Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää käydä henk koht työkkärissä kun en ole työllistynyt

Vierailija
27.07.2014 |

Määrättiin näin. Olen kyllä hakenut töitä ahkerasti. Jospa ne minulle sitten jotain ilmaistyötä haluavat järkätä. Liekö sitten itse saavat siitä jotain kunniamainintaa sitten.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne noudattaa lakia ja Ihalaisen ohjeita. Ota yhteyttä SDP:n puoluetoimistoon ja kerro, että et pidä siitä, että työkkärissä täytyy käydä. Saat ystävällisen kirjeen, jossa kerrotaan, että olet oikeassa, työtöntä ei saa kiusata vaatimalla tätä työ- ja elinkeinotoimistoon käymään.

On se ihme, että ne työkkärissä ei voi olla noudattamatta lakeja!

Vierailija
2/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitääkö työttömän käydä henk.koht. työkkärissä sinä päivänä, kun jää työttömäksi? Ennen oli näin. Onko vieläkin? Vai riittääkö se työttömyysilmoituksen teko netissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin minun täytyy pysyä tällä paikkakunnalla, kunnes lapset saavat peruskoulun loppuun. Sitten muutamme isompaan kaupunkiin, jossa on töitäkin. Myöskin yhteishuoltajuus estää muuton kunnes nuorempi täyttää 15. ap

Vierailija
4/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:20"]

Hei pitääkö työttömän käydä henk.koht. työkkärissä sinä päivänä, kun jää työttömäksi? Ennen oli näin. Onko vieläkin? Vai riittääkö se työttömyysilmoituksen teko netissä?

[/quote]

Taisi olla, että ensin netissä ilmoitus ja siitä kahden viikon sisällä käynti.

Vierailija
5/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:23"]

Kuitenkin minun täytyy pysyä tällä paikkakunnalla, kunnes lapset saavat peruskoulun loppuun. Sitten muutamme isompaan kaupunkiin, jossa on töitäkin. Myöskin yhteishuoltajuus estää muuton kunnes nuorempi täyttää 15. ap

[/quote]

Meillä on sellainen yhteishuoltosopimus, joka sallii minulle työssäkäynnin naapurikunnassa. Harmi, että sinä et huomannut vaatia samaa pykälää.

Vierailija
6/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:20"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole enää nykyään

Vierailija
7/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:20"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole enää nykyään

[/quote]Ei niin, mulle riitti että skannasin paperit heille. Ollaan sit soiteltu ja laitettu sähköpostia sen jälkeen.

Vierailija
8/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:23"]

[/quote]

Meillä on sellainen yhteishuoltosopimus, joka sallii minulle työssäkäynnin naapurikunnassa. Harmi, että sinä et huomannut vaatia samaa pykälää.

[/quote]

höpö höpö, sitä paitsi ei ole varaa autoon

Vierailija
9/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:20"]

[/quote]

Ei tarvitse. Netissä voi ilmoittautua työttömäksi, mutta se työnhaku noin on voimassa vain 2 viikkoa. Siinä ajassa pitää käydä näyttämässä viimeisin työtodistus TE-toimistossa paikan päällä, jolloin työnhakua jatketaan sitten esim puoli vuotta eteenpäin.

Vierailija
10/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vain käydä näyttäytymässä. Seuraava aika tulee jonnekin puolen vuoden päähän. Tosin, jos sinulla on takana jo yli vuoden tai jopa kahden vuoden työttömyys, niin sitten joudut kursseille tai tukityöllistetyksi.

Kannattaa harkita muitakin vaihtoehtoja kuin palkallinen työpaikka, esim. harjoittelu.

Vierailija
11/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole enää nykyään

[/quote]

Kyllä tulee ensimmäisen hakemuksen jälkeen kutsu haastatteluun, ainakin tällä paikkakunnalla. Keväällä poika oli hetken työttömänä, tosin ei kauan ehtinyt ollakaan, mutta ehti käydän paikan päällä. 

Vierailija
12/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole enää nykyään

[/quote]

Kyllä tulee ensimmäisen hakemuksen jälkeen kutsu haastatteluun, ainakin tällä paikkakunnalla. Keväällä poika oli hetken työttömänä, tosin ei kauan ehtinyt ollakaan, mutta ehti käydän paikan päällä. 

[/quote]

Nuoret kutsutaankim helpommin. Minua nelikymppistä akateemista ei paikan päälle vaadittu. Puhelimitse hoidettiim käytännöt ja tämä nykyisin normaali tapa ainakin täällä Pirkanmaalla.

Vierailija
13/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:28"]

Sinun pitää vain käydä näyttäytymässä. Seuraava aika tulee jonnekin puolen vuoden päähän. Tosin, jos sinulla on takana jo yli vuoden tai jopa kahden vuoden työttömyys, niin sitten joudut kursseille tai tukityöllistetyksi.

Kannattaa harkita muitakin vaihtoehtoja kuin palkallinen työpaikka, esim. harjoittelu.

[/quote]

Minua ei kiinnosta enää tässä iässä mikään harjoittelu, sitä saa tehdä nuoremmat. Minä teen työtä josta saa palkkaa. Niin ne saavat siellä työkkärissäkin palkkaa siitä että tekevät töitä. ap

Vierailija
14/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:35"]

[/quote]

Minua ei kiinnosta enää tässä iässä mikään harjoittelu, sitä saa tehdä nuoremmat. Minä teen työtä josta saa palkkaa. Niin ne saavat siellä työkkärissäkin palkkaa siitä että tekevät töitä. ap

[/quote]

Totta, ne saa palkkaa brutto 1900 e/kk eli jopa vähemmän kuin porukat saa ansiosidonnaista

Vierailija
15/15 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:35"]

[/quote]

[/quote]

Totta, ne saa palkkaa brutto 1900 e/kk eli jopa vähemmän kuin porukat saa ansiosidonnaista

[/quote]

miten niillä niin paskat palkat on? Menisivät lakkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän