Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras 90-luvun Eurodance-biisi?

Vierailija
06.06.2014 |

Aloitan: Fun Factory - Close to you

Kommentit (256)

Vierailija
1/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad Boys Bluen tuotanto 80- ja 90-luvuilta, vaikka ne kuulostikin samalta (kuten kaikki E-Typenkin biisit ;D) niin silti ne pisti jalat liikkeelle tanssilattiaa kohti ja siellä hytkyttiin tuntikausia!

Vierailija
2/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starship Edelweiss taitaa olla sellainen mitä moni ei muista, mutta mä tykkäsin siitä niin paljo :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee vaikea kysymys, mutta luotan AV:n mahtiin. Mulla oli joskus ysärin puolivälissä/lopulla sellainen kokoelmalevy, jonka kannessa oli keltaista ja pinkkiä sekä kuva siasta/porsaasta, jolla oli muistaakseni aurinkolasit ja se oli semmoinen seeprakuvioinen. En muista ollenkaan mikä tuon kokoelman nimi oli, enkä juurikaan niitä biisejä. Taattua ysärihuttua se oli, mutta en muuten muista. Muistaakseni scooterin endless summer oli siinä ja sitten siitä gillette&20 fingersin mr personality biisistä joku remix. Itse muistelisin, että se kokoelman nimi ois ollut megadance, mutta ei kyllä googlettelulla tärppää. Varmaan sekoitan, kun niitä mega dance levyjä oli kaikilla. Jätänkin tämän mysteerin teidän selvitettäväksi! Haluaisin niiin tuon levyn kappalelistan :)

Vierailija
4/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko genre aivan samaa, mutta tanssimusaa joka tapauksessa.

Utah Saints: Something good

Vierailija
8/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:23"]Starship Edelweiss taitaa olla sellainen mitä moni ei muista, mutta mä tykkäsin siitä niin paljo :D

[/quote]

Muistan, kaverilla oli tuo levy. Aivan loistava!

Vierailija
9/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:25"]

Mulla oli joskus ysärin puolivälissä/lopulla sellainen kokoelmalevy, jonka kannessa oli keltaista ja pinkkiä sekä kuva siasta/porsaasta, jolla oli muistaakseni aurinkolasit ja se oli semmoinen seeprakuvioinen.

[/quote]

Oliko kyseisen levyn tv-mainoksessa myös minipossu joka jolkutteli heiluen eteenpäin?

Muistan sellaisen mainoksen tuolta ajalta, ja siinä mainoksessa soi ainakin biisi joka menee näin: We're gonna go Clubhoppin' eli olisiko levysarja/remixaussarja voinut olla joku Clubhopping tms?

Vierailija
12/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:27"]Ysäribiiseistä puheenollen, muistatteko sen suomalaisen Verkossa-asiaohjelman jossa oli tämä Mobyn First Cool Hive-biisi vuodelta 1995?

[/quote]

Luultavasti biisi on valikoitunut tunnariksi juontaja Alex Niemisen vuoksi. Hän juonsi aiemmin radiomafialla tanssimusaohjelmaa (Dancemob).

Vierailija
13/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:27"]Ysäribiiseistä puheenollen, muistatteko sen suomalaisen Verkossa-asiaohjelman jossa oli tämä Mobyn First Cool Hive-biisi vuodelta 1995?

[/quote]

Luultavasti biisi on valikoitunut tunnariksi juontaja Alex Niemisen vuoksi. Hän juonsi aiemmin radiomafialla tanssimusaohjelmaa (Dancemob).

[/quote]

Mietinkin että kuka se juontaja oli! Kiitos! Muistin vaan sen suuntaista että etunimi oli ulkomaalaisen kuuloinen ja sukunimi suomalainen.

Vierailija
15/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:35"]

Tää on se seeprapossulevy jota kyselit! :D

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/28407507/Mega+Dance+7+diversemega_dance_7.jpg

[/quote]NIIN oli :DDDD AV:n voima ei petä! Voittekohan nyt ratkaista vaikka tuon Ukrainan kriisin :D Täytyy alkaa metsästää tuota biisilistaa jostain. Kiitos paljon! Kyllä se olikin mega dance.

Vierailija
17/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä maailman paras biisi edelleen, mutta se on Tod Terry remix, joka on "the biisi". Oih ja voih!

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 12:13"]

Everything But The Girl - Missing 

[/quote]

Vierailija
18/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 13:35"]

Tää on se seeprapossulevy jota kyselit! :D

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/28407507/Mega+Dance+7+diversemega_dance_7.jpg

[/quote]NIIN oli :DDDD AV:n voima ei petä! Voittekohan nyt ratkaista vaikka tuon Ukrainan kriisin :D Täytyy alkaa metsästää tuota biisilistaa jostain. Kiitos paljon! Kyllä se olikin mega dance.

[/quote]

No problem, itse en tuota kyseistä omistanut mutta muuten aikamoisen kokoelman. Muistin toki nähneeni levyn jollain tutulla hyllyssä. Tuo mainitsemani "Clubhoppin'" minipossulevy oli joku muu, samoihin aikoihin toki ilmestynyt. Harmittaa kun en ehtinyt ostaa. Lieneekö ollut aikaa jolloin possuista tuli muotilemmikkieläin? ;)

Olen kohta 40v ja olin tiiviisti mukana myös Keski-Euroopan eurotechno-musapiireissä tuohon aikaan koska ulkomaiset ystäväni vaikuttivat niissä, ei lavalla vaan tuotannon puolella :)

Vierailija
19/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U96 ja I wanna be a Kennedy (I wanna f**k Marilyn Monroe), kunnon saksalaista marssimusaa!!! :D

U96 Das Boot ei ollut yhtä hyvä biisi.

Vierailija
20/256 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en käsitä että miksi nämä genret ja määritelmät alkoivat menemään miten sattuu, kun meille suomalaisille se rytmikäs rytmikonemusa oli vain europoppia tai teknopoppia, sama laulettiinko vai räpättiinkö siinä tai ei ollut mitään vocalseja, mutta sitten oli Techno, House, Acid, Euro, Italo ja vaikka mitä niiden välimalleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi