Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vastentahtoisesti yksin uutta vuotta viettämässä?

Vierailija
31.12.2020 |

Yksin = yksin. Ei siis esim. "puolisoni on toisessa huoneessa" tai "lapset nukkuvat". Vaan siis oikeasti yksin.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ensimmäistä kertaa koskaan. Tuntuu ikävältä. Hävettääkin.  :(

Miksi helvetissä hävettää. Elätkö muiden elämää vai omaasi.

Vierailija
42/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ootte puuhailleet tänään?

Mulla ei oikeastaan eroa normaalista arkipäivästä mitenkään, mutta on kyllä haikea olo raketteja kuunnellessa. Hieman helpottaa se, että koronan takia voin esittää olevani yksin, koska se on järkevää.

Ihan normi työpäivä oli etätöissä. En jaksaiskaan mitään tehdä, odotan että kohta nukkuun. Ja kaiken lisäksi korona tekee sen, että ei tämä meno tule muuttumaan, siis korona ei ole menossa mihinkään ja elämä ei palaa normaaliksi. Ensi uutena vuotena tulee olemaan ihan sama erakko-kuvio, koska en halua tartuntoja mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ensimmäistä kertaa koskaan. Tuntuu ikävältä. Hävettääkin.  :(

Miksi helvetissä hävettää. Elätkö muiden elämää vai omaasi.

No en nyt ole se, jolta kysyt, mutta yksinäisyys hävettää kyllä monia, koska se on sosiaalinen stigma. Yksin olemiseen liitetään tosi paljon negatiivisia määreitä. Ei se ole hänen vikansa, jos hävettää, vaan meidän koko yhteiskunnan. Siitä häpeästä kannattaa kyllä puhua, ja on aika rohkeaa tunnistaa ja sanoittaa se.

Vierailija
44/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä!

Olen juuri saanut elämäni takaisin ns. myrkylliseltä parisuhteelta.

Ja tämä on aivan ihanaa! Juon viiniä, kuuntelen musiikkia ja tanssin ympäri asuntoa. Tästä alkaa oma elämä! Mikä ihana vapaa ja itsenäinen olo. Ystävät ovat kyllä hengessä mukana - vastaavat iloisesti uudenvuodentoivotuksiin tahoiltaan parisuhdeillanvietoistaan. Mutta minä olen vapaa, itsenäinen ja onnellinen! Ehkä ensi vuosi tuo mukanaan jotain hyvää, uusia ihmisiä, ystäviä; kuka ties, parisuhteen. Ainakin aiempa itsenäisemmän, vapaan naisen.

Anteeksi, luin otsikon että "vapaaehtoisesti". Olen pahoillani. Voitte jatkaa märehtimistä, minä jatkan tanssimista.

- sama

Kas näin. Yksinkin voi vetää nousuhumalat.

Ehdottomasti.

Voin lämpimästi suositella jokaiselle yksinäiselle!

Minä aion tanssini päätteeksi pyörähtää keskustan grillillä hakemassa kebabin ja light colan. Elämä hymyilee - ja ihan yksin nousuhumalaisena! :)

Vierailija
45/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, olin töissä, nyt yksin kotona 😩

Vierailija
46/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olen ollut uudesta vuodesta 2000 lähtien. Tai oli minulla koira kaverina 13 vuotta mutta nyt on eka uusi vuosi ilman ja siksikin surku olo.

Joku varmasti nauttiikin, mutta itse olen niin perhekeskeinen ja sosiaalinen ihminen niin on tämä yksinäisyys ja ikisinkkuus melkoisen kaukana siitä mikä tuntuu "omalta" vaikka tätä onkin takana jo pari vuosikymmentä :(

Vierailija
47/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oikeastaan eroa normaalista arkipäivästä mitenkään, mutta on kyllä haikea olo raketteja kuunnellessa. Hieman helpottaa se, että koronan takia voin esittää olevani yksin, koska se on järkevää.

Kelle sinä oikein esität, jo kerran olet oikeasti yksin eikä ketään kiinnosta?

Vierailija
48/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin olen ollut uudesta vuodesta 2000 lähtien. Tai oli minulla koira kaverina 13 vuotta mutta nyt on eka uusi vuosi ilman ja siksikin surku olo.

Joku varmasti nauttiikin, mutta itse olen niin perhekeskeinen ja sosiaalinen ihminen niin on tämä yksinäisyys ja ikisinkkuus melkoisen kaukana siitä mikä tuntuu "omalta" vaikka tätä onkin takana jo pari vuosikymmentä :(

Täällä kohtalotoveri! Just tuossa yksi päivä mietin, että olen ehkä yksi perhekeskeisimmistä ihmisistä, jonka tiedän, ja aina kaikki juhlapyhät yksin, ja muutenkin aivan liikaa. En vaan totu tähän, en millään.

Otan osaa koiran poismenon johdosta. Mulla vielä oma koiravanhus tuossa kuorsailee vieressä, mutta saapa nähdä onko ensi vuonna enää vierellä.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ensi vuoteen!

Vierailija
49/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas yksi typerä valittaja, joka ei ole ikisinkkuutta nähnytkään. Tajuatko tollo, että ikisinkkuus tarkoittaa sitä, ettei ole koskaan ollut parisuhteessa. Se ei tarkoita sitä, ettei ole ollut parisuhteessa vuoden 2000 jälkeen. 

Vierailija
50/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle sinä oikein esität, jo kerran olet oikeasti yksin eikä ketään kiinnosta?

No esim. töissä on kätevä antaa juhlapyhä-smalltalkin yhteydessä ymmärtää, että oli itsekseen juhlapyhät koronan takia. Muuten sitä ei tee mieli sanoa, koska sitä sääliä ja luuserileimaa ei halua osakseen. Yleensä olen antanut ymmärtää jotain muuta tai kiertänyt kysymyksen jotenkin.

Vierailija
51/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas yksi typerä valittaja, joka ei ole ikisinkkuutta nähnytkään. Tajuatko tollo, että ikisinkkuus tarkoittaa sitä, ettei ole koskaan ollut parisuhteessa. Se ei tarkoita sitä, ettei ole ollut parisuhteessa vuoden 2000 jälkeen. 

Miksi haukut toisia tolloiksi täällä? Hän ei sanonut, että on ollut ilman parisuhdetta vuodesta 2000, vaan että on ollut yksin vuodesta 2000 lähtien. Ihmisillä voi olla muitakin joiden kanssa viettää aikaa ja juhlapäiviä, kuin se parisuhdekumppani.

Vierailija
52/52 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av-palstan ikuisesti yksin ihmiset taas kitkemässä ja kilpailemassa kuka on eniten yksin. Ei edes yksinäisyydestä vaan pelkästään siitä kuka on fyysisesti yksin.

Jännä että sulla riittää energiaa tulla sitten näihin ketjuihin itse kitisemään. Miksi vaivaudut? Mene sinä sinne, missä sinun on hyvä olla, ja anna ihmisten tarjota toisilleen vertaistukea. Ei ole sinulta pois.

Menkää itsekin sinne missä teidän on hyvä olla jos se kerta hoituu noin helposti.

Eli sä koet jonkinlaista pakkoa olla täällä riitelemässä ja haukkumassa ihmisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi