen verran niihin ei vastailla, vaikka palveluntarjoaja väittää, että soitto on mennyt perille.

[/quote] No hitto ku eivät soittaneet!! Olin aamusta asti puhelimen äärellä, tai siis puhelin oli keittiössä pöydällä kun leivoin juhliin. Ei ne soittanu! 

Vierailija
38/106 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Luin, mutta en mene mukaan valheisiin. Työkkäristä soitetaan sovitusti, ei yllättäen sunnuntaisin kirkonmenojen aikaan. Suurin osa asiakkaista ei edes vastaa puhelimeen, joten heidät on pakko kutsua TE-toimistoon.

[/quote]

Ja vitut soitetaan sovitusti. Ainakaan mulle ei soitettu, vaikka omissa tiedoissa niin luki.

Vierailija
39/106 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:20"]

[/quote]

[/quote]

Vedä nyt vittu päähäsi ja peukku perseeseen.

Vierailija
40/106 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:08"]

Kela hoitaa toimeentuloasiat, sossu omat asiakkaansa, työt välittää rekryfirmat. Mihin tällaista byrokraattista kirjurilafkaa tarvitaan? Katsokaa, niin 80 paikoista on rekryfirmojebän työkkäriin ilmoittamia. Toimivat siis vain korjaajia. Ja vielä ylsi asia. Koulutussihteeri voisi tyystin siirtää sinne, missä on koulutukseen asiantuntemusta. Työkkäristä sitä ei löydy. 

[/quote]

Tällä hetkellä Kela maksaa, mutta ei tee selvityksiä siitä, onko asiakas oikeutettu tukeen. Sen tekee työkkäri ja kun se siirtyy Kelalle, alkaa todella napakka tiukennus tukiin. Työttömyys ei enää katkea minkään muun syyn kuin työssäolon takia - ei enää työvoimakoulutusta, ei kuntoutusta jne.

80% työpaikoista voi olla rekryfirmojen, mutta jos ne olisi tehokkaita firmoja, ei niiden tarvitsisi ilmoitella ilmaispalvelussa työpaikkoja  - niillä olisi ne työntekijät valmiina! Rekryfirmojen ilmoituksista suurin osa on mainoksia, katso vaikka, löytyykö niistä sitä todellista yritystä, johon rekrytoivat (yleensä ei, koska mitään työpaikkaa ei edes ole olemassa, kunhan keräävät asiakasrekisteriä).

Kun ei ole työkkäriä, ei ole te-palvelut.fi sivua, jossa voi ilmaiseksi ilmoittaa avoimesta työpaikasta. Ei ole enää palkkatukea, ei matkakustannusten korvausta, ei avopsykologeja. Tilalla ovat työnhakijoille maksulliset palvelut.

[/quote]

Milloin tämä muutos tapahtuu? Missään ei lue tämmöisestä ja paljon luen uutisia, mutta ei mun silmään ole osunut.