Paras 90-luvun Eurodance-biisi?
Kommentit (256)
Aijaa? Oisko ton voinut sitten laittaa aloitusviestiin jo. Ihme juttu, ei mua ainakaan häiritse jos joku keskustelee asiasta siinä sivussa kun postailee linkkejä. Kuka jaksaa muka tehdä oman langan tästä aiheesta? Ei siihen varmaan tulisi edes montaa viestiä. Mitä se muka häiritsee, sitä mä ihmettelen :)
Aloitusviesti mun mielestä oli hyvin selkeä. Mikä on paras 90-luvun eurodance biisi?
Haddaway: Rock my heart
Culture Beatin monet biisit esim. Anything, Got to get it ja Mr Vain
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:41"]Here we go-Stakka Bo
[/quote]
Kauhea biisi, sorry..
Real McCoy oli ehkä ekoja eurodancebändejä, joihin tutustuin. Automatic Lover taisi olla jonkun dancekokoelmakasetin tai sitten niiden oma kasetin ekoja biisejä ja jammailin sitä ihan tolkuttomasti. Olin silloin 1993-1994 vitos- ja kutosluokkalainen :D
Come and Get Your Love (ihanin biisi ikinä! kelailin Real McCoyn kasettia taaksepäin tän biisin takia): http://www.youtube.com/watch?v=kctlBvsaFuE
KLF:n kaikki biisit, 3 a.m. Eternal myös
ja tämä psykedeelinen Usura ;) http://m.youtube.com/watch?v=7sPUpKGI1Z4
Leila K: Open sesame
Ja toinen oli technoversio Ghost of the operasta, en tiedä esittäjää.
Dazen Superherolover. Umpappaa-eeaaeeaa-umpappaio!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:39"]
Blueboy - Remember Me (1997):
Blueboy - Sandman:
White Town - Your Woman (1997):
[/quote]
Tuo White Townin biisi on aivan ihana! Mulla oli vaan semmonen kuva että se olis ollu 2000-luvulla! Joka tapauksessa mun mielestä on aika selvä ero 90-luvun alun ja lopun biiseihin. Tai sitten se kuva on vain mulla kun itse kasvoin lapsesta nuoreksi naiseksi silloin.
Toi Your Woman on ihana! Vaikka en sitä oikein tanssibiisinä pidäkkään....
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:39"]
Blueboy - Remember Me (1997):
Blueboy - Sandman:
White Town - Your Woman (1997):
[/quote]
Tuo White Townin biisi on aivan ihana! Mulla oli vaan semmonen kuva että se olis ollu 2000-luvulla! Joka tapauksessa mun mielestä on aika selvä ero 90-luvun alun ja lopun biiseihin. Tai sitten se kuva on vain mulla kun itse kasvoin lapsesta nuoreksi naiseksi silloin.
[/quote]
Heh,samaan aikaan kirjoitin samasta biisistä :D mun mielestä Your Woman oli 97...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:12"]
Ja vaikka nää on "vaan" hittibiisejä niin kyllä mua kiinnostaa mitä mieltä olette näistä ja erityisesti genreä tarkemmin tietävien mielipiteitä ajasta ja kappaleista. Kyllä mä silti "relaan" kun musiikkia kuuntelen, mua vaan kiinnostaa myös analysoida musiikkia. Ihan mitä tahansa genreä.
[/quote]
toki saa analysoida. Mielummin vaan omassa ketjussa, tässä oli tarkoitus listata hyviä biisejä sen kummemmin analysoimatta yhtään mitään :)